productreviews

Gestart door paQ, okt 08, 2012, 14:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paQ

In navolging van onze jaarlijkse bezoeken aan onder andere de Musikmesse, en dit jaar zelfs al filmende en interviewende, tijd om de nieuwigheidjes, pareltjes en gedrochten verder onder de loep te nemen om te kijken of ze echt zo goed of slecht zijn als het lijkt.

Het is de bedoeling dat er dus regelmatig reviews zullen verschijnen, mits de importeurs van de producten mee willen werken uiteraard. :)

Jochem

Mag iedereen reviews plaatsen? Waarom zouden importeurs mee moeten werken, ik mag toch mijn mening over een product delen? Mogen het ook géén 'net nieuwe' spullen zijn?

paQ

In het forum kunnen alleen mensen een topic openen (review) die daar de rechten voor hebben.
Je kunt wel reageren/discussiëren over reviews.

Reviews worden niet van reeds gekochte spullen geschreven, althans niet redactioneel. En dat laatste is wel de bedoeling van dat forum.

Je eigen ervaring kun je uiteraard kwijt in het juiste forum of topic. 

Machiel

Voor degene die dat willen; kan iemand zich aanmelden voor reviewen? En hoe werkt dat dan?
Neem mij vooral niet te serieus.

animal

Niet om vervelend te doen, maar gewoon een kanttekening bij dit initiatief.
Wat ik me namelijk afvraag is hoe je de autoriteit van een reviewer bepaalt die een product moet beoordeelen? De geloofwaardigheid van een review en het verschil met een persoonlijke mening worden juist bepaald/gemaakt door de aanwezigheid van grote deskundigheid en ervaring bij de reviewer. Voorbeeldje, aan uitslagen van reviews uit het blad Sound on Sound hecht ik grotere (informatieve) waarde dan aan de reviews die door Meet Music Magazine worden uitgegegeven.

Murgen

Goede vraag/kanttekening van Animal. Objectief en openminded, dat zoeken we (en niet een recensie die vaststelt de TD30 inderdaad beter is dan de TD20).
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Stokmans

Leuk initiatief. Mijn kritiek is dan ook niet anders bedoeld dan opbouwend :)


Reviews worden niet van reeds gekochte spullen geschreven, althans niet redactioneel. En dat laatste is wel de bedoeling van dat forum.



'Niet reeks gekochte spullen' is natuurlijk een vreemd criterium. Bijvoorbeeld: Het Jojo Mayer pedaal is vast al door iemand gekocht en die kan er waarschijnlijk meer over vertellen dan een reviewer hier. 

En uit wie bestaat de redactie eigenlijk en hoe vaak kunnen we reviews verwachten?

Verder sluit ik mij aan bij Murgen en Animal.

Robert-Jan

Degene die de review post is degene die de review heeft geschreven.
Paq is de eerste, ik kom ook nog binnenkort met een review (het beste ding laat op zich wachten).
Vooralsnog gaan we dit samen doen.
Verwacht nou niet dat er iedere week een review komt, maar mocht het ooit zover komen dat 'we' het niet meer aankunnen dan zullen we het zeker niet nalaten om mensen te gaan benaderen.
Daarbij is het dus zo dat je kan reageren op de reviews, heb je een andere mening, ben je het ergens niet mee eens, dan kan je dus je ei kwijt .  :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Stokmans

R-J, jouw reputatie ken ik een beetje. paQ daarentegen ken ik niet anders dan als admin op dit forum. Als de ervaring en kennis van de reviewer onbekend is (zoals paQ voor mij), heeft de review weinig tot geen waarde voor mij. Misschien een idee om (bei)de reviewers kort voor te stellen aan de lezers hier?


paQ


Leuk initiatief. Mijn kritiek is dan ook niet anders bedoeld dan opbouwend :)

'Niet reeks gekochte spullen' is natuurlijk een vreemd criterium. Bijvoorbeeld: Het Jojo Mayer pedaal is vast al door iemand gekocht en die kan er waarschijnlijk meer over vertellen dan een reviewer hier. 



Hiermee bedoel ik: "ik heb een SPDS gekocht en hier is de review."
Maw onbevooroordeeld en nuchtere reviews

Murgen

#10
okt 09, 2012, 08:59 Last Edit: okt 09, 2012, 09:00 by Murgen
Na een nachtje er over geslapen te hebben het volgende advies (met de beste bedoelingen). Denk er nog even goed over na. Het is immers een echt vak en recensies leren schrijven doe je met vallen en opstaan. Tussen gebruikerservaringen en een echte recensie zit een heel groot gat en dat zit er niet voor niets. Het forum is nu af en toe een (oogluikend) platform voor commerciële initiatieven, maar ik zou het niet leuk vinden als dat groter wordt. Tenzij je heel duidelijk een scheiding aanbrengt tussen een commerciële rubriek en een gebruikers rubriek.

