vragen over td-9kx

Gestart door dudus, sep 30, 2012, 12:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dudus

Hoi,

Ik ben op zoek naar een electronische kit en mij lijkt de TD-9 wel interessant.Nu zou ik graag gaasvel rondom hebben(heeftie) en beschikking hebben over een ride bell (naast gewoon ride en rim). Mijn vraag is dan ook of de TD-9KX voorziet in deze 3-voudig getriggerde cymbal.Weet iemand ook of de toms van deze kit een rim trgger hebben?Er wordt een tweedehands TD-9KX aangeboden voor 1100 euro, incl. base-pedaal en kruk. Wat vinden jullie van die aanbieding?

Otje

De TD-9X heeft de CY-13 ride-cymbaal met 'bel' . De toms, PD-85 is rimshot 'ready'. Dat de module dit ondersteund lijkt me vanzelfsprekend. Ik heb de module zelf niet maar andere forumleden die h''m wel hebben kunnen je hier wel uitsluitsel over geven...

dudus

Kan ik evt nog bij de verkoper vragen. Rest de vraag nog of 1100 euro een mooie prijs is voor een gebruikte kit.

Otje


rene p

De toms hebben rimshot en de ridecis drieweg idd mij bevalt hij prima en 1000 euro ligt aan de leeftijd en de gebruiker. Maar mij bevalt hij prima
" Im not nervous im a DRUMMER"

dudus

Ja otje,  ik zag m ook, staat er net op. Tot gisteren stond er etentje van 1100.
Ik ga denk ik eens ff langs om de staat van deze te bekijken.

dudus

Toch nog even een vraagje. Wat wordt over het algemeen minder/slechter of gaat stuk aan een elektronisch drumstel na verloop van tijd?

paQ

hat en soms baspad (die krijgen het het zwaarst te verduren)

dudus

Ok, maar wat zou daar aan mankeren? Worden ze minder gevoelig?

paQ

KUNNEN op enig moment gaan haperen. Vaak nog wel te repareren hoor.

Otje

En Dudus? Nog weze Kekkuh?

dudus

#11
okt 02, 2012, 11:33 Last Edit: okt 02, 2012, 11:35 by dudus
Nee, niet daar. Hij had al een geïnteresseerde. Ik ga vanavond wel bij iemand kijken met een TD-9K2 van 1 jaar oud. Heeft niet zulke mooie ketels, maar zit wel een rim op. Cymbal is ook wat ik zoek en de uiteindelijke prijs ben ik ook wel tevreden mee.

Otje

Klopt, de KX heeft andere trommels, de PD-85/105. Het standaart model doet het met PD-6 +8. Het grootste verschil zit h'm in de hi-hat. Bij de KX2 gebruik je een echt hi-hat statief. En bij aanschaf van een nieuwe kit moet je deze wel apart aankopen.

dudus

Oh, maar ik zou kijken voor een KX, geen KX2. Ik meen ook dat bij de KX geen echte hihat statief gebruikt wordt.

In elk geval bedankt voor jullie hulp zover. Ik laat nog wel even weten of het gelukt is.

dudus

Nou ik heb 'm hoor! Ziet er echt nog mooi uit. Kostte me 850 euro.

Ben er erg blij mee, het enige wat me best tegenvalt is het volume. Ik heb een vrij standaard over-ear-headphones aangesloten, maar er zit weinig pit in. Ik hoor mijn fysieke slagen op de pads er doorheen.
Ik kan nog wat gaan experimenteren met andere koptelefoons (iets met impendatie en zo), maar heeft iemand hier misschien nog een ander idee over?

Verder gaf de verkoper aan dat hij op Marktplaats was benaderd door iemand die aanbood om voor 35 euro de module te upgraden naar 2.0, maar ik meen dat de TD-9 module die bij de K2 wordt geleverd deze nieuwe software reeds heeft. Heb ik gelijk?

Technobeat

#15
okt 03, 2012, 22:40 Last Edit: okt 03, 2012, 22:43 by Technobeat
Hoi Dusdus .


Als eerste van harte gefeliciteerd met je aankoop .  8)

Voor wat betreft je koptelefoon / volume '' probleem '' , dat ken ik .
Want ik heb ook een Roland TD9 module en droeg een Sennheiser HD-201 koptelefoon .
Alle volumeregelaars van zowel de module als van de laptop moest ik op maximaal zetten om nog een beetje fatsoenlijk volume er uit te krijgen .
Maar toen kocht ik een Sennheiser HD 205-II , man man ........ je weet niet wat je overkomt , deze headphone gaat HARD !!!!!! .
Nu hoef ik het laptop volume maar heel zacht te zetten , Roland module op max. en de Zildjian DCP op de helft ( DCP regelt in mijn geval de output van de Roland TD9 module en de laptop ) .
In jouw geval kun je de Sennheiser HD 205-II rechtstreeks op de Roland module aansluiten en ik denk dat je met de volume knop op minder dan de helft een aangenaam en mooi volume krijgt .

http://www.hoofdtelefoonstore.nl/product/20213/sennheiser-hd-205-ii.html

En idd heeft een Roland TD9KX2 al de uitgebreide set kits ( 99 stuks geloof ik ) in de module zitten .
De upgrade is alleen bedoeld voor de TD9KX1 .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Inderdaad, gebruik ook HD-205 bij de 9kx en 60/70% vind ik hard zet.

dudus

Ok jongens, bedankt voor het advies. Gisteren heb ik de koptelefoon besteld. Wel op een andere site, Techno, scheelde bijna 20 euro.

Technobeat


Ok jongens, bedankt voor het advies. Gisteren heb ik de koptelefoon besteld. Wel op een andere site, Techno, scheelde bijna 20 euro.


Groot gelijk , die site die ik linkte was slechts een voorbeeld van de koptelefoon .

Veel luisterplezier er mee .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog