Post je Snaredrum topic

Gestart door FoREVer, sep 25, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

harmen 18

Nieuw velletje erop en hij ziet er mooi strak uit.


Jenslathouwers


Nieuw velletje erop en hij ziet er mooi strak uit.


idd!! als ik nog eens in de buurt van 'keymusic' passeer ff binne wippen voor 2 nieuwe snare heads...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Julius Heide

Sinds kort ben ik trotse bezitter van een Ludwig Black Beauty 14 x 6.5 met Remo CS batter en Ambassador reso


Verder speel ik op een Mapex Black Panther 14 x 6.5 met Remo CS batter en Ambassador reso


Daarnaast heb ik nog een Ludwig Classic Maple 14 x 5 met Attack batter en Ambassador reso


En verder gebruik ik als side snare een Tama 10 x 6.5 met Evans G1 coated batter en Hazy reso
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Ber(nd)

Net als Hammar heb ook ik de laatste jaren motivatie-issues en met begeven in drum-onvriendelijke/ongunstige situaties bevonden. Maar we zijn weer terug! :)

Heb deze maar weer eens opgeknapt, Sonor Hilite 14x7:




Rick


Sinds kort ben ik trotse bezitter van een Ludwig Black Beauty 14 x 6.5 met Remo CS batter en Ambassador reso


Mooie trommel. Ik speel er zelf sinds januari met heel veel plezier op. Ik kan je aanraden de snarenmat en strainer te vervangen trouwens! Het standaard snarenmatje is erg slecht, en de strainer is klassiek, maar niet echt soepel.

Julius Heide

Bedankt man, ik ben er zelf ook zeer tevreden over.
De snaremat is direkt vervangen door een standaard matje van Puresound omdat ik deze altijd in huis heb, maar andere optie's zijn welkom. Heb jij de P86 stariner dan? En is die te monteren zonder extra gaten te boren? Ik had er natuurlijk allang aan zitten denken om de strainer te vervangen maar moet ik wel de schroefgaten van die klassieke strainer kunnen gebruiken.
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Fibesman

Ik zie niet zo'n meerwaarde in het vervangen van een strainer als in vellen of verse stokken maar ieder zijn ding natuurlijk.

stick tight


Ik zie niet zo'n meerwaarde in het vervangen van een strainer als in vellen of verse stokken maar ieder zijn ding natuurlijk.


Bij de ludwig black magic die ik heb is de strainer echt het zwakste deel van de snare. Draait voortdurend los waardoor je tijdens de nummers niet alleen een beetje bij hoeft te stemmen maar ook de strainer opnieuw af moet stellen. Zou niet de bedoeling moeten zijn lijkt me...

harmen 18

Gewoon kijken of je er last van hebt lijkt mij, dan weer pas verder kijken..........

Rick

Ik heb er de ludwig millenium strainer op gezet. Erg chique en soepel, en geen geklooi meer met terug draaiende stemmingen, en je hoeft hem ook niet te helpen als je hem niet met het hendeltje omhoog krijgt. Heerlijk! Past gewoon op de standaard gaten.

Julius Heide

Zal eens kijken waar die millenium's te koop zijn. Het heeft ook geen prioriteit, dat waren de batter/ reso en de mat wel. Btw, om het losdraaien van tensionrods tegen te gaan gebuik ik "vioolwax", daarmee zou je in theorie de bout van de strainer ook even kunnen insmeren. Verkrijgbaar bij de muziekwinkel, ik geloof dat ik een blokje van Pirastro heb.
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Rick


Zal eens kijken waar die millenium's te koop zijn. Het heeft ook geen prioriteit, dat waren de batter/ reso en de mat wel. Btw, om het losdraaien van tensionrods tegen te gaan gebuik ik "vioolwax", daarmee zou je in theorie de bout van de strainer ook even kunnen insmeren. Verkrijgbaar bij de muziekwinkel, ik geloof dat ik een blokje van Pirastro heb.


Dat mijn tension rods losser gaan staan viel best mee. Daar heb ik bij andere snares meer last van (1x meegemaakt dat een spanschroef uit mijn resonantievel was  getrild en op de grond was gevallen)

Het probleem is dat je snarenmat losser gaat staan, dat je hem om de 10 minuten weer ietsje aan kan draaien omdat je snare weer een rammelbak begint te worden.

De "high end" ludwig snares zijn echt super, er word alleen keihard bespaard op de vellen, snarenmat en strainer.

stick tight


Zal eens kijken waar die millenium's te koop zijn. Het heeft ook geen prioriteit, dat waren de batter/ reso en de mat wel. Btw, om het losdraaien van tensionrods tegen te gaan gebuik ik "vioolwax", daarmee zou je in theorie de bout van de strainer ook even kunnen insmeren. Verkrijgbaar bij de muziekwinkel, ik geloof dat ik een blokje van Pirastro heb.


Vioolhars is een bekende truc, ik heb al mijn spanschroeven ermee bewerkt..

Julius Heide


Het probleem is dat je snarenmat losser gaat staan, dat je hem om de 10 minuten weer ietsje aan kan draaien omdat je snare weer een rammelbak begint te worden.


Ik heb de spanschroef van de strainer ingesmeerd met vioolhars en die draait nu niet meer zomaar los. Echt een aanrader! Van t weekend tijdens een gig van 3 uur, 0 keer de strainer hoeven bij stellen.
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

zildjianboy

heb idee dat het met drummers wel beetje uit de hand loopt.
Is meer wedstrijd wie heeft mooiste spullen hahha…
Ik was laatste bij Joost kroon die man heeft 50 snares 20 bass drumkloppers,
weet ik veel  hoeveel bekkens .
dat gaat toch niet meer om drummen vind ik....
Als het goed is  het goed lijkt me. maar veel drummers willen toch 6 paar hihats hebben terwijl ze er maar op 1 gelijk kunnen spelen haha:P

harmen 18

Ach, wat is het probleem? Jij hebt ook mooie spullen, je had het ook afgekunt met een paiste 101 setje en een peace.


Maar dat doe je niet. Dat snap ik. Spulletjes zijn leuk en als je het er voor over hebt. why not?

Julius Heide

Mee eens Harmen.
Zildjianboy, dude ik snap je punt maar iedereen mag hier gewoon foto's van zijn of haar snare's posten, omdat het topic hier "Post je snaredrum" heet. Ik gebruik dit forum om informatie in te winnen en mijn kennis te delen met anderen en niet om te pochen. Voor mij geen wedstrijd hoor...

Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Rick

Het is toch leuk om te "lullen over spullen"

Beetje gear kijken, kun je vragen waarom mensen voor een bepaalde keuze zijn gegaan, en af en toe gear posten kun je zelf weer reacties beantwoorden!

Natuurlijk kun je maar op een snare tegelijk spelen, maar niet iedere snare heeft dezelfde sound.

Black Page

#293
sep 24, 2012, 09:40 Last Edit: sep 24, 2012, 12:00 by Black Page

heb idee dat het met drummers wel beetje uit de hand loopt.
Is meer wedstrijd wie heeft mooiste spullen hahha…
Ik was laatste bij Joost kroon die man heeft 50 snares 20 bass drumkloppers,
weet ik veel  hoeveel bekkens .
dat gaat toch niet meer om drummen vind ik....
Als het goed is  het goed lijkt me. maar veel drummers willen toch 6 paar hihats hebben terwijl ze er maar op 1 gelijk kunnen spelen haha:P


Tja qua aantallen is het ongeveer de set-up van terry bozzio ....

Ik denk dat de gemiddelde pro ergens rond dat aantal wel zal zitten. Kijk bijvoorbeeld naar Mark Eshuis die tracks voor je in kan spelen. Om allerlei verschillende stijlen te kunnen ondersteunen, moet je wel een behoorlijk palet aan smaken in huis hebben. Het wordt gevraagd en verwacht. http://www.drumtrack.nl/Mijn_Instrumenten.html. Dat heeft dat niets te maken met het feit dat je slechts op één hihat te gelijk kunt spelen, hoewel  *) met een X-hat of remote hat op wel twee te gelijk....

Voor de gein moet je eens kijken op de site van Todd Sucherman en de foto's bekijken. Wat een gear heeft die vent...... en ook:  http://www.empyreandrum.com/Empyrean/Welcome.html. Lijkt me echt iets voor Rick ;-)

grt René

Rick


en ook:  http://www.empyreandrum.com/Empyrean/Welcome.html. Lijkt me echt iets voor Rick ;-)

grt René


Mooie trommel hoor. Wel ietswat kitscherig. Nee niet iets voor mij. Ik heb nog maar 1 snare op mijn verlanglijstje staan!

Paul


Ik heb nog maar 1 snare op mijn verlanglijstje staan!

En welke mag dat zijn?

Rick


En welke mag dat zijn?


Brady jarrah block, 13x7  :Y

Joris

13x7 snare erbij lijkt mij ook wel wat. Ik heb nu een 12x6,5 en een 14x6, allebei Odery met aluminium hardhoops.

Julius Heide

Een Black Panther Blaster snare 13x7 lijkt mij dan wel wat :D
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Rick

13x7 is het nieuwe 14x6.5!

8)7 *O*

Omhoog