Aansluiting laptop

Gestart door drumsfordrums, nov 27, 2012, 18:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drumsfordrums


paQ

wuh?  waarom wil je dat aansluiten dan... om wat mee te doen?
het is een DA converter

Nijlpaard


wuh?  waarom wil je dat aansluiten dan... om wat mee te doen?
het is een DA converter



My question exactly ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

Pardon?? De link komt uit op een AD + DA converter, je kunt er dus zowel digitaal mee opnemen als digitaal opgenomen signalen mee afspelen. MAAR............ daar heb je op je laptop wel een Adat in en output voor nodig, met alléén USB kan je met deze AD/DA converter dus niets beginnen.

paQ

naja... 'mee opnemen'
het is een converter. Zo kan ik alles wel op een laptop willen aansluiten, maar het moet wel nut hebben.
Als je hier de optische verbindingen voor kunt leggen, dan geloof ik niet dat je je druk moet maken of je het ding op je USB aansluiting in je laptop kunt prikken :+

drumsfordrums

Sorry ik dacht dat ik hiermee mijn mics op mijn pc kon aansluiten en er dan mijn opnames met een bepaalde software mee kon maken. Ik ken er niks van, dus wat heb ik dan precies nodig om op te nemen? + heb ik een bepaalde geluidskaart of dergelijke nodig in mijn laptop?

Harre

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drumsfordrums

Ik heb wat gelezen en zie dat ik beter een presonus fp10 aankoop. Kan deze rechtstreeks op mijn pc aangesloten worden of heb ik nog een mixer of dergelijke nodig?

drumsfordrums

http://www.usbgear.com/Firewire_PCMCIA_cardbus/firewire_pcmcia_cardbus_comboports.jpg

Mijn laptop heeft de uiterst rechtse aansluiting. De kleinste dus. Kan ik hier de fp10 op aansluiten?

mangoie

Als je laptop deze aansluiting heeft:



Dan kun je de FP10 aansluiten met een kabel als deze:


Waarbij die dikke stekker ("firewire") in de FP10 zit en die kleine ("mini firewire") in je laptop. De FP10 is een audio interface ofwel een externe geluidskaart. Dit ding zet onder andere de analoge signalen van je microfoons om in digitale signalen die je laptop registreert. Met de FP10 kan je 8 sporen tegelijk opnemen. Een mixer mengt alleen je audio signalen naar meestal een stereo signaal. Heb je een oude mixer dan is de output meestal analoog, dus dan weer een interface nodig om je laptop het te laten "begrijpen". :D (Allemaal een beetje kort door de bocht.)

Overigens vind ik de "How to record" video's de Youtube gebruiker hieronder heel begrijpelijk. Misschien moet je de serie even doorkijken!
     

drumsfordrums

Is er eigenlijk een groot verschil tussen de fp 10 en deze presonus die op met USB werkt? Buiten het feit dat de ene met fireware en eentje met USB werkt?http://www.thomann.de/be/presonus_audiobox_1818vsl.htm

Omhoog