Phasing sound?

Gestart door drums97, okt 27, 2012, 10:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drums97

@ RJ; Ik kwam dit filmpje tegen op youtube (ik had het hier natuurlijk al gezien):


En je geeft aan dit te gaan oefenen. Heb je hier ook opnames van?
Ik ben het ook gaan oefenen en ook de shuffle met twee handen, dus was wel benieuwd of je een duidelijke opname kunt maken van dit "phasing sound", want ik krijg 't nog niet onder de knie.

Alvast bedankt.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan

Nou ..ik ben er wel mee bezig geweest,maar...
Begrijp goed het is oefenen op de vierkante millimeter en ik heb zo n idee dat Gavin hier uren en uren en uren mee bezig is geweest..daarom is Gavin ook de drummer die Gavin is zullen we maar zeggen.
Ik heb er geen geduld voor om t door te zetten.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drums97

Ja, natuurlijk. Begrijp ik. Ik was gewoon benieuwd of 't al gelukt was.
Ik ben nu ook al enkele uurtjes bezig geweest en heb regelmatig zowat mijn stokken doormidden gebroken van frustratie, hahaha.
Ook het shuffle'n valt tegen, maar op mijn drumstel gaat het dan weer redelijk  8)7
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan

Shuffles moet je ook op je set spelen en oefenen ..uiteindelijk gaat t daarom en t klinkt honderd keer toffer ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Op het oude forum heeft Cesar Zuiderwijk ooit een toelichting gegeven op welke wijze hij het kenmerkende patroontje van Radar Love speelt.
De laatste klap van het patroontje is (ook) met links en rechts tegelijkertijd op de snare slaan.
Op een oefenpad gaat dat prima, maar op een snare vind ik die "klap" helemaal nergens naar klinken, een doods geluid zonder sustain. Ook ben je de natuurlijk rebound van het vel helemaal kwijt, op mij komt het over alsof je op een steen slaat, keihard dus.
Doe mij maar een (bewuste) flam, dat houdt de sound iig open.

drums97

Ja, maar Gavin bedoeld met de uitleg niet dat je tegelijk op snare slaat. Maar dat je bijv. tegelijk op je snare (met links) en crash (met recht) echt synchroom raakt. Je traint je hersenen/handen om synchroom te drummen als dat nodig is.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

animal

aha, dat had ik inderdaad nog niet begrepen.

Robert-Jan


Op het oude forum heeft Cesar Zuiderwijk ooit een toelichting gegeven op welke wijze hij het kenmerkende patroontje van Radar Love speelt.
De laatste klap van het patroontje is (ook) met links en rechts tegelijkertijd op de snare slaan.
.


Maar als ik dan naar de opname luister, dan heb toch een beetje zoiets van..maar waarom dan? Waarom die dubbeling? Ik heb niet het gevoel dat het iets toevoegd verder.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drums97

Ik heb gezocht maar kon 't niet vinden  8)7

Dit wel:
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

animal


Maar als ik dan naar de opname luister, dan heb toch een beetje zoiets van..maar waarom dan? Waarom die dubbeling? Ik heb niet het gevoel dat het iets toevoegd verder.


Mijn idee en daarnaast vind ik het dus beroerd klinken en spelen.

drumlarsos

Volgens mij is het ook meer het kĂșnnen, ipv dat het iets toevoegt in wat voor context dan ook...
Maar het is natuurlijk wel erg goed voor je techniek!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Paul


<Filmpje>

En je geeft aan dit te gaan oefenen. Heb je hier ook opnames van?
Ik ben het ook gaan oefenen en ook de shuffle met twee handen, dus was wel benieuwd of je een duidelijke opname kunt maken van dit "phasing sound", want ik krijg 't nog niet onder de knie.

Alvast bedankt.

Tof idee. Toevallig dat ik dit laatst ook eens heb geprobeerd toen ik rudiments zat te oefenen, om te kijken of ik echt strak kan spelen met twee handen, bijvoorbeeld bij van die crescendo's op snare en floortom. Net nog eens geprobeerd en het ging me best goed af, ik kon het "phasing" duidelijk horen.
Ik vraag me af of ik hier "voordeel" heb met mijn rare links-rechtsverdeling; schrijven met links, andere fijn motorische dingen zoals solderen met allebei (voorkeur voor links), maar rechts is in alles - sport, muziek, kracht - leidend.  :?

Omhoog