Welke e-drum set moet ik kopen?

Gestart door Kaj, feb 10, 2013, 21:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nlz


Dit is op aanraden van dokters en artsen: " Ten aller tijden oordopjes indoen, Je voorkomt druk op - en beschadeging van het trommelvlies". Overigens:  beter voorkomen, want eenmaal beschadigt herstelt het gehoor nooit meer!


Wat voor doktoren en artsen? KNO- of huis-? Die laatste groep schiet vaak schromelijk tekort wat betreft audiologische kennis merk ik in mijn werk.
Natuurlijk, je moet goed opletten, maar als je die hoofdtelefoon zonder doppen op hetzelfde luidheidsniveau zet (gevoelsmatig uiteraard, niet in absolute waarden!) krijg je dezelfde druk op je trommelvlies als mét doppen en hetzelfde luidheidsniveau. Anders neem je het namelijk, jawel, zachter waar.

(Of je moet zo veel gaan dempen dat de waarneming hoofdzakelijk via de beengeleiding plaatsvindt, maar dat red je met alleen doppen niet, dan moet je of je gehoorgang tot net voor je trommelvlies dichtpurren, of oorkappen over de doppen gebruiken)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Technobeat


Euh, voor bij een akoestisch drumstel ja, dan doe ik dat ook wel eens...


Bij drumles staat tijdens het meedrummen op muziek de versterker + boxen best wel hard om boven de 4 A-drumstellen uit te kunnen komen , het gaat dan wel om slechts een liedje of 4-5 , en ik vraag mij dan wel af of het ook dan schadelijk is om zonder oordoppen te spelen ?
In de thuis situatie speel ik altijd met koptelefoon ( E/A-kit ) , met een normaal 65% volume op alles .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Voor de leerling eens in de week zal dat geen gevolgen hebben...voor de docent die dat dag in dag uit doet is het een heel ander verhaal.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


True , onze drumleraar heeft dan ook altijd steevast zijn op maat gemaakte oordoppen in .:Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

5150

- Ik wil toch graag weer een kitje om te oefenen thuis...ik kan nu een Roland TD4 met allemaal gaasvellen kopen en een monitor (die hoef ik eigenlijk niet) voor €650

- of een gewone TD4 met gaasvel snare en rubberen toms...maar dan met extra bekken (dus 3 stuks) voor €600.

Dus gaasvellen óf een extra cymbal...?...hmm
***...in-between-drums...***

Robert-Jan

Monitortje verkopen extra bekken kopen ..tadaaa.. *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

Wel effe opletten wat voor  bekkens er bij de 'gaasvellen'set zitten; zit er een CY-13 bij dan gebruik die 2 trigger aansluitingen en is er geen plaats voor een derde bekken meer. Of je moet  éen tigger -bow/bell-   los koppelen en voor de derde bekken gebruiken.

5150



Monitortje verkopen extra bekken kopen ..tadaaa.. *O*


Dat was ook mijn idee eigenlijk :-)
***...in-between-drums...***

Technobeat


Whoooo , deze gast heeft zijn E-kit goed en mooi voor elkaar  *D  :


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Dat ziet er idd fantastisch uit 'Tech! De Diablo serie vind ik wel zo mooi, 't zou eigenlijk verboden moeten worden  ;) Ik kijk ook regelmatig op de site van 'Drum-Tec customer photos.
En wat denk je hiervan: http://triggera.com/ds/most-beautiful-diy-electronic-drum-kits/

DrumCompany

Het onderwerp "welke e-drum set moet ik kopen" zou ik persoonlijk veranderen in "welke e-drum set moet ik bouwen". Heus, wanneer je echt een degelijke set wil hebben zonder meteen duizenden euro's te moeten investeren heb ik de oplossing. Mijn zelfbouw e-drum kit is namelijk bijna klaar! Oké, ik heb niet bezuinigd op cymbals en module (beide Roland) maar voor de rest alles zelf gebouwd. Binnenkort foto's, dat beloof ik, maar als je nog twijfelt.... Het principe "triggeren" is zo eenvoudig mits je maar gebruik maakt van de juiste materialen. Mijn zilver sparkle (hoe kan het ook anders, haha) set bestaat uit een 14x8 inch bass drum, een 12 inch snare en 8, 10 en 12 inch toms. Een redelijk nieuwe VMP set gekocht op MP voor €150. De bekkens, instappers van Paiste, een weekend later voor € 80 verkocht. Kortom, complete drumkit voor € 70. Ketels en hardware. Goedkoop! Ketels verzaagd, opnieuw bekleed, bruggen ingebouwd met een piëzo-element (snare en floor head/rim) en zogeheten "cones" à la Roland gezaagd uit flightcase schuim. Ketels voorzien van Roland gaas. Geen rack maar twee, zoals Gibraltar ze noemt "Stealth" racks, gebouwd door een oud Dixon rack op te offeren en het resultaat.... Verbluffend!!! Erg leuk om te bouwen en qua spelen doet mijn set, de hardware, absoluut niet onder voor de betere Rolands (dat weet ik omdat ik de Rolands uitvoerig heb bespeeld). Heb je tijd, een beperkt budget en ben je handig? Ga dan voor zelfbouw. Als je alles erg scherp op het budget wegzet heb je voor een kleine 300 euro de complete hardware voor elkaar!!!! Bezuinig niet op bekkens en module! Binnenkort foto's.
DrumCompany, een initiatief van drummers voor drummers.

Otje

DrumCompany; er is  een topic voor de 'doe hetzelvers' onder ons! (maar dat had je waarschijnlijk al gezien) http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,256.0.html

Technobeat


Het onderwerp "welke e-drum set moet ik kopen" zou ik persoonlijk veranderen in "welke e-drum set moet ik bouwen". Heus, wanneer je echt een degelijke set wil hebben zonder meteen duizenden euro's te moeten investeren heb ik de oplossing.Binnenkort foto's.



Ben erg benieuwd DrumCompany , het klinkt zeer veel belovend .8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

harmen 18

Ik ben op zoek naar een percussionpad welke te gebruiken is bij mijn gewone akoestische drumstel om effectjes toe te kunnen voegen.

Maar ook lijkt het me handig om een klein elektronisch drumstel te kunnen bouwen om relatief stil te kunnen oefenen. Dit wil ik dan doen door een extra snare, hihat en bass pad toe te voegen.

Ik kom zelf uit bij de Yamaha dtx Multi 12 en Roland spd-sx.

Nu ben ik een leek wat betreft e-drums en vroeg ik mij af welke van de twee (of een compleet andere) nu het meest praktisch is. Mijn voorkeur neigt tot nu toe nog naar de yamaha, maar dat is eigenlijk vooral omdat het een yamaha is en ik goede ervaringen heb met het merk. en hij iets voordeliger is.


Robert-Jan

In principe kan je met beide hetzelfde maar is het van belang om te weten dat bij de spd sx de focus meer ligt op het afspelen van samples en bij de dtx meer op het afspelen van interne sounds.
Als ik het zo lees ben je meer op zoek naar een kant en klare klankbron en dan zou de yamaha meer van pas komen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

67Deadman

Ik heb zelf de SPD-SX omdat deze zo'n groot geheugen heeft ten opzichte van de DTX. Die is maar 64 mb. Zeer beperkt dus maar die van de SPD-SX is 2 gig. Als de Yamaha ook zo'n uitgebreid geheugen had gehad had weet ik niet zeker of ik die Roland wel had genomen. Die Yamaha voelt heel fijn aan.

kerimbo

Dag iedereen,

Als beginner ben ik ook van plan om een edrum aan te schaffen. Ik heb thuis een akoestische drum, maar ik zou ook graag 's avonds/'s nachts willen oefenen.

Ik ben al enkele dagen aan het kijken op 2dehands.be, en heb al enkele kanshebbers. Alleen zijn het verschillende modellen, en ik weet echt niet welke beter is of de andere. Kunnen jullie helpen?

Het betreft: Roland TD 3, Roland TD 4, Roland TD 6 en de nieuwere compacte Roland TD 4KP

Belangrijk: ieder van bovenstaande modellen zou mij 400 euro kosten. Dus de prijs is gelijk.

Parameters: Ik wil vooral een goede kwaliteit, goede sounds, een redelijk echt en goed drumgevoel bij het spelen, en stil toestel.


Hopelijk kan ik binnenkort een goede keuze maken!

Technobeat


ik zou zelf gaan voor de TD-6 , is het uitgebreidste en t.z.t. het makkelijkste weer te verkopen :Y .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Mja ik zou dan weer de td4 nemen omdat die qua sounds de beste heeft in dit rijtje.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nico

#119
sep 20, 2014, 13:33 Last Edit: sep 20, 2014, 13:36 by Nico
Hallo allen,

Mijn naam is Nico, inmiddels 36 jaar, maar ondanks dat gegeven toch eindelijk eens begonnen met wat ik al heel lang wilde doen, namelijk; drumles nemen.
Ik heb nu een paar lessen gehad en het plezier blijft groeien en ik heb (blijkbaar) een basis waarmee ik ook aan de slag kan.

Ik wil nu de volgende stap gaan zetten om een e-drum in huis te nemen om thuis te kunnen oefenen. De keuze voor een e-drum is om ruzie met de buren te voorkomen. Daarnaast heb ik les op een a-drum en die combinatie, is in ieder geval volgens mijn leraar niet eens zo heel slecht voor de techniek.
een andere reden waarom ik een e-drum wel interessant vind is omdat ik als oud 'DJ'  later wel eens wil gaan experimenteren met het toevoegen van samples en beats. Maar dat voor de lange termijn.

Nu moet ik een keuze gaan maken voor een e-drum set. Ik heb de verschillende topics hier al gelezen over wat je zou kunnen/moeten doen. Ik wil in ieder geval simpel en ook 'betaalbaar' beginnen en zoek daarom een tweedehands set die zijn waarde heeft bewezen. Omdat ik pas net 'onderweg'  ben, wil ik dus qua set verstandig beginnen. Ik denk dat voor mij een belangrijk criteria is of de set uit te breiden is?? zodat die mee kan groeien met mij.
Hiermee bedoel ik het eventueel op termijn toevoegen van 'tom's' of juist het vervangen van rubber pads door Meshheads, maar ook om de mogelijkheid te hebben om een laptop aan te sluiten om gebruik te maken van een andere drum-programma. Of zoals eerder gezegd om een drumcomputer toe te voegen.

Mijn vraag is dus vooral welke set is het meest geschikt om nu 'eenvoudig' en betaalbaar mee te beginnen, maar kan op termijn worden ge-upgrade en uitgebreid? 

Ik heb al gekeken naar de td4, deze ligt ook aardig in het budget, omdat ik daar wel goede dingen over gelezen heb, maar ik begrijp nog niet goed hoe deze zich verhoudt tot de td9 of een td6? Of vergelijk ik nu appels met peren?
Mijn voorkeur gaat wel uit naar een Roland.

Ik hoop dat jullie mij een eindje op weg kunnen helpen. Alvast bedankt voor de moeite!

Technobeat


Allereerst van harte welkom Nico :) , en je bent nooit te oud om met Drummen te beginnen .

Roland is een goede keuze om in huis te halen , het is een courant merk en er zijn veel losse onderdelen op bv. Marktplaats te verkrijgen ( pads - cymbals en dergelijke )
Zo kun je regelmatig je set upgraden als je dat zou willen tegen een leuk bedrag .
ik weet niet wat precies je budget is , maar ik zou persoonlijk beginnen met een TD-9 , het is een goede middenklasser en als je een KX uitvoering op de kop kunt tikken heb je meteen meshheads op de pads wat een prettig speelgevoel geeft .
Ga gewoon eens bij een adverteerder langs en neem de tijd om de set te ontdekken en te voelen , ook een bezoekje aan een muziek winkel is aan te bevelen , je kunt al je vragen aan de verkoper stellen en je kunt je goed laten voorlichten .
Ook wij van Drum-forum willen je graag tips geven natuurlijk :) .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nico

Bedankt voor de welkom!  :w en de tips!

Mij goed laten inlichten en de sets eerst bespelen was wel mijn voorwaarde.
Ik heb mijn eerste ervaring op een TD3 gehad, maar omdat ik nog geen vergelijkingsmateriaal heb, kan ik er nog geen oordeel over vellen.

Ik vrees dat een td9 kx wel buiten mijn huidige budget valt. Ik bespaar ook liever op de beginset, om verder te ontdekken wat ik wil en kan om er dan pas meer geld in te steken en dan langzaam verder uit te breiden.
Ik wil niet zuinig overkomen, maar wel voorzichtig... ;)
Al kan ik mij ook wel indenken dat het speelplezier natuurlijk mede afhankelijk is van het materiaal....

Zijn bijvoorbeeld de td3, td4 en td6 ook volledig uit te breiden met Meshheads?
Of ligt de beperking bij die uitvoeringen meer in de 'module'?

Otje

#122
sep 20, 2014, 20:39 Last Edit: mrt 15, 2015, 13:23 by Otje

Zijn bijvoorbeeld de td3, td4 en td6 ook volledig uit te breiden met Meshheads?
Of ligt de beperking bij die uitvoeringen meer in de 'module'?


Bij Roland kits zijn de onderdelen onderling uitwisselbaar. De Hi-hat is hierop een uitzondering, de duurdere uitvoering VH12/13 wordt niet door alle (lees goedkopere) modules herkend.

..en de nieuwere pads staan ook niet in oudere modules maar doen het hier wel op. Kwestie van uitproberen en in/af-stellingen in het menu aanpassen.

Goed voorbeeld is mijn eigen set: TD-van alles wat, ook de BT-1 trigger tube doet het op de TD-6!

Nico

Maar zie ik daar nu een TD4 en een TD6 module die tegelijk in gebruik zijn?

Otje

#124
sep 21, 2014, 15:09 Last Edit: sep 21, 2014, 15:20 by Otje
 :Y
Ze zijn  parallel geschakeld naar een mixertje (Behringer!) ; voor een koptelefoon. Tevens
zijn ze ieder apart aan speakers gekoppeld. (dus voor beide modules een eigen speakerset)

Ik heb te weinig trigger-inputs op 1 module. De tompads & tubes zijn met de TD-6 verbonden.

Omhoog