Tenslotte zou ik bijvoorbeeld geen recensie over de 2Box willen schrijven. Omdat vakbladen als SWK en Modern Drummer dat al doen en ik daar niets aan heb toe te voegen. Aan de andere kant vind ik het wel leuk om in detail iets te schrijven over de SD-kaart mod (al gedaan) en binnenkort iets over de manier waarop 2Box de hihat-aansturing heeft bedacht en gerealiseerd (magnetische sensor ipv elektrische weerstand als bij Roland).   Als je goed zoekt vindt je op Vdrums en het onofficiële 2Box forums daar al info over maar niet in het Nederlands op ons eigen forum. 

En daarmee kom ik tot de kern van mijn betoog: op dit forum kan je de diepte ingaan over 1 onderwerp, een recensie pakt in de breedte de hoofdlijnen. Ik ga voor de diepte. :)

>>  Murgen left the forum, no April fool <<

paQ


Wat ik me namelijk afvraag is hoe je de autoriteit van een reviewer bepaalt die een product moet beoordeelen?


8)7 serieus?


Er wordt geen waardeoordeel aan de producten gegeven. Het is nou net de bedoeling dat lezers zich hun eigen mening erbij kunnen vormen. (anders dan van de advertenties in de glossy)

voor de rest:
Zie openingspost van dit topic.

Fibesman

Ja, beetje vreemd. Wil je een CV van de schrijver ofzo?

Robert-Jan


. Het forum is nu af en toe een (oogluikend) platform voor commerciële initiatieven, maar ik zou het niet leuk vinden als dat groter wordt. Tenzij je heel duidelijk een scheiding aanbrengt tussen een commerciële rubriek en een gebruikers rubrike


Weet je wat ik nu niet zo goed begrijp Murgen, op het oude forum kwam nogal een de kritiek over reviews van bijvoorbeeld de SWK dat die niet objectief zijn omdat ze ook advertentie ruime moeten verkopen.
Dat doen we niet.. We vragen de lezer ook geen geld om de review te lezen ( in tegenstelling tot de bladen die je noemt).
Als wij naar Frankfurt gaan en vervolgens allerlei filmpjes plaatsen, waaronder meneer Jojo Mayer zelf die het pedaal aankondigt dan betalen we ons hotel zelf, onze pinpas gaat door de gleuf bij het benzine station. Het enige voordeel wat we daar hebben gehad is dat we op basis van drum-forum een perspas kregen en er op een stand een kop koffie aangeboden werd omdat we die passen omhadden..Als ik naar Japan op vakantie ga dan offer ik een vakantiedag op om een filmje te maken omdat ik dat leuk vind om hier te delen . Gaan we samen naar een drumfestival dan komen we terug met interviews met Gavin Harrison, Todd Sucherman, Chris Coleman..dat levert ons niets op..het kost dus geld. In het geval van de review is het niet anders, we verkopen geen advertenite ruimte, jij kan het gratis lezen en we schrijven dit in onze vrije tijd.
Eigenlijk vind ik het te gek voor woorden dat er voordat we uberhaupt op dreef zijn met de reviews er al zoveel kanttekeningen worden geplaatst. We hebben Paq die door de jaren heen gepokt en gemazeld is op de drumfora en ik zit er met mijn 20 jaar ervaring als proffesioneel drummer/ drumdocent en algehele gearfreak..Wij schrijven de reviews en we bieden dat geheel gratis aan. Het kost ons tijd en geld.
Voor wat betreft het waarde hechten aan die reviews..dat is niet anders dan met alle reviews die je leest..dat is iets wat je geheel zelf moet bepalen na het lezen van een review.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Fibesman

Amen  :Y

drums97

+1 @RJ
En ook +1 voor PAQ voor de JoJoMayer review
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Nijlpaard

Honderd procent eens met RJ.

Doe er je voordeel mee en anders laat je het voor wat het is.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

rene p

Ik ben van mening dat het juist een super idee is, mede doordat er geen beweegrede van geld achter zit. Mocht het zo zijn dat iemand na het lezen van een review een andere mening is toegedaan dan kan je die uiten waardoor een discusie opgang komt waar het forum door groeit en nieuws bied. Dus mijn mening is dat ik niet kan wachten om ze te lezen. RJ en PAQ succes en bedankt voor de tijd die jullie erin steken.
" Im not nervous im a DRUMMER"

