Post je Snaredrum topic

Gestart door FoREVer, sep 25, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

koko


Nog sterker, dat verhaal is door iemand die hier op het forum zit als geintje de wereld in gebracht en daarna ging het een eigen leven leiden. Ook is er hier iemand met een complete Black Russian set  :)


Kijk eens bij Ghostnote.net. Beni zal er zelf lid zijn (geweest) en er wel eens iets over losgelaten hebben.

Robert-Jan

#501
dec 24, 2014, 10:06 Last Edit: dec 24, 2014, 10:07 by Robert-Jan
HAHAHAHAHAHA.. het leeft nog steeds....  *O* *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre


Kijk eens bij Ghostnote.net. Beni zal er zelf lid zijn (geweest) en er wel eens iets over losgelaten hebben.

Het was RJ...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drumslet

Humor!! :)
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

Robert-Jan

#504
dec 24, 2014, 10:37 Last Edit: dec 24, 2014, 10:39 by Robert-Jan
Maar natuurlijk is het niet zo.
De stalen ketel komt gewoon uit een fabriek ergens in  Minnesota. Op zich had Dunnett wel een punt alleen die werd,zeker toen der tijd, om echt alles boos. In die periode was het voor hem ook niks meer dan een ketel waar je goede hardware opzet..het is geen rocketscience zullen we maar zeggen ;)
Veel plezier met je snare ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre

Toch vind ik het een super grappig voorbeeld hoe je iets voor de gein roept op internet en dat het vervolgens een heel eigen leven gaat leiden alsof het de waarheid is. Het verhaal gaat al snel van 'ik heb ergens gelezen bla bla bla' zonder dat er naar de bron en/of context of wat dan ook gekeken wordt en zolang niemand dat doet en iedereen maar blijft typen...

Je hebt inmiddels meerdere keren aangegeven dat het niet waar is, maar toch zou ik er elke keer toch weer een beetje om moeten lachen als het voorbij komt en het zou van mijn toetsenbord afgekomen zijn  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Thijs

En toch moet ik iedere keer als ik een Beni zie aan een onderzeeƫr denken [emoji14]

Stokmans

Toevallig gekocht van iemand uit Nijmegen? Er schijnen heel(!) weinig 6,5x14 Black Russians te zijn, en ik heb er tot een ruim jaar geleden (dacht ik) eentje gehad en verkocht aan deze man.


Snare komt uit 2004 en is volgens de mythe gemaakt van Russisch duikbootstaal (vast broodje aap, niet voor niets een mythe). Snare onlangs 2e hands gekocht, mede vanwege het vage verhaal erachter.

Op internet is niet veel meer te vinden over Beni. Merk bestaat inmiddels niet meer. Er zijn een aantal sets en snares op de markt gebracht, maar niet veel. Hij kreeg nogal wat kritiek omdat de snares qua bouw te veel leken op de Dunnet snaredrums. Zo heeft de ketel ook een inlay zodat de snarenmat dieper ligt dan normaal.

Qua sound vind ik hem wat minder 'ping' hebben dan een reguliere stalen snare.

drumslet


Toevallig gekocht van iemand uit Nijmegen? Er schijnen heel(!) weinig 6,5x14 Black Russians te zijn, en ik heb er tot een ruim jaar geleden (dacht ik) eentje gehad en verkocht aan deze man.


Nee, heb hem in Groningen gekocht.
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

dutchdrumdude

Over Beni valt genoeg te lezen op dit en het oude Drumforum.nl. Door de jaren heen heb ik in totaal 3 Beni snares verzameld. Een 14 x 5,5 BR, een 13 x 6,5 stainless steel en een 14 x 4,5 solid walnut. Los van verhalen over de maker zijn het mooie snares. Mijn 2 Dunnetts heb ik inmiddels weer verkocht, de Beni's zullen hier lange tijd resideren.

Stokmans

Ik heb hier ook nog steeds mijn 14x5,5 'rock hard maple' Beni staan, die gaat nooit weg.

TheMaun

Mijn collectie momenteel gedateerd van oud naar nieuw:

1930's Slingerland 15x12 Marching 3 ply mahonie met woodhoops
1966 Slingerland 14x5 3 ply maple Gold Sparkle
1960's Slingerland 14x5 COB
1970's Ludwig 16x12 Marching 3 ply maple
1970's Slingerland 14x6,5 COB
1970's Premier 14x8 3 ply Mahonie met gibraltar woodhoops (omgebouwde tom)
1970's Premier 2000 14x5
1976 Ludwig Supraphonic 14x5 LM400
2008 Pearl Omar Hakim 13x5
2013 Ludwig Black Beauty 14x6,5 LB416

Foto's staan hier niet op de pc en hoop hem begin '15 uit te dunnen naar +- de helft..  :)

dunDaan

Nice  :Y
Waarom ga je je collectie uitdunnen??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Technobeat

Waarom ga je je collectie uitdunnen??



Idd , mooie collectie toch *D , zonde om de helft te verkopen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hoefnix

Show eens een paar foto's en volgens mij wordt je collectie vanzelf kleiner (als de vraagprijs goed is ;) )

TheMaun

Hoe upload ik uberhaupt snel foto's op dit forum?  8)7

Joris


Hoe upload ik uberhaupt snel foto's op dit forum?  8)7


Niet.

Ergens anders uploaden en hier de link posten.

Nijlpaard

Tapatalk gebruiken
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Black Page


Niet.

Ergens anders uploaden en hier de link posten.


Ik post ze op facebook en plak de link hier....

dunDaan

Lees hier hoe je foto's kunt plaatsen
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

TheMaun

Slingerland 30's marching 15x12



Slingerland 60's 14x5 COB



Pearl Masters Symphonic Custom 14x6,5


Gretsch Hammered 14x5


Royal 60's 14x12


Onderste 3 mogen sowieso weg om verschillende redenen, die had ik ook niet in mijn lijstje gezet.

stefan

Wat vraag je voor die Gretsch snare?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hoefnix

En de slingerland?

TheMaun

Is het de bedoeling dat dit via PM gaat of kan ik gewoon prijzen hier doordrukken?
Stefan heeft iig een PM en Hoefnix, welke Slingerland bedoel je?

TheMaun

Wel jammer dat ik hier een newbie ben, en vanwaar de -1 karma?  :'(

Omhoog