Welke e-drum set moet ik kopen?

Gestart door Kaj, feb 10, 2013, 21:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Otje


Na een hele lange wachttijd heb ik de drumset ongeveer een maand geleden mogen ontvangen.

Heb nog geen foto's. Zal er morgen even een paar maken.


Zou je de foto's op het forum kunnen plaatsen Greenhill, want ik ben wel zéer benieuwd. Zeker de combinatie Jobeky + Gen 16 = 'uit de kunst'!  :P

Technobeat


Zou je de foto's op het forum kunnen plaatsen Greenhill, want ik ben wel zéer benieuwd. Zeker de combinatie Jobeky + Gen 16 = 'uit de kunst'!  :P



Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa .............. *O*
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jan-Willem

Hallo allemaal,

Ook ik ben een beginner en ben op zoek naar een e-drum.
Wat vinden jullie van een Yamaha DTX500?

Groeten,

JW

67Deadman

Hallo JW,

Om mee te beginnen is het geen verkeerde drumkit. En voor weinig geld. Ik heb hem zelf ook gehad en
er veel plezier mee beleefd totdat ik wist dat ik door wilde gaan met drummen.
In het begin ben je altijd enthousiast totdat je op een kantelpunt komt dat je ff moet doorleren om het goed onder de knie te krijgen of dat je denkt : het is mij teveel werk.
Ik heb hem daarna goed kunnen doorverkopen en een middenmotor Roland gekocht.

Dus succes met je beslissing.

Groetjes,

René


Jan-Willem

Thanks voor de info Deadman! Fijn om te horen dat er iemand al ervaring met de set heeft :)!

Jep, ik ben een beginner en zou graag voor een bedrag tot ongeveer 400 euro een set willen kopen. Het liefst tweedehands op marktplaats. Mijn oog was gevallen op een aantal Yamaha set's, maar dit is nog niet definitief.

Ik heb nog niet zo'n goed beeld van alle Roland e-drumsets maar hoor er wel veel goeds over. Welke typen zijn handig voor een beginner? Ik zie op marktplaats best veel verschillende typen. Het liefst koop ik een niet al te oude set. Welke kun je me aanraden voor een bedrag van maximaal 400 a 500 euro?

Groeten,

JW

Otje

#80
dec 16, 2013, 11:07 Last Edit: dec 16, 2013, 12:16 by Otje
Jan-Willem; Probeer beide sets, Yamaha & Roland een keer uit. In bijna ieder muziek/drumwinkel staan ze vaak bij elkaar. kan je ze goed vergelijken. Kwalitatief doen verschillende drumkits in gelijke prijsklasse weinig voor elkaar onder. Het is dan in detail en persoonlijke smaak wat uiteindelijk de doorslag geeft. De éen zweert bij Yamaha, bij een ander is het Roland. De set waar jij op doel is prima voor kennismaking met het drummen. Wil je meer .. . Kijk dan of updaten van de kit goed mogelijk is; en zowel bij Yamaha als Roland is dit zeker zo. 

NB: probeer wat Yamaha betreft  direct 'gel'pads en in het geval van Roland, meshheads. Rubber pads ben je gauw op uitgekeken.

Jan-Willem

Bedankt ook Otje! Ik heb inmiddels meer uitgezocht en heb hierover ook met mijn drumleraar gesproken.

Ik ga nu voor een Roland. Het liefst een TD-4 set. Ben al op marktplaats aan het zoeken maar heb nog niet echt een goede set gezien.

Ook zie ik af en toe e-drumsets te koop zonder kick/bas pedaal. Kun je ieder type pedaal gebruiken of zijn er speciale pedalen die je moet gebruiken voor e-drums? En wat kost zoiets ongeveer tweedehands? Hebben jullie hiervoor wat tips?

Verder lijkt het mij handig om zowel een koptelefoon als een speaker te gebruiken bij het spelen. Dit hoeft niet het aller beste van het beste te zijn maar er moet natuurlijk wel aardig geluid uit kunnen komen. Hebben jullie hiervoor ook ideeën?

Technobeat


Eigenlijk kun je alle type pedalen gebruiken , het grootse '' probleem '' is de geluidsoverdracht van het pedaal tegen de bassdrumpad aan maar daar zijn mooie oplossingen voor in de vorm van het alom geprezen tennisballenpodium , of het erg mooi en betaalbare alternatief van forumlid Hoefnix http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,2458.0.html
Wat ook een verbetering kan zijn is een speciale E-klopper op je '' nieuwe '' pedaal , dit reduceert het geluid ook .

Een goede drummonitor is bijvoorbeeld een Roland PM30 , of de kleinere broer de Roland PM10 .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Ik vind de Roland drummonitors zo duur in vergelijking met anderen die vaak meer te bieden hebben. Wat denk je van de 'Alesis Transactive Drummer': de helft van de prijs en met veel meer mogelijkheden.

Jan-Willem

Hey Otje, dat is zeker een mooie!

Zijn er ook soortgelijke drummonitor die ik op marktplaats kan vinden van rond de 100 euro? Eventueel andere goede alternatieven :)? Mijn budget is nu eerst wat beperkt door het aanschaffen van een td4 kit.

67Deadman

#85
dec 18, 2013, 22:29 Last Edit: dec 18, 2013, 22:30 by 67Deadman


Ik gebruik deze voor mijn Roland. Je hebt ze in allemaal de zelfde maten maar dan andere inhoud.
Begint bij 89 euro bij een zaak in Oudenbosch waar ik ze gehaald hebt. Maar denk dat er wel mee bedrijven zijn in NL waar je ze kan halen. Ik persoonlijk vindt het geluid beter dan die Roland boxen.

http://www.verbeekmuziek.nl/Webwinkel-Category-2959309/Skytec.html

Technobeat


Een dergelijke speaker met ingebouwde versterker als Deadman posten heb ik ook gekocht toen ik nog de Roland cymbals had .
Maar nu met de Zildjian Gen-16 set heb ik er niet veel meer aan i.v.m. '' rondzingen '' door de mics onder de Gens .
Heeft iemand hier een tip / oplossing voor ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Harre

Ik gok dat het niet aan de versterker ligt, maar meer aan de opstelling dus de versterker ten opzichte van de mics. In dat geval zou je kunnen proberen of je de versterker een eindje hoger kunt zetten om op die manier het rondzingen te voorkomen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat

#88
dec 22, 2013, 13:40 Last Edit: dec 22, 2013, 13:42 by Technobeat
Dus de speaker zou hoger dan de bekkens moeten komen zodat het geluidssignaal vanuit de speaker niet direct in de mics komt ?
Of moet hij verder weg van de bekkenset staan ?

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Harre

Verder weg kan natuurlijk ook, maar ik zou hoger proberen als je daar de mogelijkheid toe hebt. Wat ik ervan begrijp werkt het bekken met de microfoon eronder als een soort paddenstoel die het geluid opvangt waardoor het in mijn beleving van onderaf sneller gaat rondzingen dan van bovenaf.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat

Vandaag ben ik flink in de weer geweest met diverse opstellingen van de loudspeaker box .
O.a. verder van de kit vandaan - op een kast geplaatst en zelfs op de overloop gezet , maar bij het minste of geringste blijft het rondzingen .
Maar ook de Gens komen niet goed uit de verf omdat je die ook '' live '' hoort en daardoor niet goed uit de speaker tijdens het spelen als je begrijpt wat ik bedoel ?
Het beste geluid krijg ik nog als ik alleen met de koptelefoon op speel , dan kan ik alles ( toms EN Gens ) even duidelijk waarnemen .
Wellicht als je alles via een goed uitgebreid mengpaneel kun laten gaan en zodoende specifiek dingen kunt inregelen dat het wél goed klinkt bij het publiek , maar thuis kan ik er voor als nog weinig mee .
Niet erg hoor , want met de Sennheiser op ben ik dik tevreden .:) :)

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jan-Willem

Persoonlijk vind ik het spelen met een hoofdtelefoon ook het pretigste. Ik heb mijn stereo ook aangesloten alleen vind ik dan het geluid van de pads veel te hard. De stereo moet dan al op een behoorlijk hoog volume om het geluid van de pads te overheersen. Dit is o.a. voor de buren niet echt handig. Hebben jullie dit ook?

Otje


Hebben jullie dit ook?


