Post je Snaredrum topic

Gestart door FoREVer, sep 25, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Stella

Erg fraai!

Treklof

Thanks!

Harre

Erg netjes! Nieuwsgierig: heb je de ketel met de genoemde draagranden zo besteld, of zijn die zelf gemaakt? Ik vind het sowieso geinig om te lezen dat je over dit soort dingen hebt nagedacht om een voor jou zo goed mogelijk klinkend resultaat te behalen :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

baszuidwijk



Mijn eerste snare. Het trommeltje waar het voor mij allemaal mee begon. Mijn Maxwin 14x5,5", nieuw gekregen in september 1977. Het snarenmatje en het ondervel zijn nog origineel. Het witte coated Remo bovenvel is in 1984 vervangen door een Remo pinstripe. Tegenwoordig focus ik me vooral op elektronische drums (Roland V-Drums). Ik heb geen akoestische kit meer, maar mijn oude snare gaat natuurlijk nooit weg.

Technobeat

#429
apr 21, 2014, 13:53 Last Edit: apr 21, 2014, 13:55 by Technobeat
Goed bezig Bas , heb je de snare een mooie plek in de drumruimte gegeven ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Ik had 'm omgebouwd naar e-drum (Drumtec mesh heads, rim noise silencer en een RT10S) en toen een tijdje gebruikt als snare bij mijn V-Drums. Maar dat beviel niet. Ik vind dat de RT10S de rim shots en xstick niet scherp genoeg triggert. Daarnaast is 14" toch wel erg fors als de rest van je kit uit PDX-100's bestaat.



Ga 'm nu weer terugbrengen naar origineel met een Remo (white) coated Ambassador. Dan mag hij de studio blijvend verfraaien met zijn aanwezigheid :)

Treklof


Erg netjes! Nieuwsgierig: heb je de ketel met de genoemde draagranden zo besteld, of zijn die zelf gemaakt? Ik vind het sowieso geinig om te lezen dat je over dit soort dingen hebt nagedacht om een voor jou zo goed mogelijk klinkend resultaat te behalen :)


Bedankt! De draagranden zijn zelf gemaakt :)

dunDaan

Mooie snare Treklof! Je hebt er duidelijk goed over nagedacht.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

groovemaker

@Treklof: Kun je je snares ook lakken of blijf je bij oil finishes?
If it's too Loud you're too old!

Treklof

Ik heb op dit moment niet de ruimte/spullen om met lak te werken, dus (voorlopig) houdt ik het bij olie finishes en dergelijke. Lijkt me wel tof om in de toekomst ook met lak te werken! Een spiegelgladde Piano Black finish lijkt me wel een uitdaging.

Panda-Beer

#435
mei 05, 2014, 16:10 Last Edit: mei 05, 2014, 16:12 by Panda-Beer
Sinds gisteren (zeer tevreden) eigenaar van een Ludwig 14x5 hammered black beauty supraphonic, ben helemaal verliefd :D









Ik heb alleen geen idee uit welk jaar deze komt, misschien iemand een idee?
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Wouter


Sinds gisteren (zeer tevreden) eigenaar van een Ludwig 14x5 hammered black beauty supraphonic, ben helemaal verliefd :D









Ik heb alleen geen idee uit welk jaar deze komt, misschien iemand een idee?


Mijn complimenten, prachtig ding! O+

Panda-Beer


Mijn complimenten, prachtig ding! O+


Thanks!  :)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Hans

Mooi man. Tijdloos. Klinkt waarschijnlijk net zo lekker als hij eruit ziet ;)

Panda-Beer


Mooi man. Tijdloos. Klinkt waarschijnlijk net zo lekker als hij eruit ziet ;)


Dankjewel Hans!
Vind hem zelf heerlijk klinken, groot stembereik ook :)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Rick

Van het weekend een snare geruild. Helaas geen Lignum meer voor mij, wel een 14x8 er bij voor "The Brady Bunch"  :Y


Panda-Beer


Van het weekend een snare geruild. Helaas geen Lignum meer voor mij, wel een 14x8 er bij voor "The Brady Bunch"  :Y




Lekker hoor :D
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Hans

Nice bunch.

drums97

Even de omgooien, dan heb je de Nederlandse vlag!  :D

Mooie verzameling!!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Technobeat


Mooi trio Rick *D .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stella

Wow dat Bunch!! :D

Black Page

Mooi hoor, maar uhhh welke snaar ben je nu kwijt?

Hoefnix

zijn Lignum snare staat er volgens mij

musiqman







En ze is weer thuis. 13x6,5 hand gegraveerd brass   Nummer 16 van de 100. Mijn kleine (en topzware) groove machine :D

Panda-Beer

Netjes hoor!  :D
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Omhoog