snaredrum

Gestart door JackStrikeII, jan 20, 2013, 20:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

JackStrikeII

@fibesman ik heb al vaker op goedkopere snares gespeeld, maar vaak was dit toch niet echt hetgeen wat ik wilde. ik denk dat je dan beter gelijk iets heel goeds kunt kopen, ipv een paar goedkopere die beide van mindere kwaliteit zijn?

Dries


@fibesman ik heb al vaker op goedkopere snares gespeeld, maar vaak was dit toch niet echt hetgeen wat ik wilde. ik denk dat je dan beter gelijk iets heel goeds kunt kopen, ipv een paar goedkopere die beide van mindere kwaliteit zijn?


Vanaf zo'n €150 (nieuwprijs) zijn er leuke trommels te vinden.
Wel moet je weten wat je koopt.
Gebruikt koop je voor €150 tot €200 ontzettend leuke snaredrums.
Prijs zegt niet alles.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Paul


@fibesman ik heb al vaker op goedkopere snares gespeeld, maar vaak was dit toch niet echt hetgeen wat ik wilde. ik denk dat je dan beter gelijk iets heel goeds kunt kopen, ipv een paar goedkopere die beide van mindere kwaliteit zijn?

Dat punt snap ik heel goed, maar Fibesman raadt deze snare aan om een reden. ;) Als hij 'm zelf ook heeft vertrouw ik erop dat het een goede snare is; hij heeft genoeg snares gehad (duur en goedkoop) om een goed beeld te kunnen vormen.

Fibesman

Ja, vaak is goedkoop duurkoop maar in dit geval niet.

animal


Die cast hoops vind ik net als Dries vreselijk klinken.


Mijn ervaring is dat een dunne ketel het best 'presteert' met een triple flanged hoop. Op een dikke ketel (> 7 mm) vind ik die cast hoops beter klinken.

paQ

Maar Dries Roelvink klinkt inderdaad vreselijk

animal


Fibesman

metalen ketels van 7 mm dik kom je heeeel weinig tegen :-)

JackStrikeII


Dat punt snap ik heel goed, maar Fibesman raadt deze snare aan om een reden. ;) Als hij 'm zelf ook heeft vertrouw ik erop dat het een goede snare is; hij heeft genoeg snares gehad (duur en goedkoop) om een goed beeld te kunnen vormen.


ik denk dat ik dan ga voor de millenium brass. dan alleen nog even remo ambassadors en een puresound snaretappijt eronder knallen. Heeft iedereen goede ervaringen met deze snare, qua geluid vergeleken met de duurdere snares, of qua kwaliteit van het messing???

Fibesman

#34
jan 24, 2013, 09:33 Last Edit: jan 24, 2013, 09:48 by Fibesman
Het is gewoon een prima snaredrum, Messing ketel,10 lug, 2,3mm triple flanged hoops, een goede eenvoudige throw. Je kunt wat duitse reviews lezen als je op Thomann.de op het duitse vlagetje klikt voor je de snare bekijkt.
Geperste messing ketels die een naad hebben ontlopen elkaar niet zo. Er is soms wel een klein verschil in dikte maar van sommige merken vind je überhaupt geen info over de dikte van hun metalen ketels. Wat wel opvallend is aan de millenium is dat ie 5.5 diep is waar bijvoorbeeld Pearl, Ludwig en Worldmax 5x14 als standaard maat hebben.
Ik heb de snare een maand of 2 terug besteld bij thomann omdat ik een ondiepe messing snare zocht voor optredens waarbij we niet vanaf de oefenruimte vertrekken. Daar heb ik qua brass een 5x14 worldmax. Ik heb er meteen Remo vellen en een Puresound blaster mat bij besteld maar ben nog niet eens toegekomen aan het instaleren van die mat en hij klinkt nu al goed. Hij is goedkoper dan een nieuwe messing Pearl Sensitone, Ludwig black magic en zelfs goedkoper dan een Worldmax.
Omdat ik triple flanged hoepels en 5.5 diepte prefereer boven de die-casts en de 5" was de keuze met deze prijs wel heel makkelijk. De Millenium "badge" is een sticker die er gelukkig heel makkelijk af ging. Ik heb nog even gedacht om de taps toelopende Peace tubelugs te vervangen omdat ik ze niet zo mooi  vind om te zien. Maar ook daar nog niet aan toegekomen. Het is dus een snare die vermoedelijk uit de Peace fabriek komt, ik vermoed ook dat Ludwig deze ketels een tijdje gebruikte voor hun betaalbaardere messing snaredrums maar die lijn is nu al een tijdje vervangen door de duurdere black magics waar Worldmax onderdelen opzitten. Ik heb heel veel snaredrums gehad en dit is gewoon het beste wat je voor dit geld kunt kopen. Een Ludwig black beauty heeft een snellere respons als je zachtjes speelt en een iets completer geluid met meer karakter maar ga de prijs maar eens opzoeken van een BB. Als je niet zoveel wilt of kunt besteden kan je niet echt fout met deze.

