Welke e-drum set moet ik kopen?

Gestart door Kaj, feb 10, 2013, 21:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

greenhil

Ze maken schijnbaar alle kits op bestelling, ze hebben geen kits op de plank liggen. De kit is hetzelfde als in de eerste video maar dan een andere kleur :D

ploxerdon

Ik ben opzoek naar een drumstel (anders zou ik hier niet posten he).
Maar sinds er op dit forum geen stel je voor sectie is, stel ik me hier eerst kort voor:

Ik heet dus ploxerdon, 16 jaar.
Woon in eindhoven.
Ik heb nog nooit in mijn leven een instrument gespeeld, dus ook nog niet gedrumt.
Enigste ervaring die ik heb is guitar hero. (Ik weet dat het niet lijkt op echt instrument spelen, maarja)
En ik vond drummen heel erg leuk, en wil het ook gaan leren.

Maar ik wil dus een drumstel aan mijn ouders vragen voor mijn verjaardag (Ik kan ook een beetje bijleggen) maar dit kan dus niet al te duur zijn.
Want ik woon in een woonwijk met buren aan beiden kanten, dus elektrisch lijkt mij de beste oplossing.

Weet iemand hier een elektrisch drumstel voor rond de 200 euro? (2e hands mag ook)

Wouter

Hoi Ploxerdon,
Ten eerste Welkom op dit forum! Echter is er wel een 'voorsteltopic'; http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,54.0.html

Goede keuze dat je voor drummen hebt gekozen!  *O* Het is wel heel erg moeilijk om een drumstel (laat staan elektrisch) te vinden onder 200 euro. Het enige voorstel dat ik zou hebben is om MP goed in de gaten te houden, alhoewel het erg lastig gaat worden om onder de 200 iets te krijgen dat niet gelijk uit elkaar valt of klinkt als een dode zeehond. Misschien heeft iemand hier een idee? Óf nog even doorsparen.

Succes!

ploxerdon

Oh, bedankt ik heb het voorsteltopic nog niet gezien.. bedankt dat je  me de weg wijst. Ik zal er later vandaag wel een post maken dan.

Wat is dan meer een bedrag voor een redelijk elektrisch drumstel?
Misschien dat ik boven het budget kan gaan.

Dank voor de informatie!

Otje

Plox; Als ik je dan toch een tip wil geven. Ga dan voor zoiets als dit:http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m700229817-roland-hd-1-v-drum-met-drum-tutor-en-speaker-box.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Ideaal voor beginners, neemt weinig ruimte in beslag. en geeft weinig geluidshinder. Het is boven je budget, maar geef liever iets meer uit, want voor €200 boet je veel aan kwaliteit in, Het is dan meer speelgoed wat je koopt.Overigens worden deze setjes vaak aangeboden, maar zijn de prijs a €300 zeker waard!

ploxerdon

Oh, die ziet er zeker goed uit!
300 euro moet denk ik wel te doen zijn, duurt het alleen iets langer. (En als ik het niks aan vind, kan ik hem voor bijna dezelfde prijs terugverkopen toch?)
Enigste probleem is misschien de afstand qua auto, maar ik onthoudt hem zeker.

Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


Zal wel even wat fotos maken dan   :Y  Duurt nog wel ongeveer 6 weken voordat ie binnen is, ze moeten het kitje nog in elkaar schroeven.


Hé Greenhill: "Long time, No see". Is je Jobeky drumkit al ge-ariveerd?

Technobeat


Daar ben ik ook wel benieuwd naar , het is nu bijna 3 maanden geleden , dus Greenhill zit als het goed al een behoorlijke tijd achter zijn mooie nieuwe Jobeky kit .8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Thijs

Ik heb hem 3 weken geleden een bericht gestuurd, toen had hij hem nog niet.

Machiel

Ik ken iemand die een versterker voor zijn elek. drumset zoekt voor ongeveer 3-400 euro. Wat is een redelijke voor dat geld?
Neem mij vooral niet te serieus.

Otje

Ach man, keuze te over: " Zoekt en gij zult vinden".
Om een idee te geven:
http://www.thomann.de/nl/drum_monitor_systemen.html

scorpio

Ik heb de topics gelezen over welk drumset je nu moet kopen. Maar die vraag wordt bijna altijd gesteld door beginnende drummers. Ik heb al wat drumervaring. Ik drum met dubbele baspedaal. Ik heb vier jaar geleden een electronische Fame gekocht omdat die heel goedkoop was. Maar nu erger ik mij als ik erop speel. Ik heb heel weinig rebound, dubbelslagen en dergelijke gaan moeizaam. Ook kan ik enkel hard of zacht spelen en niets ertussen.
Nu wil ik mij een nieuw electronisch drumstel aanschaffen. Ik heb een Roland TD15K getest. En de reactie van de vellen en speelgevoel waren erg goed, maar ik vind de vellen wat klein (6inch). Een TD 15KV heeft grotere vellen. Maar die zouden een probleem hebben met de hotspot. Al weet ik niet wat dat probleem juist inhoudt. (weet er iemand hier dat?)
Een DTX 560 is de tegenhanger van de TD15K maar dat zijn geen vellen, maar terug pads (of een ander systeem). Spelen de Yamaha 560 pads evengoed als drumvellen? Is de rebound goed, kan je daar met snelheid over lopen?
De DTX 700 reeks gebruikt dezelfde pads dacht ik. Zit er dan enkel verschil in de module?
Een dubbele baspedaal op de TD15K of DTX reeks maakt dat veel lawaai? Geeft dat ook genoeg rebound om sneller te gaan?
en ter info een apart hi-hat staander is voor mij geen must omdat ik bijna uitsluitend met gesloten hi-hat speel door mijne dubbele baspedaal.

alvast bedankt, alle info is nuttig

Otje

Scorpio;  De E-kit wereld is groter dan alléen maar Roland en Yamaha. Indien ik in de omstandigheid zal zijn de keuze te kunnen maken tussen drumkits in die prijsklasse ga ik voorrrr..: De 2BOX Drumit 5.  :Y
Klinkt beter, drumt lekkerder en ziet er nog eens jofel uit ook!
Groetjes; Een Roland drummer.  :w

scorpio

Nog meer keuze... En ik kan al zo moeilijk kiezen...
Maar je hebt gelijk. Het ziet er echt wel goed uit...

Nijlpaard

Ben ik nou de enige die de 2box spuug maar dan ook spuuglelijk vindt ?

Het kan allemaal prachtig zijn en geweldig spelen maar de presentatie van het geheel :/
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nlz

Je bent niet zo koningsgezind Nijlpaard?

En je zou ook voor een 2box-module met harde waren van Drumtec kunnen gaan scorpio.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Technobeat


Ben ik nou de enige die de 2box spuug maar dan ook spuuglelijk vindt ?



Nee hoor , die mening delen meerdere drummers . :Y

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

ewoutb

Ik ben op zoek naar een e-drum en wil ongeveer 1000-1500 euro uitgeven. Ik heb het topic even doorgelezen, maar kan nog niet heel goed een duidelijk advies ontdekken voor deze prijscategorie (misschien heb ik er over heen gelezen). Wat zijn de opties en wat zijn de voor en tegens?
De Mark drum ziet er ook als goede optie uit!

Otje


De Mark drum ziet er ook als goede optie uit!


Wat Mark-drums betreft zou jij de eerste zijn ,op dit forum iig, die d'r éen zou hebben mocht je er éen aanschaffen. In Topic 'productrevieuws' staat een recencie*.
Over alle ander drumkits is al zoveel gezegd én geschreven... .

NB.Ook in slagwerkkrant nr.175

gitaar en drum

#70
okt 06, 2013, 17:12 Last Edit: okt 06, 2013, 17:16 by gitaar en drum
Hoi allemaal,

Een tijdje gespeeld op een hayman dd03 (als absolute beginner) maar vind hem toch niet geweldig. De drumset reageert slecht, geeft slecht geluid etc.

Door mijn passie voor muziek (opnemen, boxen, gitaar etc.) heb ik te weinig ruimte gekregen. Zou dan een Roland HD-3 V-Drum wat voor me zijn? Of zeggen jullie, je gaat er niet veel op vooruit? Of de Roland TD-4KP V-Drums Portable?

Voor mijn hayman had ik een geluidsdemper gemaakt (met tennisballen) en als ik de HD-3 V-Drum koop zou ik deze niet meer nodig hebben (aangezien deze geen klopper heeft). Dit zou natuurlijk weer in ruimte schelen. Maar dit lijkt me toch onrealistischer spelen. Of zal dit weinig verschil maken? En hoe zit het met het geluid van de TD-4kp portable, geeft deze veel (meer) geluid af?

Zijn er nog andere drumstellen in ongeveer de zelfde prijsklassen die maar weinig ruimte innemen?

Alvast heel erg bedankt!!!

Greetz,

Gitaar en drum
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Robert-Jan

De roland hd serie ben ik niet zo n fan van.
Je bent beperkt in je opstelling en de module is ook sja..hmmm..beperkt.
De td4kp heeft natuurlijk een td4 module en dat is in die prijsklasse de beste module die er nu is naar mijn bescheiden mening.
De pads zijn best klein en vanwege het protable rek ben je iets beperkter in het opstellen ten opzichte van een ' normale' td4 set..qua herrie is het een normale edrum set, ik denk dat je je podium nog wel nodig hebt.
Yamaha heeft ook een kleine set nu met de dtx400, die is ook goedkoper dan een td4 kp, maar die heeft net zoiets als de hd serie qua pedalen..het werkt dat zeker, maar ik vind het minder fijn dan een normaal basdrumpedaal..

Al met al ik zou voor de td4 kp gaan..maar als je niet van plan bent om de set veel mee te nemen en je hebt een beetje ruimte, kijk dan nog even naar een td4 occassion.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

gitaar en drum

Bedankt voor je antwoord. Ik zal je antwoord/mening zeker meenemen in mijn keuze. Maar ik ben ook nog benieuwd wat andere er van zeggen.

Mijn podium neemt toch wel veer ruimte in (aangezien hij gebouwd is voor een groter drumstel) en die doe ik toch liever weg. Maar ja.... bij de td4kp gaat dat dus niet. Dan ga ik dus meer richting de Roland HD-3 V-drum, maar als je dan weer hoort dat de td4kp een betere module heeft ga ik weer richting die. Moeilijk, kiezen! En dan komen we ook nog aan bij de dtx400, met ook weer niet die klopper (wat erg fijn is).

Maar Robert-Jan wat versta jij onder beste module. Geeft deze een betere sound, zijn er meer opties, etc.?

Nogmaals bedankt voor je reactie!
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

Robert-Jan

Weet je wat t beste is... :Y
Een winkel opzoeken met wat keuze..zien horen voelen ..weet je het met een half uurtje. *)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

greenhil

Na een hele lange wachttijd heb ik de drumset ongeveer een maand geleden mogen ontvangen. Kan er helaas niet veel over zeggen aangezien mijn ervaring met drummen net zo lang is als ik de drumset heb  -O- maar het bevalt wel (goed geluid/dynamiek). Aansluiten ging redelijk snel, de kabels kunnen namelijk direct op de basdrum aangesloten worden, was in 5 minuten klaar. Ik moest helaas nog wel even contact opnemen met Jobeky want de basdrum triggerde niet. De aansluiting zat los, maar hier heeft Jobeky mij mee kunnen helpen (contact met ze verliep soms wel wat traag, heb gemiddeld een week moeten wachten op antwoord). Als compensatie van het lange wachten hebben ze er een Gen16 cymbal set bij gedaan ipv de 2box rubber pads  *O* supernice.

Heb nog geen foto's. Zal er morgen even een paar maken.

Omhoog