Combinatie Tru Trac heads en Zildjan Gen16 en welke module ?

Gestart door Nijlpaard, feb 27, 2013, 09:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rashid

Ok maar ik heb 5 toms, snare en bassdrum... ik vraag me af of dit goed past.... ik wil evt een sidesnare en evt extra tom erbij hangen. Dus moet ik een "module" hebben met genoeg aansluitingen..

Dus jah, loop hier al ff mee en kom er niet uit Hahahaha

Robert-Jan

Nou je hebt toch 9 inputs op de yamaha..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rashid

Kan ik toms aansturen op de cymbal inputs?? Ik heb ook een lexico  lamda ???? Thuis staaan... is een soort extern geluidskaart dacht ik



Robert-Jan

Dat zou moeten lukken, uiteindelijk is het een midi signaal en als het goed is kan je in je module maar ook in je software bepalen welke klank er bij welk signaal moet zijn.
Die lexicon lamba erbij zou wel eens kunnen gaan werken..het is een midi audio interface, dus dat heb je al..
Ik zie ook dat er een line in op zit..ik weet het niet zeker, maar dat kan betekenen dat je daar je gen module aanhangt en dan ben je precies waar je wil zijn.of als je cubase of logic gebruikt kan je een audio spoor maken en daar dan de audio van de gen module door laten lopen..
wat een probleem kan worden is dat de lexicon al oud is, dat kan een issue geven dat de software niet met elkaar werkt..
Maar in principe heb je dus wel spullen genoeg om eens te gaan proberen om dat aan de praat te krijgen...zo in theorie zou ik zeggen, ja het kan..
Weet wel dat hoe dan ook het nog wel een gekloot gaat worden met midi en de juiste toewijzing.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rashid

Aha kijk duidelijk. .. als ik een module zou kopen voor puur de ketels. ... wat is dan een goede en niet al te duur..? En die mixer???

Robert-Jan

Waarom zou dit niet eerst proberen ?
Er is niets goedkoops wat beter is dan je Yamaha
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard


Waarom zou dit niet eerst proberen ?
Er is niets goedkoops wat beter is dan je Yamaha


+1
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rashid

Haha ik ga dit ook zeker proberen  ;) vroeg me alleen af of er andere modules waren...  :)

Rashid

gisteren bezig geweest de standaard trigger inputs te wijzigen zodat ik een tom aan kan sluiten op een crash input.. alleen werkte dit blijkbaar niet. (kreeg steeds een crash sound ipv tom sound)

Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit aan te pakken.. in mijn manual staat het heel beknopt en ik kom er dus niet verder mee... :'(

thnx..
Rashid

Robert-Jan

Wat probeer je nu dan?
Geluiden van de module veranderen of in superior?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rashid

Ik weet niet of ik nu juist bezig ben, best veel info en dit alles is toch redelijk nieuw voor mij...

Ik was aan het proberen de voorgeprogrammeerde trigger inputs aan te passen op mijn module.
nu is het bv zo dat als ik een tom op een crash input aansluit ik een crashsound krijg ipv een tom.
wat ik zo snel in mijn manual las moest dit mogelijk zijn aan te passen.
Maar dit lukt niet...

Dus als ik goed bezig ben of juist niet  :? dan hoop ik dat een van jullie mij hierin alsnog kunnen helpen :)

gr,
Rashid

Otje



wat ik zo snel in mijn manual las moest dit mogelijk zijn aan te passen.
Maar dit lukt niet...

Dus als ik goed bezig ben of juist niet  :? dan hoop ik dat een van jullie mij hierin alsnog kunnen helpen :)

gr,
Rashid


Ga er is rustig voor zitten... :Y

Rashid

haha ben ik mee bezig, alleen denk ik dat ik een verkeerde gebruikshandleiding heb ofzo..
er word steeds naar een andere manual verwezen??.. maar die heb ik dus niet...

weet iemand wat ik moet hebben??

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rashid

Kijk geweldig  :) ga ik dit weekend eens rustig verder puzzelen. .. hopelijk lukt t

Nijlpaard


Alles op z`n tijd , komt goed . :)



En daar is ie dan :)


We gaan nu serieus kijken naar deze combi. Ik heb al wat mailcontact gehad met Drum-tec in duitsland.
Ik heb ze verteld welke combi ik aan zit te denken en heb volgende opmerkingen teruggekregen.


- De tru trac heads maken veel geluid wanneer je ze op een akoestische set monteert.


