Versterking E-drums

Gestart door ndorfine, jan 10, 2013, 21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ndorfine

Hallo trommelaars,
sinds een jaartje ben ik weer volop aan het tikken (na een lange pauze) en krijg ik er weer steeds meer lol in. Mijn nieuwe Roland TD-11 kit helpt hier ook bij. Nu zou ik graag een goede versterker willen kopen zodat ik met ons bandje ook elektrisch mee kan grooven. Aan jullie de vraag: wat raden jullie me aan, waar hebben jullie goede ervaringen mee? Het is dus in eerste instantie bedoeld voor bandrepetities maar wellicht is het ook bruikbaar tijdens optredens.
Ik hoor graag jullie mening - alvast bedankt!
grtjs,
Jan

josty95

In live settings lijkt het mij logisch om een elktrische kit gewoon via de ftont-of-house over de PA te laten knallen. Voor oefensituaties hebben zowel Roland als Yamaha monitorsets speciaal voor digidrums op de markt. Roland heeft de PM series en Yamaha de MS series. Succes!
Nobody beats the drum...

Nijlpaard

Kijk even naar de hk nano. Gebruik ik zelf voor de SPD-SX
voor repetities geschikt en live als monitoring
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Ja dat is een leuk setje  :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

ndorfine

OK, HK Nano, ik ga eens kijken. Is nog geen Marktplaats-ganger zeker?  :?

ddrsonor

Ik heb thuis gespeeld met een dB Technologies Opera D602, is prima voor thuis en super als monitoring.

Nijlpaard

Nope. Heb ze op mp nog niet langs zien komen.  Is ook nog niet zo lang uit.

http://www.lucas-nano.com/
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

RobDrums

Hi ndorfine,

Beetje zelfde verhaal als 't mijne - herintreder!   :Y

Uiteraard is het FOH/PA verhaal terecht, maar in het repetitiehok of bij de gigs "maatje volle kroeg" is (dus zonder PA) voldoende versterking onmisbaar.
Ik ben begonnen met een Yamaha Stagepass 500 set en dat gaat wat volume betreft nog nét, maar qua geluid (10") veel te beperkt. Als je de impact van akoustische drums ermee vergelijkt lijkt het er niet op.
Daarna heb ik er een Behringer B315D van 550W onder gezet en dat maakt de boel rond.
Met name de lage frequenties van deze 15 inch kast blijken onmisbaar. Van de prijs wordt je vrolijk.  :Y
Zet er twee neer en je kan vrijwel alles aan, naar mijn idee.

Op 't moment dat je drumgeluid met bv.  zang en keys uit een zanginstallatie komt is het "spetterende" er wel vanaf, dus niet aan te raden.
Ik heb ook goed gemerkt dat collega muzikanten het prettig vinden als de drumsound, op voldoende volume, ook achter de drums vandaan komt. Omdat ik drie kasten gebruik kan ik het geluid ook goed laten spreiden, zoals een akoestische set dat (nog meer) doet.
Voor simpele repetities pak ik alleen de Behringer; en nooit meer dan op 40-50% vermogen gespeeld.

Onderschat het niet en blijf weg van die gitaar- of basversterker.
Hartelijke groet,
Rob

ndorfine

Hoi Rob (en anderen...),

Bedankt voor je uitgebreide info.
Hier kan ik echt iets mee.


gr,
Jan

Pauluzz

Ik gebruik voor mijn V-drums de Roland PM-30.
Ik vond de standaard 12" sub aan de matige kant en heb er een Behringer B1500D subwoofer onder geplaatst, dan heb je echt stevig laag.
De twee sateliet speakers volstaan niet voor zaalgebruik, wel als monitor.
Live gaat bij mij de E-kit over de PA en de overige muzikanten krijgen drums over hun floor monitor.
Ik gebruik zelf in-ears, lekker rustig voor je oren.

Groet Paul

Erik_V

Ik heb ook even zitten zoeken en ook de roland en nano setjes overwogen. Uiteindelijk een mackie th15a meegenomen en geprobeerd. Zeer goed geluid in de repetitieruimte, alleen kan ie niet hard genoeg, schoot continue in clipping, wat je ook doet.
Uiteindelijk blijkt zo n mackie ook maar 150watt laag te hebben. Nu heb ik een Behringer Eurolive B815 neo. Die levert 800watt rms laag. Helaas heb je dat vermogen wel nodig. Wij spelen op een redelijk bescheiden volume, maar afgelopen repetitie heb ik eens een normale snare bij m'n edrum gezet. Resultaat, de Behringer moest ik op 3/4 zetten om dat nog bij te houden. Onderschat dus niet het vermogen dat je nodig hebt. 500w laag en 50w hoog is het minimum.

djska

Ik heb ook een PM-30, daarmee haal je net (niet) het volume van akoestische drums, dus prima als eigen monitor, voor bandrepetitie of een kleinschalig optreden, waar akoestische drums ook net voldoende zouden zijn, maar verwacht er niet meer van.

Omhoog