Tune-bot review

Gestart door Robert-Jan, okt 13, 2012, 15:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Drumtech-drumtunepro.com

#50
jun 04, 2013, 15:46 Last Edit: jun 04, 2013, 15:55 by Robert-Jan
Commentaar van de moderator sorry, maar dit valt onder spam..dit forum is voor en door gebruikers..niet voor commerciele doeleinden
http://www.drumtunepro.com - Drum tuning App for iPhone

dutchdrummer

Daarstraks een nieuw vel op m'n snare gelegd, en het volgende viel me op.

Het nieuwe vel is hetzelfde als het oude: Evans Power Centre Reverse Dot 14" (vel bevalt me prima, dus doe maar een nieuwe....). In m'n Tunebot had ik de settings opgeslagen: snare top 298.

Ik leg m'n vel erop, ik draai de spanbouten handvast, en geef ze vervolgens 2x een halve slag. De Tunebot geeft nu 390-400 aan bij elke spanbout. Ik zou nu de spanbouten weer losser moeten draaien, maar dan zou m'n vel veel te slap komen te liggen. Nu draai ik de spanbouten nog een halve slag aan, en de Tunebot zegt: 300.......

Je moet dus wel een beetje weten hoe strak het vel stond voordat je er een nieuwe op gooit en blindelings op de Tunebot afgaat.

Heeft iemand anders ook deze ervaring?

Groet,

Joost

willem4130

Ik denk dat het helpt als je eerst het vel even seat.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

dutchdrummer

#53
dec 13, 2013, 21:02 Last Edit: dec 13, 2013, 22:17 by dutchdrummer
Het vel is een Evans 360 waarbij seaten niet nodig zou zijn. Maar bij het volgende vel inderdaad toch maar eens proberen  :)

Toch vreemd dat de waarde lager wordt als ik 'm strakker draai.

Robert-Jan

Zijn het allebei 360's dan?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dutchdrummer

Het nieuwe vel is een 360, het oude niet.

Wat ik wil zeggen is: je draait een spanbout 2 halve slagen aan, de Tunebot geeft een waarde, vervolgens draai je nog een halve slag en de Tunebot geeft een lagere waarde.

Met seaten na de eerste 2 halve slagen zou het logisch geweest zijn. Nu niet, vind ik.

Rick


Het vel is een Evans 360 waarbij seaten niet nodig zou zijn. Maar bij het volgende vel inderdaad toch maar eens proberen  :)

Toch vreemd dat de waarde lager wordt als ik 'm strakker draai.


De film rekt ietsje, dat promo verhaal van Evans zou ik niet geloven hoor...

Tamaharry

Goede review.... ik heb er sinds 2 maand eentje, maar 't kost wel ff wat werk.
Bluesin' & Cruisin ........

dutchdrummer


De film rekt ietsje, dat promo verhaal van Evans zou ik niet geloven hoor...


Kern van mijn verhaal is dat de tunebot een lagere waarde geeft als het vel strakker staat (400 bij 2x een halve slag, 300 bij nog een halve slag). Dat heeft met seaten verder niks te maken....

Nogmaals: heeft iemand anders ook deze ervaring?

animal

#59
feb 07, 2014, 19:03 Last Edit: feb 07, 2014, 19:04 by animal
Voordat je met de Tune-bot aan de gang gaat moet er natuurlijk wel iets van spanning op/toon uit het vel/de trommel komen. Ik draai het vel altijd eerst vingervast aan zodat deze op redelijk gelijke spanning staat en al beetje toon afgeeft, dat is het uitgangspunt van waar ik met de tune-bot verder ga.
Met deze techniek heb ik het door jou beschreven verschijnsel nog niet kunnen vaststellen, wel is het zo dat de Tune-bot soms een vreemde hoge waarde afgeeft, dat is met de functie 'Filter' makkelijk te herstellen.

Robert-Jan

Geeft de tunebot nog steeds die afwijkende metingen? Of was het eenmalig?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dutchdrummer

@Robert-Jan:
Ik heb toevallig deze week een reserve/oefenruimte/marktplaats snare gekocht. Daar zal ik de tunebot dit weekend nog eens op proberen.

We houden u op de hoogte....

@Animal:
De eerste meting was 2 halve slagen voorbij vingervast, dus al met een redelijke velspanning.

Omhoog