Post je Snaredrum topic

Gestart door FoREVer, sep 25, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Nlz

Heul fraai! Ik blijf het mooi hout vinden, dat walnoot!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Hammar




Mijn nieuwste aanwinst: Worldmax stave snare .... Walnoten uitvoering 14 x 7. Geweldig ding. En een derde van de prijs van een de duurdere merken. Ik heb hem gekocht bij adcdrums. Geweldige service en uiterst betrouwbaar.

Om als tip mee te geven naar anderen die op zoek zijn naar een stave snare: ze zijn er verder in Sapale, Bubinga, Padauk en Esdoorn. Alleen in 14 x 7, dat wel.


Mooi ding zeg!

Black Page

Ik heb nog geen tijd gehad om een plaatje te schieten van mijn exemplaar. Zal ik binnenkort even doen, niet dat hij er in eens anders uitziet of zo....

Voor de geïnteresseerden, door musicradar.com zijn de padauk en walnoten versie getest

http://www.musicradar.com/reviews/drums/worldmax-padauk-snare-579944

Kritiek op de walnoten klopt wel, maar goed ik kijk niet eerdere 5 minuten door het snare vel naar binnen.  Voor de rest een pracht van een snare. Deze kostte me ongeveer en incl verzenden 330 -, maple is wat goedkoper en padauk wat duurder ...

grt René


animal

De 'kritiek' waarop je doelt kan ik zo snel niet vinden, welke kritiek wordt er dan gegeven?

Fibesman

Heel mooie trommels en voor dat geld, damn. Tis dat ik geen snare meer nodig heb lol

Nijlpaard


De 'kritiek' waarop je doelt kan ik zo snel niet vinden, welke kritiek wordt er dan gegeven?





Citaat

ConsVisible joins between staves



Citaat

If it wasn't for the slightly random swirls of the walnut, it would be difficult to detect the precisely-machined seams.



in http://www.musicradar.com/reviews/drums/worldmax-walnut-snare-579948
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Geischa

Heee, dat is jammer René.. Ik krijg binnenkort alle 4 versies binnen...

Robert-Jan

#407
sep 13, 2013, 18:29 Last Edit: sep 13, 2013, 18:30 by Robert-Jan
14x7 12 mm padauk...ik hoop dat ze gehoorbeschermers meeleveren..  *D
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Black Page

#408
sep 13, 2013, 20:29 Last Edit: sep 14, 2013, 00:00 by Black Page

Heee, dat is jammer René.. Ik krijg binnenkort alle 4 versies binnen...


Sorry. om het goed te maken kom ik binnenkort een paar drumstokken kopen.  ;) Tenzij er een nog mooier is als de walnut....

Overigens dan mis je er 1 van de 5. Welke?  :)

Geischa

Hmm, volgens mij zijn er "maar" 4..
Bubinga, Maple, Walnut en Padauk.


Geischa

Dat is geen stave shell....

Black Page

#412
sep 14, 2013, 11:56 Last Edit: sep 14, 2013, 18:37 by Black Page
Ik zie het,  Idd.... 4 dus...De maple met woods hoops schijnt ook te gek te zijn. Laat even weten wanneer ze binnen zijn.

Ps wel de moeite waard om ook in huis te hebben ???

Dezain

Ik ben toevallig ook op zoek naar een vette houten snare. Moet goed hoog te stemmen zijn.. Word vooral gebruikt voor rock/hard-rock.

Die Worldmax snare's zien er in ieder geval tof uit. Zijn ook betaalbaar.

Zouden jullie deze dan kunnen aanraden?
Experience is the name people give to their mistakes.

groovemaker

Mijn nieuwe aanwinst sinds gisteren ( Pearl Masters Custom black sparkle fade maple snare ) naast mijn vertrouwde Pearl Free floating Brass :)

Beiden 6,5 diep





If it's too Loud you're too old!