Murgen


Weet je wat ik nu niet zo goed begrijp Murgen, op het oude forum kwam nogal een de kritiek over reviews van bijvoorbeeld de SWK dat die niet objectief zijn omdat ze ook advertentie ruime moeten verkopen.
Dat doen we niet.. We vragen de lezer ook geen geld om de review te lezen ( in tegenstelling tot de bladen die je noemt).
Als wij naar Frankfurt gaan en vervolgens allerlei filmpjes plaatsen, waaronder meneer Jojo Mayer zelf die het pedaal aankondigt dan betalen we ons hotel zelf, onze pinpas gaat door de gleuf bij het benzine station. Het enige voordeel wat we daar hebben gehad is dat we op basis van drum-forum een perspas kregen en er op een stand een kop koffie aangeboden werd omdat we die passen omhadden..Als ik naar Japan op vakantie ga dan offer ik een vakantiedag op om een filmje te maken omdat ik dat leuk vind om hier te delen . Gaan we samen naar een drumfestival dan komen we terug met interviews met Gavin Harrison, Todd Sucherman, Chris Coleman..dat levert ons niets op..het kost dus geld. In het geval van de review is het niet anders, we verkopen geen advertenite ruimte, jij kan het gratis lezen en we schrijven dit in onze vrije tijd.
Eigenlijk vind ik het te gek voor woorden dat er voordat we uberhaupt op dreef zijn met de reviews er al zoveel kanttekeningen worden geplaatst. We hebben Paq die door de jaren heen gepokt en gemazeld is op de drumfora en ik zit er met mijn 20 jaar ervaring als proffesioneel drummer/ drumdocent en algehele gearfreak..Wij schrijven de reviews en we bieden dat geheel gratis aan. Het kost ons tijd en geld.
Voor wat betreft het waarde hechten aan die reviews..dat is niet anders dan met alle reviews die je leest..dat is iets wat je Ëgeheel zelf moet bepalen na het lezen van een review.


Waarom reageer je zo heftig? Ik geef mijn genuanceerde mening en doe mijn best constructief te zijn in mijn bijdragen. Ik begrijp zo'n reactie echt niet.  :N
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

dunDaan


Heel verhaal

Alhoewel ik het in grote lijnen eens ben met je betoog RJ, doe je het wel erg overkomen alsof je het allemaal met tegenzin doet, of omdat iemand anders iets van je verwacht. Je hebt toch zélf de keuze gemaakt om naar Frankfurt en naar Japan te gaan?? Dat je daar filmpjes schiet en die met ons deelt kan ik (en ik denk de rest ook) zeer waarderen hoor, laat dat wel duidelijk zijn.  :Y

Maar on-topic: prima initiatief, laten we gewoon kijken hoe het hobbelt, en als er iets op te merken valt of bijgeschaafd moet worden zien we dat dan wel.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Robert-Jan

Ik doe het met groot plezier...  :) En Paq ook meen ik.
Waar ik op inhaak is het aspect commercie op dit forum.
Er is geen  commercieel belang met waar we mee bezig zijn qua filmpjes en reviews.H et zal ook nooit zover komen dat we er uberhaupt iets aan gaan verdienen, dat wilde ik vooral benadrukken.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Animal baars

Ik denk dat het hele dingetje reviews hier een beetje overtrokken wordt. Ik heb de review van het Jojo-pedaal met plezier gelezen. Als je geen interesse hebt in de reviews, lees je ze toch gewoon niet? Doe ik ook met het stuk over E-drums, dat boeit me namelijk niet zo.

En als RJ ooit met tegenzin zulke drum-tripjes gaat maken, neem ik het stokje graag van hem over :)

NathanR

Zullen we het eerst maar eens gewoon afwachten.. en zien hoe het loopt?
In plaats van van te voren al kanttekeningen maken en je bedenkingen er bij hebben.
Wij kunnen niet RJ's PaQ's gedachtes lezen, en ik kan me voorstellen dat het lastig is zo'n idee via het web uit te leggen...

Dus laten we beide de tijd geven, te 'ontwikkelen' wat ze in gedachten hebben. En dan zien we wel! :)


drums97

#23
okt 09, 2012, 18:53 Last Edit: okt 09, 2012, 19:02 by drums97
Eens. IMHO asl de JoJo mayer de eerste is, kan ik niet wachten op de volgende. Heel goed en duidelijk niet-commercieel geschreven. Zo goed zelfs, dat 't me heeft overtuigd om echt het pedaal te gaan checken.
Ben aan een nieuwe toe en wilde eerst een IC, maar na deze review toch weer twijfels gekregen naar dit pedaal.

Even toch iets toevoegen:
Ik moet overigens wel aangeven dat ik het commentaar van Murgen eigenlijk helemaal niet als negatief kritiek gelezen heb, maar eerder positief. Ieder leest en beoordeeld reviews/kritiek anders.
Ik vond de reactie van RJ echter op zijn plaats ivm commercie e.d., maar joh, laten we het leuk houden en elkaar niet om een paar woorden "wel of niet" goed geinterpreteerd te hebben in haren vliegen.
Het is en blijft schijftaal en is en blijft emotieloos. Een smiley hier en daar brengt daar enigszins nuances in.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

animal

#24
okt 09, 2012, 21:42 Last Edit: okt 09, 2012, 21:43 by animal

Citaat
Wat ik me namelijk afvraag is hoe je de autoriteit van een reviewer bepaalt die een product moet beoordeelen?

8)7 serieus?



Ja serieus, het lijkt me logisch dat je daar over nadenkt voordat je iemand "review-rechten" geeft, er vanuit gaande dat je jezelf en het forum serieus neemt. Bega iig niet dezelfde vergissing als die SWK ooit begaan heeft. :F

Omhoog