Welke e-drum set moet ik kopen?

Gestart door Kaj, feb 10, 2013, 21:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ejdb

Het is inderdaad eenTD4 geworden!

nette set en voor een goede prijs overgenomen. Erg blij mee!

Vind alleen het volume van de hihat en de bekkens erg zacht.....moet er echt voluit op rammen wil er een beetje geluid uit komen.

Ga eerst maar eens zoeken naar hoe ik de module reset naar fabrieksinstellingen en dan van start af configureren.

en dan maar oefenen....oefenen...oefenen......


Oh ja, iemand nog een goed advies om een goede dempende ondervloer te maken? En dan bedoel ik geen autobanden met een plank erop want dat gaat hem niet worden :)

67Deadman

Kijk, voor de snelle beslissers. Proficiat.

Terug naar de fabrieksinstellingen is nooit verkeerd. Kan je zelf alles finetunen.
Dat zachte geluid zit inderdaad in de instellingen. Meestal staat de Sensitivity te laag.
Boekje erbij (manual te downloaden bij Roland op de site) en hup daar ga je.

Veel drum plezier.

drfill

good choice..  prima module (betere sounds dan TD6 ; )  heb er zelf al jaren een,
zoek eens op 'tennisbal platform'  ..denk ik
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Leovrb

Hallo drumgoden,

Zit er al een tijdje mee in m'n hoofd, maar ik zou graag willen beginnen met drummen. Heb geen ervaring, wel een akkoordenrammer op de piano en 'begaafd' jongleur.
Mijn vraag aan u allen, wat is de 'beste' starterset? Met aanhalingstekens, meningen kunnen verschillen. Heb na doorspitten van deze prachtige website veel mooie verhalen gelezen over de Roland serie, in het bijzonder de TD4 set.

Mijn vraag aan u: ik heb de Roland TD1 en de Yamaha DTX400 op het oog, beide instapmodellen.
Ik denk dat er niet veel verschil tussen beide sets zit om als absolute beginner op te beginnen.
Ook lees ik veel over het zoeken van een tweedehands set, betere waarde om mee te beginnen.

Ik sta open voor tips en suggesties voor een enthousiaste beginneling!
Ik moet er nog bij vermelden dat de ruimte wat krap is.
Qua budget zou ik graag onder de 500 euro blijven.

Mvg,
Leo

67Deadman

Hallo Leo, welkom bij het drumforum.

Leuk dat je wilt gaan drummen. Roland, Yamaha zijn beide goede drumkits. De een neigt meer naar de Roland de ander naar de Yamaha maar beide waarde vast en gewoon goed. Er zijn nog meer merken als 2 box etc maar daar ben ik niet goed in thuis.
Het probleem, als je van een probleem mag spreken, is dat je met deze beide instapmodellen niet echt kan uitbreiden.

In het begin is dat ook allemaal niet nodig maar gaande weg is het enthousiasme zo groot dat je wel een tom of bekken extra wilt hebben of dat je een tom een maatje groter wilt hebben of de snare etc etc etc
Dan ben je met deze sets beperkt.

Zat even op marktplaats te zoeken en zag deze TD 4 staan :

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m1065141300-roland-electronisch-drumstel-td4k2.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=14

met een Roland KD-9 Kick. Ik heb geen aandelen maar deze kit lijkt mij wel interessant en binnen je budget.

En als je even bij Otje kijkt hier op het drumforum zie je hoe hij zijn TD 4 heeft uitgebreid en nog steeds volledig tevreden is met zijn kit.

En als je na een half jaar ontdekt dat drummen toch niets is ben je deze zo weer kwijt.

Succes met je keuze









Otje

Zit er al een tijdje mee in m'n hoofd, maar ik zou graag willen beginnen met drummen.
Ik sta open voor tips en suggesties voor een enthousiaste beginneling!
Leo, stap is een muziekzaak binnen (Deadman weet nog wel een leuke.. ;) ) Probeer het 1 & ander uit.Ikzelf vind belangrijk dat t 'lekker' aanvoelt, niet zozeer hoe 't er uit ziet. Zo vindt ik de 2Box werkelijk fantasties drummen, maar ja, die kleur hé.., maar had ik het geld toen gehad, had ik h'm zeker gekocht. Maar dit even terzijde. Doe 't gewoon is ; "baat 't niet,....". Hebbie in ieder geval een indruk. En mocht je een keer in de buurt komen van Dordrecht, daar waar ik woon , kan je ook bij mij wat komen 'trommelen; keb van alles staan in nogal wat soorten & maten.
  .

Leovrb

Kleine update, na wat jagen op marktplaats een TD-4 gevonden binnen mijn budget!
Gisteren opgehaald en vandaag met veel plezier in elkaar gezet.
Nog hartelijk dank voor de adviezen, ik ga weer verder oefenen.

Mvg,
Leo

67Deadman

Kleine update, na wat jagen op marktplaats een TD-4 gevonden binnen mijn budget!
Gisteren opgehaald en vandaag met veel plezier in elkaar gezet.
Nog hartelijk dank voor de adviezen, ik ga weer verder oefenen.

Mvg,
Leo
Goed bezig. Daar ga je veel drum plezier aan beleven. Dus wat rest is een een foto van de kit hier te plaatsen.  :Y

Technobeat

Dus wat rest is een een foto van de kit hier te plaatsen.  :Y
Dat kan , maar daar hebben we ook een prima topic voor getiteld " Post je E-kit '' .

 http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=2842.0
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Dat kan , maar daar hebben we ook een prima topic voor getiteld " Post je E-kit '' .

 http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=2842.0
Uiteraard, hier doelde ik meer op daar dan hier. Niet specifiek hier. Meer daar, daar waar het moet.

Prin6

Wie ow wie kan mij helpen?

Mijn grote liefde heeft 3 maanden geleden een zwaar herseninfarct gehad, hierdoor hij is linkszijdig verlamd, heeft zware afasie en apraxie. Momenteel verblijft hij in een revalidatiecentrum en doet het retegoed. Naast de therapieen in het centrum heb ik zelf een muziektherapeut in de arm genomen omdat muziek zijn lust en leven is. Hij speelde elke dag gitaar, wat momenteel niet gaat. Bij de muziektherapie gaat hij altijd gelijk achter de drumkit zitten en heeft er enorm plezier in. Volgende week wordt hij 50 en heb het idee om een e-drumkit voor hem te kopen, het voordeel lijkt mij dat hij iets op kan nemen en daar weer overheen kan drummen/opnemen en zo maar door (of is dat niet mogelijk). Momenteel kan hij maar 1 hand gebruiken en 1 voet. Wat adviseren jullie mij om te kopen?
Alvast hartelijk dank!
 *O*

Otje

Goed Idee Prin6 ! Ik ben ook (weer) begonnen met drummen als revalidatie middel na een zwaar verkeersongeval. En het helpt mij enorm om de lichamelijke (+geestelijke)conditie en -mobiliteit op pijl te houden. Ben ook de 50 inmiddels gepasseerd. Het drummen is wel eens zwaar en frustrerend maar het plezier compenseert een hoop.
 Over de keuze van een drumstel is al héel veel geschreven en gezegd ,elders op het www en op dit forum. Als je de tijd neemt voor info, hebbie genoeg voorhanden. En ga is met je partner naar een muziekzaak en laat je voorlichten maar probeer vooral het 1 & ander uit. Is dat niet mogelijk of moet het een verassing zijn? Tja, een Roland TD-11 t/m - '30 ; altijd goede keuze. Maar uhh.. kijk ik wel door een Roland bril. Daar drum ik namelijk zelf al jaren met plezier op.
 Over  opname en meespelen zijn de mogelijkheden legio. Later daar wellicht meer over.. .

Tot zover. Gr. Otje

 *) http://electronic-drums.info/
 

Prin6

Dank je hartelijk Otje, ik ga op onderzoek :Y

Technobeat


Een mooi E-oefensetje voor Joris :


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Vurrnn

#189
sep 07, 2016, 15:32 Last Edit: sep 07, 2016, 15:56 by Vurrnn
Hallo allemaal,

Ik had een kleine vraag...

Ik ben opzoek naar een elektronisch drumstel.
Vroeger vanaf mn 8ste tot mn 18e gedrumd, altijd wel op een akoestisch drumstel.
Vanwege andere interesses, uiteindelijk mn drumstel verkocht.

Nu begint het toch wel weer te kriebelen en wil ik eigenlijk richting een elektrisch drumstel. Omdat ik hiervoor al lang gedrumd heb, wil ik geen beginners-set hebben.

Ik had er nu drie op het oog:

KAT KT3 E-Drum Set
https://www.thomann.de/nl/kat_kt3_e_drum_set.htm

of een
Millenium MPS-750 E-Drum Mesh Set
https://www.thomann.de/nl/millenium_mps_750_e_drum_mesh_set.htm

of een
Alesis DM10 Studio Mesh E-Drum Kit
https://www.thomann.de/nl/alesis_dm10_studio_mesh_e_drum_kit.htm
Mn budget loopt ongeveer tot max 750-800 euro, maar minder is natuurlijk ook prima.

Hebben jullie ideeën / tips?

Alvast bedankt!
 

Robert-Jan

Ik zou even wachten tot vrijdag.
roland komt met nieuwe drums, misschien zit er wat tussen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

67Deadman

Hallo Vurrnn,

Leuk dat je weer gaat drummen. Moet het perse tussen die 3 gaan ?
Heb je ze al eens bespeeld ? (Bij Bax in Goes staan ze volgens mij opgesteld)
Persoonlijk zal ik voor een Roland of een Yamaha gaan. Waarde vast, beter uitbreidbaar. Over de sounds zullen we het maar
niet hebben want dat is ieder zijn eigen mening


Vurrnn

Hallo Vurrnn,

Leuk dat je weer gaat drummen. Moet het perse tussen die 3 gaan ?
Heb je ze al eens bespeeld ? (Bij Bax in Goes staan ze volgens mij opgesteld)
Persoonlijk zal ik voor een Roland of een Yamaha gaan. Waarde vast, beter uitbreidbaar. Over de sounds zullen we het maar
niet hebben want dat is ieder zijn eigen mening


Nee dat hoeft het absoluut niet :)
Maar dit was wat ik zelf had gevonden online, maar omdat ik weinig ervaring met E-drums heb, wilde ik wat meer zekerheid.