:Y Nou & of ! Bij mij staat het drumstel, Roland TD-4+6 aangesloten op 4 pc speakers. Oudjes wel is waar maar ze zijn 80 & 120 watt! (die maken ze nie meer). Als ik die maar op een kwart vermogen opendraai zit de hele buurt mee te 'genieten '. Ik doe het af en toe een paar minuten voordat ze aan de deur staan.. . Daarna wordt het de koptelefoon -Sennheisser HD203. Dan speel ik wel met oordopjes in. Dat heb ik mijzelf aangeleerd om gehoorbeschadeging te voorkomen; je zet  het volume nl. al gauw te hoog.

Technobeat

Daarna wordt het de koptelefoon -Sennheisser HD203.



De HD203 lijkt mij wel een prettige koptelefoon Otje , zelf heb ik de HD-205II , maar toe hij nieuw uit de doos kwam knelde hij behoorlijk na 2 uur dragen .
Maar na diverse keren een beetje bijbuigen zit hij nu aardig , maar de volgende wordt geen HD-205II meer .
Een koptelefoon moet ook voor langere tijd lekker zitten , ik ga t.z.t. dan ook eens bij andere merken kijken .
Zat de 203 gelijk goed / lekker of ook in het begin een klemmend gevoel ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje



Zat de 203 gelijk goed / lekker of ook in het begin een klemmend gevoel ?


Ik heb eigenlijk alleen maar last van de '203' als ik ook nog eens een (lees)bril draag. Dan gaan de pootjes hiervan achter m'n oor irriteren.  Verder vindt ik de Sennheiser solide en degelijk. Een vriend van me heeft er een koptelefoon, die is 5 keer zo duur, ruim €200: maar beslist niet 5 keer beter. Overigens  loop m'n koptelefoon nu via een mengpaneeltje. Dat is wel een openbaring zeg. Veel beter het geluid mee in te stellen.

djska

Kijk eens op het vdrums.com forum, jouw vast wel bekend. Als ik even zoek op Gen16 en feedback, krijg ik genoeg hits.

djska



De HD203 lijkt mij wel een prettige koptelefoon Otje , zelf heb ik de HD-205II , maar toe hij nieuw uit de doos kwam knelde hij behoorlijk na 2 uur dragen .
Maar na diverse keren een beetje bijbuigen zit hij nu aardig , maar de volgende wordt geen HD-205II meer .
Een koptelefoon moet ook voor langere tijd lekker zitten , ik ga t.z.t. dan ook eens bij andere merken kijken .
Zat de 203 gelijk goed / lekker of ook in het begin een klemmend gevoel ?

Ik gebruik ook al bijna 5 jaar een HD-205, prima ding voor het geld, maar de oorschelpen knellen bij mij ook als ik hem lang op heb.

djska


:Y Nou & of ! Bij mij staat het drumstel, Roland TD-4+6 aangesloten op 4 pc speakers. Oudjes wel is waar maar ze zijn 80 & 120 watt! (die maken ze nie meer). Als ik die maar op een kwart vermogen opendraai zit de hele buurt mee te 'genieten '. Ik doe het af en toe een paar minuten voordat ze aan de deur staan.. . Daarna wordt het de koptelefoon -Sennheisser HD203. Dan speel ik wel met oordopjes in. Dat heb ik mijzelf aangeleerd om gehoorbeschadeging te voorkomen; je zet  het volume nl. al gauw te hoog.

Op mijn TD9 met HD-205 begin ik altijd met 50% volume, en draai nooit meer bij dan tot 70%. Vind het absurd om dopjes onder de koptelefoon te gaan dragen, zet hem dan niet zo hard. Ik zou anders mijn huisgenoten ook niet horen roepen.

Otje


  ...dopjes onder de koptelefoon te gaan dragen,


Dit is op aanraden van dokters en artsen: " Ten aller tijden oordopjes indoen, Je voorkomt druk op - en beschadeging van het trommelvlies". Overigens:  beter voorkomen, want eenmaal beschadigt herstelt het gehoor nooit meer!

djska


Dit is op aanraden van dokters en artsen: " Ten aller tijden oordopjes indoen, Je voorkomt druk op - en beschadeging van het trommelvlies". Overigens:  beter voorkomen, want eenmaal beschadigt herstelt het gehoor nooit meer!

Euh, voor bij een akoestisch drumstel ja, dan doe ik dat ook wel eens...

Omhoog