td6 te laag volume

Gestart door jasmien1008, sep 20, 2011, 16:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

jasmien1008

Hey

Ik heb vandaag de e-drum td6 van mijn neef gekregen.
Heb hem helemaal geinstalleerd, alles aangesloten. Maar wanneer ik drum, met headphones erin,staat het volume veeeeeel te laag. Ondanks dat de volumeknop helemaal open staat gedraaid.
Ik heb nog nooit eerder gedrumd dus heb geen ervaring, maar ik zou heel graag weten hoe ik dit maak.
Ik hoor de trommels wel, maar veel te zacht.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Misschien moet ik in de settings iets veranderen?

groetjes
Jasmien

Nlz

Zit er niet stiekem nog een volumeregelaar op de koptelefoon die wat laag staat?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Anserini

Ook nog een andere koptelefoon geprobeerd?

drum1964

Hey Jasmien,

Eerst en vooral welkom op de nieuwe site.
misschien kan je hier wat mee.

http://lib.roland.co.jp/support/en/manuals/res/1811151/TD-6_e5.pdf
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

jasmien1008


Ook nog een andere koptelefoon geprobeerd?

nee, en er staat ook geen volume regelaar op.
En ik denk ook niet dat het aan de koptelefoon licht, want ik heb er ook al mijn versterker van de gitaar op aangesloten. En toen kwam er redelijk (nog steeds niet voldoende) geluid uit MAAR toen had ik het volume van mijn versterker al helemaal opgedraaid. Dit geeft normaal oorverdovend lawaai.

Nijlpaard

Je kan de pad-settings controleren. Per pad kan je het volume instellen.

Hoe je dat doet kan je lezen in de link van Drum1964
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drum1964

@ Jasmien

Als je een (gitaar)versterker op je module aansluit moet je de OUTPUT L/ MONO uitgang gebruiken, niet op de uitgang voor de hoofdtelefoon hé.
Je kan eens proberen een interne song te laten afspelen en kijken als het volume dan ook te laag is. Dit kan ook als je b.v een mp3 speler op de MIX IN aansluit.

Anders moet je proberen per pad het volume te verhogen.
Ikzelf heb nog een TD8 en dat is net ff wat anders dan een TD6/TD6V.

Je kan het misschien even aan je neef vragen. ;)
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Rick

Ik heb zelf jarenlang op een TD6 gespeeld, en nooit eigenlijk op meer dan 60% van het maximale volume hoeven te zetten...

Ik had een blauwe module met een oranje lcd displaytje

Hammar

Is er geen fabriekswaarden-reset te doen? Op mijn TD-10 wel dus...

Nolan

headphones hebben ook een bepaalde weerstand, misschien moet je dat even opzoeken.
vanaf 50 ohm merk je inderdaad al erg goed dat het zachter staat dan normaal.

Mocht het zo zijn dat je koptelefoon veel weerstand heeft moet je een koptelefoon versterker kopen, en dat kan je sowieso doen ook al is het probleem niet het aantal ohm.

Technobeat

Mocht het zo zijn dat je koptelefoon veel weerstand heeft moet je een koptelefoon versterker kopen, en dat kan je sowieso doen ook al is het probleem niet het aantal ohm.


En een koptelefoonversterker koop je al vanaf +/- 20,= euro , Google maar eens op : koptelefoonversterker .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Remcee

Check ook even het mastervolume van de kits (softwarematig). Deze kun je instellen van 0 - 127.

paQ

#12
sep 22, 2011, 11:56 Last Edit: sep 22, 2011, 12:03 by paQ

headphones hebben ook een bepaalde weerstand, misschien moet je dat even opzoeken.
vanaf 50 ohm merk je inderdaad al erg goed dat het zachter staat dan normaal.

Mocht het zo zijn dat je koptelefoon veel weerstand heeft moet je een koptelefoon versterker kopen, en dat kan je sowieso doen ook al is het probleem niet het aantal ohm.


niet helemaal.
dat ligt ondermeer ook aan de gevoeligheid en soort 'speaker' in je set. (piezo/driver/iets anders)
De nominale impedantie kan iets verklaren over het vermogen dat je erin moet stoppen, maar de impedantie varieert naar gelang de frequentie verandert.

ik zou de impedantie van de hoofdtelefoon in elk geval overslaan als 'boosdoener'. Het zal best zo zijn dat een hoofdtelefoon met 11Ohm impedantie wat harder kan klinken met minder vermogen dan een met 20Ohm, maar er zijn ook headsets met 100 Ohm impedantie en die doen ook niet moeilijk. Ergo, het kan net zo makkelijk precies andersom zijn.
Op een TD-6 hoef je je in elk geval geen zorgen te maken over het output vermogen van de hoofdtelefoonuitgang.
De echte effecten van de impedantie worden echt merkbaar bij slechte outputs, of apparaten die op erg laag voltage werken, waar je een headset op aan zou sluiten die veel vermogen vraagt en ook nog eens een hoge impedantie heeft.

je probleem ligt ergens anders verwacht ik, of het moet echt een 'slechte'  hoofdtelefoon zijn.

Nolan

Duidelijk en geloofwaardig, maar wat ik zei was het enige wat ik wist.
Maar is een koptelefoonversterker alsnog een slecht idee dan? Ook al is de koptelefoon niet het probleem; zo krijg je het drumstel wel luider.

misschien is het probleem inderdaad ook wel makkelijk op te lossen in de module.

leeqnl

Probeer als eerste een factory reset. Dit heeft bij mij ook wonderen gedaan (ik heb de zwarte TD-6V module met blauw display achtergrond). De handleiding is hier te vinden:
- https://customers.rolandce.com/media/manuals/TD6K_nl.pdf voor de blauwe TD-6 module
- https://customers.rolandce.com/media/manuals/TD6KV_nl.pdf voor de zwarte TD-6 module

drum1964

Hey Jasmien,

Als je het volumeprobleem hebt kunnen oplossen, laat je ons dan iets weten ?
Dan moeten we niet verder gissen en gokken en leren we misschien iets bij.

Thanks.

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Omhoog