Black Page


Ik ben toevallig ook op zoek naar een vette houten snare. Moet goed hoog te stemmen zijn.. Word vooral gebruikt voor rock/hard-rock.

Die Worldmax snare's zien er in ieder geval tof uit. Zijn ook betaalbaar.

Zouden jullie deze dan kunnen aanraden?


Ik denk dat je met de Padauk goed zit .... lees de review op:

http://www.musicradar.com/reviews/drums/worldmax-padauk-snare-579944

Citaat
Hands-on
One of the pleasures of getting your mitts on a brand new wooden snare is the aroma from that freshly-worked wood. Tapping with our fingers around the edges of the head and fine tuning, we are treated to a beautiful woody waft as the air is expelled from the large breathers.

"Padauk is bright, fairly sharp with a natural ring and marked overtone - the initial crack of birch but not quite the warmth of maple"
As we lay in with the sticks, what is immediately obvious is that padauk is bright, fairly sharp with a natural ring and marked overtone - the initial crack of birch but not quite the warmth of maple.

Winding half a turn up on the 10 tension bolts on the head raises the pitch a semi-tone and tightens and crisps the drum sound. Keeping the batters the same for now, we try some cross-sticking which is certainly pleasant.

Brushes take full advantage of the coated head, producing an extremely healthy penetrating swish. Even with the light brushes in hand, striking across the head and rim manages to coax plenty of that overtone, demonstrating its projection potential.

While not quite table-top tension, the drum readily accepts a higher degree of tuning. This certainly helps elevate those sticks, producing some wicked double-strokes, seamless buzz rolls and single stroke rolls with the occasional tasty ghost note, and shows a more sensitive and expressive side.

Cranking it up does nothing to tame or dry the padauk

Rick

Hele mooie snare Rene. Super afgewerkt ook, beter dan de Odery die ik heb. De afwerking daarvan is echt om te huilen.


Om ook maar even mijn snares te posten:


Ludwig Black Beauty 14x6.5
Odery Block met Woodhoops (ben even de exotische naam van het hout kwijt) 14x6.5
Brady Jarrah Ply / Wandoo Burl Satin 14x5
Brady Jarrah Block Satin 14x6.5

druMees

die zag ik net voorbijkomen op facebook die foto. Mooie snare's hoor!
ff een paar vraagjes:
- hoe bevalt de black beauty?
- die woodhoops van die odery, weet je of die ook los te krijgen zijn?
- is er een bepaalde reden dat je allemaal 14'ers hebt?

Animal baars

Oh, heb jij die odery?? Daar had ik ook nog even contact over gehad.

animal

Mooie verzameling Rick, daar staat voor een paar centen  :Y .

Switchback

#420
sep 25, 2013, 13:39 Last Edit: sep 25, 2013, 18:51 by Robert-Jan
Kan zo snel geen foto vinden hier op het werk, maar ik speel nog steeds (wel een hoop verkocht ondertussen) op een Ayotte Keplinger 13x6 woodhoop en een Mapex Black Panther 14x5,5 Dark Walnut, Black Chrome.



Robert-Jan

Fixed ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Switchback


Fixed ;)


Thanks, ik ben echt té onhandig met forums :)

Technobeat


Komt vanzelf goed , gewoon vaak posten ........ :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Treklof

Vandaag de laatste puntje op de I gezet bij m'n eerste "eigen" snare. Gemaakt van een 14" x 8" 8 ply Keller Maple ketel. De lugs komen van een vintage (70's) Ludwig. Boven heb ik er een full roundover bearing edge opgezet voor maximaal contact tussen vel en edge, dit zorgt voor minder boventonen en een warmere sound. Onder heb ik ook een roundover, maar met een 45 graden "countercut" aan de binnenkant, deze iets scherpere draagrand laat het resovel vrijer bewegen en zorgt dat de snarenmat ook bij de lichtste aanraking gevoelig is. Dit was m'n eerste zelfbouw project, de volgende stap is om zelf ketels te bouwen.

Enjoy!








Omhoog