67Deadman

Waar veel beginners mee starten is een "simpel" setje. Niet al te duur, zodat, als het straks toch niets is (iedereen begint heel enthousiast ) toch weer kan doorverkopen maar niet zoveel geld verliezen.

Zoals Technobeat al enkele jaren geleden al zei en ik Quote : Laat in ieder geval de mindere goden als bv : Hayman - Fame - Ion - Medeli en Millenium staan , hiervan ga je gegarandeerd spijt krijgen .
Koop dan liever toch maar een goede gebruikte van een bekend merk als Roland of Yamaha , deze sets bestaan al jaren en kennen het klappen van de zweep , de gebruikte materialen zijn degelijk en kunnen wel wat hebben .

Aangezien jij toch al meer dan aantal jaren ervaring hebt maar wat budget betreft niet ruim zit zou ik bijv voor zoiets gaan :

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m1084064332-roland-td-9.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=23

De Roland TD9 Module is gewoon een goed module, Weet niet of de pedalen erbij zitten maar deze kunnen wel een stootje hebben. Deze set is uitbreidbaar, zit een KD 9 bij die stiller is dan de andere Roland bassdrums (KD 8 en lager). Mesheads ipv rubber, wat nieuwere "bekkens" en over de prijs valt te onderhandelen natuurlijk. En als die kruk er ook nog bij zit heb je een prima set.

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m1078499857-roland-td-6-kx-elektrisch-drumset-incl-monitor-pm10-vdrum.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=27

Deze is ook prima maar hier zit de Roland KD8 basdrum bij. Die zijn wat gehoriger dan de Roland KD 9 bassdrum van de vorige kit. De pads zijn ook weer wat mooier van model. Ze doen precies hetzelfde als de pads van bovenste advertentie maar de looks willen ook wat.
De kit is wel wat duurder maar hier zit dan toch weer de Roland versterker bij. En zoals altijd : Over de prijs valt te onderhandelen en als je de versterker niet wilt hebben...........

En zo kan ik van de Yamaha er ook wel een paar vinden. Maar daar gaat het ook om of je voor de meshhead van de Roland wilt gaan of voor de soort Silicone vel van Yamaha. Dat is een gevoel voor ieder apart.

Oftewel. Ga langs de muziek zaken en probeer alles uit. En en deze topic staat ook veel antwoorden op je vragen






Technobeat

Ik zou even wachten tot vrijdag.
roland komt met nieuwe drums
*O*
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Vurrnn

Bedankt voor de info mannen!
Wat ik bij m'n vorige drumstellen ook wel gemerkt heb inderdaad is dat je beter wat meer kan investeren in een "echt" merk dan de budget kant opgaan.

Ik ga sowieso vrijdag afwachten en dan maar eens langs n muziek winkel :)

kaboemba

Er stond van de week ook nog een ddrum 4 SE op marktplkaats.
400 euro heb je een eg goed ding.
Ja het is wat jaren oud maar de geluiden zijn nog steeds erg goed n de hardware is het beste wat je kan krijgen.

Nee jongens niet van ja maar enz enz hardwar is het beste.

Ermahgert

Ik wil het drummen weer gaan oppakken en ben me aan het oriënteren op een e-kit. Nu zie ik van de TD9's op Marktplaats veel leuke advertenties staan alleen zie ik 2 verschillende versies; gaasvellen (PDX-8) en de mooiere pads (PDX-100).

Zit er ook nog een verschil in speelbaarheid / functionaliteit? De PDX-100 vind ik strakker ogen maar voorkeur heeft uiteindelijk toch de beste functionaliteit.

67Deadman

Hallo Ermahgert,

Leuk dat je weer de draad oppakt.
Veel verschil zal je in de toms niet horen. Tis maar wat de module aan geluid doorgeeft denk ik. Qua bespeelbaarheid zijn ze hetzelfde. Je kan zelf het gaasvel spannen zodanig naar jouw gewenst bespeelbaarheid.
Als je het kan betalen zou ik voor de pdx 100 gaan. Als je die nu al beter eruit ziet vinden dan zal je, als je voor de pdx 8 kiest, snel willen updaten naar de pdx 100.
Ik heb nu de pd 105 en de pd 125. Heb ook de pd 85/pdx 100 gehad op een td 9/td 30 en een td 11 module maar kan niet echt zeggen dat ik veel verschil heb gehoord.

Succes

Otje

Leuk dat je weer de draad oppakt.
Veel verschil zal je in de toms niet horen.
Klopt. De 'Sound wordt voortgebracht door de module. Het gaat bij de toms eigenlijk alleen maar om de bespeelbaarheid; Hoe groter, des te beter. Zie de set van mij maar eens; begonnen als een TD-4tje, rubberen toms PDX-8 'snare'.  
En nu..:

PD-85/ 100/ 125

Omhoog