JackStrikeII

@fibesman wat voor vellen heb jij er dan nu op liggen? en hoe zijn de lugs in het messing geboord zijn? is dit met de zelfde techniek als yamaha?

drums97

Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

JackStrikeII


Is deze dan niets voor je?
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/drumstellen-en-slagwerk/m637751694-drumcraft-cast-bronze-snare-14x6-5.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr


ook met het merk drumcraft heb ik niet zo veel ervaring, en ik denk dat het net als millenium ook een 'b' merk is vergeleken met dw en yamaha en pearl. Is dit zo? ik vindt niet dat ik momenteel op marktplaats heel veel keuze heb in snare drums, jij wel?

Hammar

Wees niet merkgeil, laat je oren beslissen!

Stokmans

Millenium is inderdaad een B-merk, maar kijk naar wat de voorgestelde snare kost. Voor dat geld en met de beschreven ervaring kan je daar geen buil aan vallen (als je zoiets zoekt tenminste). Je moet wel oppassen met wat je B-merken vindt. Als jij een merk niet kent, wil dat niet zeggen dat het een mindere trommel is, misschien wel in tegendeel...

Drumcraft maakt mooie spullen, net zoals Worldmax, maar je moet luisteren zoals Hammar al zei. Dat je vervolgens nog even verder kijkt naar de kwaliteit van de gebruikte onderdelen, lijkt me logisch

Fibesman


@fibesman wat voor vellen heb jij er dan nu op liggen? en hoe zijn de lugs in het messing geboord zijn? is dit met de zelfde techniek als yamaha?


Ik snap niet zo wat je bedoelt met hoe ze geboord zijn?
Ik heb een Remo coated cs boven en een Remo ambassador snareside onder. Prima voor rock en hij klinkt met deze combinatatie al heel erg open eigenlijk. Ambassador en Aquarian texture coated ga ik ook nog wel eens proberen net als een Evans Powercenter, dat zijn ook fijne vellen.

musiqman

En als je dan toch voor een Yamaha brass snare gaat, check zeker de oude serie. Vaak een stuk goedkoper en naadloos.

Ikzelf heb trouwens nooit iets van teveel demping of minder stembereik gemerkt van die cast hoops op metalen of dunwandige houten snares.

Persoonlijk vind ik bij 13"/14" snares juist preies genoeg demping geven. Zeker als je er ook de juiste vellen op legt. Bij bijv  10" knijpt die cast wel erg (ben daarom ook weer overgegaan naar  tripple flanged voor dit maatje)

drums97


ook met het merk drumcraft heb ik niet zo veel ervaring, en ik denk dat het net als millenium ook een 'b' merk is vergeleken met dw en yamaha en pearl. Is dit zo? ik vindt niet dat ik momenteel op marktplaats heel veel keuze heb in snare drums, jij wel?


Idd je oren het werk laten doen, zoals al gezegd is.
Ik verschoot van een "Drumcraft" kit bij drumstation. Goed geluid hoor  :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Technobeat


Maar Dries Roelvink klinkt inderdaad vreselijk



Daar is geen enkele snare ( in welke prijsklasse dan ook ) tegen bestand . :+
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick



Daar is geen enkele snare ( in welke prijsklasse dan ook ) tegen bestand . :+


Nou, als je die Drumcraft Cast Brons eens tegen zn hasses smijt...  8)7

stick tight


ook met het merk drumcraft heb ik niet zo veel ervaring, en ik denk dat het net als millenium ook een 'b' merk is vergeleken met dw en yamaha en pearl. Is dit zo? ik vindt niet dat ik momenteel op marktplaats heel veel keuze heb in snare drums, jij wel?


Drumcraft kan prima mee met Pearl, Tama, Yamaha, sonor etc etc etc. Het zijn in duitsland ontworpen drums. Ik ken de snare's van de 8 serie (krijg je standaard erbij) en die zijn echt dik in orde.

Niks B merk, gewoon goede drums.

Black Page

als eigenaar van drumcraft en mezelf amateur endorser ;) voel voor dat merk, ben ik van mening dat drumcraft en millenium niet met elkaar vergeleken kunnen worden. De kunststof set kunnen zich probleemloos meten met de Ludwig varianten, maar dat ter zijde.

Over de snare: Voor dat geld heb je een geweldig veelzijdige snare, maar ja een beetje zwaar is ie wel. Kijk bijvoorbeeld ook naar cadeson bij steenbeek. Cadeson is OEM voor vele merken en maken uitstekende snares en worden nu verkocht voor rond de 200:

http://www.steenbeekmusic.nl/dr_content_snares.php

afdingen is nog best mogeliijk denk ik want steenbeek wil graag van af ....

Dries

#47
jan 27, 2013, 17:54 Last Edit: jan 27, 2013, 22:15 by Dries
Cadeson raak je tweedehands aan de straatstenen niet kwijt.
Oké, laat ik nuanceren: het is geen gouden handel.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Black Page

Nah nuanceren hoeft niet  :). Het is sterker: steenbeek raakt en raakte het niet aan de straatstenen kwijt, dus zijn ze gestopt als importeur. Ik heb er zelf twee, snares. Eén heb ik op marktplaats gezet met zelfs een koper, maar ik trok me terug...

Back to topic en eerdere post: voor 200 euri kan je een zeer goede maple snare kopen.... Die je voor 100 euri na een paar jaar afraggen best kan doorverkopen.

drum1964

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Omhoog