Gewicht van drums en hardware

Gestart door Animal baars, okt 15, 2012, 10:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dries

Nog een aantal

Hi-hat stands
Pearl H-820w 4,5 kg
Gibraltar 8607 3.2 kg
Gibraltar 4607 3.1 kg

Snaredrum stands
Pearl S-800w 3,4 kg
Pearl 'unilock' enkelbenig ~1984: 3,0 kg
Gibraltar 6406 2.4 kg


Straight bekkenstandaards

DW CP6710 2.4 ---> (typfout, in de lijst staat CP7610)

Boom bekkenstandaards
Gibraltar 8609 2.64 ---> (typfout, in de lijst staat 8909)
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Dries

Gibraltar vermeldt op haar website de massa van een aantal hardwarecomponenten maar het ontbreekt nog steeds bij een groot deel van de producten.
Daarom heb ik ze eergisteren een mail gestuurd met de vraag of ze het gewicht van de resterende modellen óók zouden willen vermelden.

Ontving zojuist een reactie waarin ze aangeven dat ze de specificaties zullen updaten.
Zou erg handig zijn, dan kun je een mooi vergelijk maken tussen flatbase, enkel- en dubbelbenige standaards.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Animal baars

Lekker bezig :) ik zal de lijst ff updaten (als ik dat nog kan, na de wijziging van Paul).

Paul


Lekker bezig :) ik zal de lijst ff updaten (als ik dat nog kan, na de wijziging van Paul).

Ik denk niet dat dat nog kan, maar aangezien ik weer terug ben van vakantie zal ik het op mijn to-do-lijstje zetten. ;)

mlommers

Sonor 400 series hardware:

description I   net weight

SS 400 Snare Stand   3,1 kg
HH 484 Hi Hat   3,4 kg
CS 471 Cymbal Ständer   3,7 kg
MBS 400 Mini Boom Stand   4,2 kg

djska

Oude thread, maar misschien zinvolle info:
Heb onlangs 2 Pearl bekkenstandaards vervangen voor 2 Tama HCF52F standaardjes.

Hele kleine standaardjes, misschien niet zwaar genoeg voor alle situaties, maar voor mij werkt dit prima.
1 voor ride rechts, 1 voor crash rechtsboven ride. Scheelt weer 3kg in de hardwaretas:


Omhoog