Wat oefen je momenteel?

Gestart door Black Page, dec 19, 2012, 16:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Black Page

Dank np. Die ik ken wel... De toevoeging trainer wekte bij mij de indruk dat er een systematiek achter zat om de rudiments te beheersen. De indeling van brons  naar diamant vind ik wel een goede toevoeging...

Hammar

Leuk Nijl!

Mike

Setup: Sonor Force 3007 (12", 14" floor, 16" floor, 22" bass)
Homepage - Facebook - YouTube

Nijlpaard


Als je het andersom doet leer je het zwabberen eerder af ..  ;)
Gebruik vooral ook de Vic firth rudiment trainer.. Werkt als een trein.


Daar ben ik nu mee begonnen. 16 en op 110 leiden met links. dat voelt de eerste keer gewoon heel vreemd :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Mike


Gospelchops, Berkleechops etc etc... Leuke dingetjes...

Check 'Building Blocks to Gospel Chops' op YouTube.. staan leuke dingen tussen!

Setup: Sonor Force 3007 (12", 14" floor, 16" floor, 22" bass)
Homepage - Facebook - YouTube

Hoefnix

4 tal etudes voor het A examen samen met mijn zoontje, zodat hij goed geoefend voor de dag komt.  Daarnaast heerlijke James Brown nummers om me uit te leven :)

Joris

#31
jan 14, 2013, 23:38 Last Edit: jan 14, 2013, 23:39 by Joris
Paradidles, doubles, etc. De accenten (op toms of een bassdrum met crash) verplaatsen ipv standaard op de tel, met een hi hat (voet) erbij op 1 en 3 of op 2 en 4.

Beetje onduidelijk dit misschien  :P

En uiteraard de gebruikelijke double bass en blastbeat metronoomterror  *O*

Mike


Beetje onduidelijk dit misschien  :P

Nee, hoor.. hartstikke duidelijk. ;)

Stick Control is waarschijnlijk een goed boek voor jou als je van dit soort stof houdt!
Setup: Sonor Force 3007 (12", 14" floor, 16" floor, 22" bass)
Homepage - Facebook - YouTube

drumlarsos


Stick Control is waarschijnlijk een goed boek voor jou als je van dit soort stof houdt!


Dat is het voor elke drummer  ;)
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Joris


Nee, hoor.. hartstikke duidelijk. ;)

Stick Control is waarschijnlijk een goed boek voor jou als je van dit soort stof houdt!


Die heb ik al  ;)

Mike


Dat is het voor elke drummer  ;)

Dat klopt als een zwerende vinger.. maar voor mensen die niet van droge stof houden is zo'n boek een hels karwei.
Setup: Sonor Force 3007 (12", 14" floor, 16" floor, 22" bass)
Homepage - Facebook - YouTube

Otje

Rudiments & paradiddels; saai, saai, saai. Het is bij mij tot op heden om deze reden nooit tot 'ontwikkeling' gekomen. Maar ja, ik blijf op deze manier wel een beetje achter in 't opbouwen van m'n techniek en vaardigheid van drumfills e.d. Dus toch maar weer opgepakt deze week, met een -voor mij iig- leuke oefening..:


http://www.onlinedrummer.com/pdf.php?id=10466

Jazz

Ik ben momenteel volop bezig met verschuivingen
Hi-hat - kick - snare
Probeer de coordinatie te verbeteren.
There is no music without jazz

Robert-Jan

Een slagwerkstuk van Lucas van Merwijk voor tig slagwerkers volgende week.
'Doe je mee? Paar dingetjes uit je hoofd leren..'  En dan 6 a4 tjes in je mail vinden..
K heb m bijna.. :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

Doe je mee ?

 :? ... :Y  Hoe gaan we/ik dat aanpakken?

Technobeat

#40
sep 19, 2015, 13:59 Last Edit: sep 19, 2015, 18:27 by Technobeat
Rudiments & paradiddels; saai, saai, saai .
Helemaal mee eens Otje , het liefst speel ik gewoon mee met lekkere muziek van diverse genres : pop - rock en zo , en dan probeer ik de rudiments en paradiddels toe te passen .
Maar soms ontkom je er niet aan en moet je '' droog '' oefenen :/  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Vicky

Rudiments & paradiddels; saai, saai, saai. Het is bij mij tot op heden om deze reden nooit tot 'ontwikkeling' gekomen. Maar ja, ik blijf op deze manier wel een beetje achter in 't opbouwen van m'n techniek en vaardigheid van drumfills e.d. Dus toch maar weer opgepakt deze week, met een -voor mij iig- leuke oefening..:


http://www.onlinedrummer.com/pdf.php?id=10466
Ook mijn probleem! Ik oefen veel beats en werk voortdurend aan strak spelen en tempo opbouwen, maar de tip van Otje heeft ook bij mij 'plezier' gebracht bij het oefenen van techniek! Dank u!

Jazz

Robert-Jan, is dat stuk te vinden op you tube ?
Je hebt me wel nieuwschierig gemaakt.
There is no music without jazz

Black Page

Ook mijn probleem! Ik oefen veel beats en werk voortdurend aan strak spelen en tempo opbouwen, maar de tip van Otje heeft ook bij mij 'plezier' gebracht bij het oefenen van techniek! Dank u!
Alleen het oefenen van dit soort dingen kan ontzettend veel betekenen, tenzij je gewoon het meest gelukkig wordt van alleen "boom-tak" spelen.

En het is een hele goede oefening, omdat je veel aspecten kan oefenen: variaties, groove, snelheid etc...


Zoals deze "matige" drummer voor doet:

https://m.youtube.com/watch?v=wbx4uA-T_Ec

Een next step is om hand voet combinaties te maken van groepjes van 4 in sextolen:

Rlrl rlrv of rlrl vlvl, etc. Groepjes die goed werken. Na clinic van Hans Eijkenaar bij RDD ben ik ook aan de slag gegaan met groepjes van 5 in sextolen en zestienden. Kwestie van langzaam beginnen.

Blijf oefenen!

Otje

#44
dec 20, 2015, 12:17 Last Edit: dec 20, 2015, 13:40 by Otje
Gister de Slagwerkkrant in de bus  *O*  Met daarin een '30 donkeren dagen WORK-OUT'. Net wat ik nodig heb.. .
Ik begin alvast. Al is het momenteel zo donker niet; de zon schijnt zelfs. En kan ik verd* maar niet op de begeleidende website komen  -O-  . De server overbelast misschien  ;)

http://www.slagwerkkrant.nl/nieuws/artikel/15323/30-donkere-dagen-workout--alle-videos-en-meer


...uiteindelijk toch nog gelukt!

Nijlpaard

:Y Ga in januari beginnen :D
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Black Page

Goed voornemen?  ;-)

Nijlpaard

Dat en dan heb ik tijd. :P 
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat

dan heb ik tijd. :P
Nu te druk met de zaak , toch ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#49
dec 21, 2015, 07:58 Last Edit: dec 21, 2015, 08:04 by Otje
Van de '30 donker dagen workout',  net het deel 'slapend je focus aanscherpen' gehad. Dat ging geweldig en beviel me uitstekend. Als ik nu nog geen goeie drummer wordt, ..sterker nog; dat ik dat al niet ben...  ;)

* Ik duik er nog effe in.. !

Omhoog