Post je Snaredrum topic

Gestart door FoREVer, sep 25, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Johan

die onderste kan wel een afstof beurtje gebruiken. :Y :Y

FoREVer

@ stepkhe mooiie snare's hoe klinken ze, behalve die gretsch want dat weet ik wel. (zal denk ik niet beter zijn dan die andere 2 anders vangt ie niet zoveel stof  :P )
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Air Piet


Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

zildjianboy


Daarom! Conclusie is dus dat de FF allen goed klinkt als je erop beukt...
Dat is leuk, maar dat kun je niet bij een harmonie orkest doen of is een kroegje.

Kijk daar speel ik ook vaak.
heb nu deze op het oog:



Is dit wat?



Gretsch is altijd goed(A) ik vind zelf Gretsch de mooiste snare´s hebben.... 

De full maple serie kan je echt alle kanten mee op!!!

Jake

Ik heb zo'n Renown snare. Die zijn ok, maar ook niet meer dan dat. Een Supra of Acrolite bv. vind ik een pak fijner!

zildjianboy


Ik heb zo'n Renown snare. Die zijn ok, maar ook niet meer dan dat. Een Supra of Acrolite bv. vind ik een pak fijner!


De full range snare collectie, is ook iets anders dan een renown snare he ;)

Maar het is maar wat de gek er voor geeft.
Er zijn zat snare´s rond de 600,- te vinden, die net zo goed klinken, als een custom bouw Lignum of Ayotte weet ik veel wat.......

FoREVer

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Air Piet

@ Robert-Jan & AEDrumsA7x:

thanks, ben er zeer tevreden mee.

Maar voor een definitief oordeel mijnerdeels zou je even een jaartje moeten wachten, ik ben van mening dat je zo'n drum pas echt leert kennen na verloop van tijd  ;)

KadumPssh

#134
dec 17, 2011, 15:43 Last Edit: dec 17, 2011, 18:11 by KadumPssh
Vandaag heb ik voor een heel mooi prijsje een nieuwe DW Collector Series 14x5" , in de kleur: Satin Ebony Oil met zwarte hardware gekocht. Een heel erg mooie snare, echt een super geluid!

Was een eindje rijden, maar was het echt waard! Ben er tot nog toe heel erg tevreden mee!





Hier zie je de kleur wat duidelijker, maar in het echt is ie donkerder.






Het befaamde DW logo  :D


Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

Robert-Jan


De full range snare collectie, is ook iets anders dan een renown snare he ;)




maar de foto in de post is toch een renown?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!


Harre


maar de foto in de post is toch een renown?

Dat lijkt me duidelijk, maar ik denk dat hij gewoon aan wilde geven dat je met de full range serie alle kanten op kunt en dat het zinnetje niet op de foto sloeg :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

zildjianboy


Dat lijkt me duidelijk, maar ik denk dat hij gewoon aan wilde geven dat je met de full range serie alle kanten op kunt en dat het zinnetje niet op de foto sloeg :)




idd :) Harre maar het is puur persoonlijk:P ik vind de Gretsch full range  snare´s te gek(A)

Harre

Snap ik, maar op de manier hoe je het schrijft kan het over komen alsof er op de foto een full range staat en dat je daar aan refereert ;)

Het is maar hoe je het leest...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Stephke


@ stepkhe mooiie snare's hoe klinken ze, behalve die gretsch want dat weet ik wel. (zal denk ik niet beter zijn dan die andere 2 anders vangt ie niet zoveel stof  :P )


Wel, die Aero is te vergelijken met een Supra, maar dan wat meer mellow en opener met de 8 spanvijzen.
De Dunnett is een Stalen snare maar met een ontzettend breed stembereik, kan echter snerpend hoog klinken, maar ook lekker diep en vet. De sustain is relatief kort, maar een heel veelzijdige drum.
De Gretsch is en USA New Classic (maken ze niet meer) en is te vergelijken en een Black Beauty.

FoREVer


Wel, die Aero is te vergelijken met een Supra, maar dan wat meer mellow en opener met de 8 spanvijzen.
De Dunnett is een Stalen snare maar met een ontzettend breed stembereik, kan echter snerpend hoog klinken, maar ook lekker diep en vet. De sustain is relatief kort, maar een heel veelzijdige drum.
De Gretsch is en USA New Classic (maken ze niet meer) en is te vergelijken en een Black Beauty.


Dunnett is dan wel vet, zoiets is mijn sonor snare ook alleen is ie laag helemaal niks en snerpend hoog klinkt ie ook niet, maar wel een redelijk stemberijk. zowel jazz als metal :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

FoREVer

#142
dec 21, 2011, 22:09 Last Edit: dec 23, 2011, 16:16 by AEDrumsA7x
Nou zal ik die van mij is posten  :D

Niet de duurste maar ik vind ze goed



Mapex Meridian Birch 14 x 5,5 Evans Genera DRY coated en Evans hazy 300 Reso
Sonor force 1001       14 x 5,5 Evans EQ Reverse dot  em Evans Hazy 300 reso

Op de foto's staan nog de oude vellen, Sonor met tatoo skin en Mapex met CS dot ( Heb ik overigens allebei nog liggen )


Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

paulusp

#143
dec 24, 2011, 13:17 Last Edit: dec 24, 2011, 13:45 by paulusp
Als ik ze toch in de woonkamer heb staan voor onderhoud, kan ik net zo goed even een paar plaatjes schieten. ;)






Edit: Gretsch S-6514-MPL en Tama Superstar

FoREVer


Als ik ze toch in de woonkamer heb staan voor onderhoud, kan ik net zo goed even een paar plaatjes schieten. ;)







Mooie snares, kun je wat meer details geven, ik denk zelf aan een Gretsch catalina club Maple en een tama starclassic
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

paulusp

Thanks!
Het zijn een Gretsch Natural Maple (S-6514-MPL) en Tama Superstar.

FoREVer


Thanks!
Het zijn een Gretsch Natural Maple (S-6514-MPL) en Tama Superstar.


ok dankje ze blijven mooi hoor :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

vandeflosch

vraagje ! :

kan je de snare van tama superstar hyperdrive apart kopen of niet? :)

drum1964

#148
dec 30, 2011, 16:28 Last Edit: dec 30, 2011, 16:34 by drum1964
@ vandeflosch

Ik denk van wel, ze staan op de prijslijst van HOSHINO.
Maar niet op de TAMA website,( niet tussen de snares, maar wel tussen de drumkits ) echt veel kan je er niet over vinden.

http://www.hoshinobenelux.eu/2011/04/15/TAMA%20Price%20List%20Feb%202011.pdf
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

vandeflosch


@ vandeflosch

Ik denk van wel, ze staan op de prijslijst van HOSHINO.
Maar niet op de TAMA website,( niet tussen de snares, maar wel tussen de drumkits ) echt veel kan je er niet over vinden.

http://www.hoshinobenelux.eu/2011/04/15/TAMA%20Price%20List%20Feb%202011.pdf

geweldig :D twas eigenlijk gewoon om te weten aangezien ik een hyperdrive heb. Toms en Bass van dat kitje is ge-wel-dig. Snare is niet slecht maar kan mij minder bekoren  :D

bedankt alvast ! nen dikke + voor het eindejaar (en ook omwille van de hulp  :+)

Omhoog