Heb jij die ervaring ook techno ?


- De 2 box module zou, hoewel de samples van goede kwaliteit zijn, slecht in te zetten zijn op een podium. Zoals zij beweren in de mail


Citaat
The 2box modul offers you great sample sounds for the mid price range. The biggest problem is the support and the dynamic level of the sounds which is really bad to handle and makes really difficult to figure out a real great stage sound



Zijn er 2box eigenaren met deze ervaring ?


Ze boden een alternatief aan in de vorm van een van hun eigen sets in combinatie met een Roland TD30 module
Klonk allemaal prachtig op het filmpje maar de kosten waren dicht bij de 6000 euro dus dat is bijna het dubbele van wat we uit willen en kunnen geven -O-






Ik heb ze nu gemaild voor een afspraak om met 2 drummers van de kerk die kant op te gaan om de combi eens zelf te proberen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

Er is een 2box forum, wellicht daar eens vragen?

Nijlpaard

Ga ik zeker doen :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat



En daar is ie dan :)


We gaan nu serieus kijken naar deze combi. Ik heb al wat mailcontact gehad met Drum-tec in duitsland.
Ik heb ze verteld welke combi ik aan zit te denken en heb volgende opmerkingen teruggekregen.


- De tru trac heads maken veel geluid wanneer je ze op een akoestische set monteert.


Heb jij die ervaring ook techno ?





Dat de Tru Trac heads veel zouden geluid maken kan ik niet beamen , wel heb ik binnen in de ketels onder op de '' reso vellen '' uit oude automatten gesneden ronde demp matten gelegd .
En je kunt je voorstellen : des te meer dempmateriaal IN de ketels des te geluidsarmer de ketels worden . 


Tja die Drum-Tec set ziet er idd goed uit , maar daar is de prijs dan ook naar , en 6000,= euro is best veel geld als er 3000,= in kas is .:')


Ben je bij Adams Drumworld nog in de gelegenheid geweest om de Tru Trac en de Gen-16`s aan de tand te voelen , en zo ja hoe bevielen beide sets ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Ik heb de tru-trac's kunnen proberen. Ik vond ook daar het geluid meevallen dat de pads maken, maar dat was een e-pro live set dus het kan zijn dat het bij het ombouwen van een akoestische anders is maar dat wijd ik dan aan eventueel aanwezige ondervellen. Mogelijk als je die verwijdert of vervangt door gaasvellen dat dat ook al weer scheelt.

Gevoel vond ik wel goed :Y, niet te veel bounce zoals bij de Rolands wel vaak het geval is.

De gen 16 cymbals heb ik nog niet kunnen testen. Dat ga ik binnenkort bij drum-tec doen,.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Ik neem aan dat drum-tec het dan heeft over de combi tru trac/2box (?)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Nog even dit : Bij Drum-Tec spraken ze in hun mail denk ik richting de Pro series neem ik aan .
Dat is wel iets anders dan de Diablo serie , die op zich zeker ook niet verkeerd is , maar de Pro gaat verder ( échte A-kit maten waar onder een grote floortom met eigen poten ) waar de Diablo serie ophoud .


http://www.musikmachen.de/Tests/drum-tec-Pro-Serie-Padset


En ook deze is Jammie ......  8)


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard



Ik neem aan dat drum-tec het dan heeft over de combi tru trac/2box (?)


Hoe bedoel je ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard



Nog even dit : Bij Drum-Tec spraken ze in hun mail denk ik richting de Pro series neem ik aan .
Dat is wel iets anders dan de Diablo serie , die op zich zeker ook niet verkeerd is , maar de Pro gaat verder ( échte A-kit maten waar onder een grote floortom met eigen poten ) waar de Diablo serie ophoud .


http://www.musikmachen.de/Tests/drum-tec-Pro-Serie-Padset


En ook deze is Jammie ......  8)




Zeker, deze is op basis van ketels gemaakt door Sonor dacht ik, maar ja, die prijs -O-
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

#49
okt 03, 2013, 21:45 Last Edit: okt 03, 2013, 21:55 by Robert-Jan
Ik vroeg me af of dat het antwoord van drumtec was op de vraag van jou of de 2box  en de trutrac heads een goede combinatie was..of was dat in het algemeen de mening over de 2box module?

Mooie demo's nu van drum-tec.

Ja, t kost wat, heel wat..maar pfoe..nice   :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog