Welke e-drum set moet ik kopen?

Gestart door Kaj, feb 10, 2013, 21:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

soapwater

OK, bedankt. Ik ga er binnenkort eens naar kijken.
Zijn er aandachtspunten waar ik op moet letten bij het testen.
Eén van de pads had ook een klein scheurtje, maar dat was niet merken bij het spelen volgens de verkoper. Zijn die vellen te vervangen?

Technobeat


Ja idd , de Roland gaasvellen zijn los verkrijgbaar bij o.a. Thomann .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

soapwater

Net thuis met het drummetje. Het ziet er als nieuw uit. Gaatje in het gaasvel is te verwaarlozen en heeft geen effect op het spelen.
Ik kan beginnen afstellen en oefenen   *O*

ktmrider

Ben hier ook nieuw en hoop hier wat goed advies te krijgen van de kenners  :)
Ik heb geen enkele ervaring met drummen maar droom er al jaren van  *D

Ik heb een budget van ongeveer tussen 1200 en 1900 EURO.
(zou toch graag iets goed kopen en geen spijt hebben na een jaartje)

Had aan volgende sets gedacht :
Yamaha DTX560K of 562K - 1400 tot 1500 EURO(lijkt me iets meer te bieden dan Roland voor dezelfde prijs?)
Roland TD-11KV V-Drum - 1300 EURO
Roland TD-15K V-Tour Drum Set - 1700 EURO

eventuele andere combinaties..?

Zou het echt fijn vinden jullie advies en ervaringen horen.
Vergelijking van de modules...? Mogelijheid om zelf samples in te laden..?
Kwaliteit ? Klank..?

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies.

Otje

Drumkits van verschillende merken maar uit eenzelfde prijklasse ontlopen elkaar niet zoveel als het 'beter' dan wel 'slechter'  betreft. Dan komt het meer aan op persoonlijke voorkeur en wat je lekkerder vind spelen. De discussie is oneindig. De vraag die jij steld is al zo vaak besproken in dit forum. Het antwoord ligt hier in dit forum besloten bij wijze van spreken. Maar even mijn ervaring. Stond 2 jaar geleden voor dezelfde keuze, welke kit voor een x bedrag. (x was €1000 in mijn geval) Na veel wikken en wegen toch voor Roland gekozen, de TD4. Reden. Er was zoveel feedback en info. Heel veel aanbod, zeker 2de hands en oneindig veel uitbreidings mogeljikheden. Daarnaast speelde die ook nog eens fantasties. Toendertijd nog met rubberen pads en een eenvoudige en degelijke construktie en module. Ideaal voor een beginneling. En tot op de dag van vandaag na diverse updates, nog steeds dik en dik tevreden en toch ook nog zoveel te wensen.
Het bovenstaande zal net zo goed voor Yamaha kunnen gelden hoor Maar zoals gezegd, het gevoel bij het spelen is anders. mischien is het gewenning? Maar na een aantal malen op Yamaha gespeeld te hebben, toch minder lekr drummen voor mijn gevoel. Maar anderen zweren er weer bij.. . Wel vond ik het geluid uit de Yamaha module beter klinken, maar ook daar zijn de meningen onder drummers verschillend.
Dan is er nog 1 die ik je durf aan te raden, wel iets boven je budget, maar toch. De 2box drumit5 (kweet niet of ik t goed schrijf) . Kan je met eigen samples laden geloof ik. Drumt fantasties, klinkt geweldig en ziet er nog is anders uit, veel blitzer !
Ik kan hier nog verder over uitwijden, maar loop het forum is door, zoveel drummer , zoveel info, zoveel meningen. Maw , je zit wat je vraag berteft goed hier.
Succes!
Ennuh.., laat tzt is weten welke kit het geworden is.

Nijlpaard

De 2box is wel mooi KTM-oranje :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

dmenace

Geen ervaring? Volgend jaar staat je nieuwe kit voor een habbekrats op Marktplaats.

Koop een tweedehands kit, die schrijven veel minder af en je krijgt mooiere spullen.
Voor dat geld koop je met gemak een TD10. Dat is wel ff anders dan een TD4, 9 of 11.
Bovendien verkoop je die volgend jaar weer voor hetzelfde geld.

Ik zag laatst zelfs een TD20 voor dat geld. Nog beter. Of inderdaad de 2box.

dmenace

Sowieso gaasvellen dus, maar vergis je niet. Ook E kits maken veel herrie. Ik heb een TD20 (gaasvellen dus), maar drum na 8 uur niet meer vanwege mijn buren. E kits zijn verre van geluidloos.
Voor dat geld is wel een kit te vinden met gaasvellen (2de hands).

Otje

Nog ff terug komen op het aanbod drumstellen uit het 'midden segment'

Een geheel nieuw concept;
http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=1659.0
Spreekt voor zich.

En iets bestaands in een nieuw jasje;
http://www.drum-tec.de/alesis-dm10x-meshkit-2013-p-2025.html
Deze kende ik met de originele Mylar pads. Klonk en speelde als goedkoop plastic. Maar deze omgebouwd naar gaasvellen ben ik toch heel benieuwd naar. Wel erg mooie kit.

Nijlpaard


Geen ervaring? Volgend jaar staat je nieuwe kit voor een habbekrats op Marktplaats.

Koop een tweedehands kit, die schrijven veel minder af en je krijgt mooiere spullen.
Voor dat geld koop je met gemak een TD10. Dat is wel ff anders dan een TD4, 9 of 11.
Bovendien verkoop je die volgend jaar weer voor hetzelfde geld.

Ik zag laatst zelfs een TD20 voor dat geld. Nog beter. Of inderdaad de 2box.



+1


Staat op dit moment een complete TD12 op MP


http://link.marktplaats.nl/674813565

Of een mooie DTX560 :) Die gelpads schijnen erg goed te spelen qua feel.


http://link.marktplaats.nl/674853749


Of je koopt een mooie 2de hands TD9. Ik heb de voorloper daarvan (de TD6KX) gehad. Prachtig om op te oefenen en als drummen toch niets is verkoop je hem weer voor dezelfde prijs :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

grohllebol

Ik ben begonnen met een of ander crappy merk e-drum op MP te kopen, voor 200 euri's. Vervolgens heb ik voor +/- 30 euro geïnvesteerd in gaasvellen om de waardeloze pads te upgraden.
Er zijn een aantal you tube filmpjes te vinden hoe je dat heel makkelijk kan doen, want de pads zijn vaak Medelli cloons.
Voor +/- 250 euri was ik klaar. Gaandeweg mijn 'drumcarriere' en het les nemen merkte ik dat de e-kit onvoldoende was om m'n techniek verder te verbeteren, en heb 'm met verbouwde pads op MP gezet en iets meer voor terug gekregen :)

Mijn humble opinion, i.p.v. meteen voor de volle mep te betalen, probeer het eerst uit of je inderdaad drummen voldoende leuk vind :) Die TD20 kan altijd nog, en een verbouwde el-cheapo 2e hands e-kit met gaasvellen kan je makkelijk voor iets meer verkopen, dan de initiele aanschaf ;-)
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Technobeat

probeer het eerst uit of je inderdaad drummen voldoende leuk vind



So true , Drummen ziet er zo makkelijk uit in die gelikte YouTube covers , tot je zelf '' aan de slag '' gaat .
Pas dan besef je als beginner dat die mannen in de covers al een jaartje of 10 bezig zijn .
Maar als je het serieus aanpakt en regelmatig speelt krijg je er vanzelf meer lol in en het motiveert natuurlijk ook dat je steeds beter ( strakker ) gaat spelen .
En les nemen is ook een goede stimulans om intensief met dit gave instrument bezig te blijven . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

ktmrider

Hey mannen,
bedankt voor het uitgebreid advies en tips.
Dit helpt me als leek een heel stuk verder.

Ga inderdaad uitkijken op de tweedehands markt.
Zit wel met een beetje schrik daarvoor... kan fysieke staat controleren maar kan je zien of het veel bespeeld is en gaan die dingen dan (heel) lang mee...???? Waar op letten ?

Jullie voorkeur is duidelijk gaasvellen tov rubber&silicone pads...?
Ik veronderstel dat ze beter aanvoelen...? Klinken ze ook beter...?
Maken ze niet veel meer lawaai dan rubber..? Kun je dan zonder gehoorbescherming spelen...?
(sorry, dit zullen voor julle wel domme vragen lijken...  :) )

Nogmaals bedankt voor jullie hulp

dmenace

Ze zijn stiller, gaan veel langer mee dan normale vellen, spelen natuurgetrouwer dan rubber.
Het spaart stokken en je hoeft niet te stemmen :-)
Gehoorbescherming is niet nodig, zo hard is het nou ook weer niet.

Nijlpaard



Ga inderdaad uitkijken op de tweedehands markt.
Zit wel met een beetje schrik daarvoor... kan fysieke staat controleren maar kan je zien of het veel bespeeld is en gaan die dingen dan (heel) lang mee...???? Waar op letten ?



De yamaha's en roland's zijn redelijke waardevast, je zult ze dus ook beter kunnen verkopen dan de Medelli's en aanverwanten, maar die zijn dan weer een stuk goedkoper.
Ik persoonlijk zou nooit een goedkope set kopen omdat ik van mening ben dat goede kwaliteit ook bijdraagt aan het plezier. Je kan afknappen op drummen door een goedkope medelli maar mogelijk was dit niet gebeurt wanneer je een goede roland of yamaha had gekocht.

Als je ze 2dehands koopt moet je altijd zorgen dat je ze kan bespelen. Sla gewoon op alle pads en kijk of ze goed triggeren.
Controleer de klemmen of ze nog goed klemmen. Kijk naar het rek en controleer op deuken beschadigen etc. Het kan iets zeggen over de manier van vervoeren. Kijk of alles goed vast zit en solide aanvoelt.


Over het algemeen zijn drummers zuinig op hun spullen dus zal je in de 2dehands markt niet veel rotzooi vinden. Wat ik wel vaak zie is overdreven prijzen. Een TD6KX voor 1500 euro proberen te verkopen is wat mij betreft kansloos. Daar heb je ook een TD9KX voor.


Citaat

Jullie voorkeur is duidelijk gaasvellen tov rubber&silicone pads...?
Ik veronderstel dat ze beter aanvoelen...? Klinken ze ook beter...?
Maken ze niet veel meer lawaai dan rubber..? Kun je dan zonder gehoorbescherming spelen...?



De klank is afhankelijk van de module. Die bepaalt hoe goed, of hoe slecht, je kit klinkt. Deze bepaalt ook hoeveel je hoort. Er zit gewoon een volumeknop op ;) Je plugt een hoofdtelefoon in en je kan los :Y


Wanneer je er op slaat maakt het allemaal natuurlijk geluid. De rubberen pads klinken maken naar mijn idee meer geluid dan de gaasvellen maar het blijft allemaal een vorm van "pok, pok" maar dat horen alleen de mensen die niet de hoofdtelefoon op hebben :P


Het heeft allemaal te maken met speelgevoel. Rubber pads stuiteren meer en hebben niet het gevoel van normale vellen. Gaasvellen benaderen dit al iets meer en je kan spelen met de spanning van de vellen waardoor je minder of meer rebound krijgt.
Gelpads zoals gebruikt door Yamaha schijnen het gevoel van echte vellen al weer veel meer te benaderen maar dit heb ik zelf nooit getest.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

greenhil

Hola,

Ik wil graag gaan beginnen met drummen en wil hiervoor ook een e-kit aanschaffen ivm de buren. Echter weet ik niet precies wat nou de betere keus is. Ik ben zelf op zoek naar het beste geluid (wat het beste overeenkomt met een "acoustisch" drumstel), de extra elektronische drum geluidjes/kits die op bijna elke module zitten boeien mij niet aangezien ik later wel op een echt drumstel wil gaan drummen.

Ik zat zelf te kijken naar: http://www.thomann.de/nl/millenium_transformer_2box_mesh_bundle.htm
of
http://www.thomann.de/nl/roland_td11kv_vdrum_compact_bundle.htm

Beide hebben mesh heads echter heeft de "Millenium Transformer" ook een 2box module en van wat ik af en toe lees is deze module best goed. Maar is deze module ook beter dan de module van de Roland ?

Alvast bedankt!

Hammar

2box module is prima, echte samples gebruikt van goede kits en heel veel mogelijkheden om nieuwe sounds in te laden! Er is een speciaal forum voor de 2box.
Roland geluiden moet je gewoon van houden, klaar! Ik vind de 2box beter, natuurlijker.
Ik ken die milennium kit niet goed, maar dit is een goede prijs denk ik.

Technobeat

de extra elektronische drum geluidjes/kits die op bijna elke module zitten boeien mij niet



Same here , van de 50 kits die in mijn TD9 module zitten gebruik ik eigenlijk alleen de Studio kit ( in aangepaste vorm ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

greenhil

Bedankt voor de reacties :) Ben voor een kit van Jobeky gegaan ipv de voorgaande kits.  *O*

drum1964

Welke module ?
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

greenhil

Er zit ook een 2box module op  *O*

drum1964

Nice, veel drumplezier .
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Technobeat

#47
mei 28, 2013, 19:50 Last Edit: mei 28, 2013, 19:52 by Technobeat
Ben voor een kit van Jobeky gegaan



Hey , dat is interessant  8) , Als je tijd en zin hebt zou je dan wat foto`s willen plaatsen in het topic '' Show je kit '' ?
Jobeky komt niet zo veel voor in Nederland , ik ben dan ook heel erg benieuwd !


Gefeliciteerd met je keuze en ik / wij zien graag de pics verschijnen . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

greenhil

Zal wel even wat fotos maken dan   :Y  Duurt nog wel ongeveer 6 weken voordat ie binnen is, ze moeten het kitje nog in elkaar schroeven.

Technobeat

#49
jun 01, 2013, 19:23 Last Edit: jun 01, 2013, 19:23 by Technobeat
Aha , en dan komt de set vanuit Engeland hier heen .
ik maak hier uit op dat het een nieuwe kit is .


Zoiets als dit :





Of deze :


[ Invalid YouTube link ]
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog