Benen hihat Sonor D507 draaibaar????

Gestart door marc keijsers, sep 15, 2012, 18:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

marc keijsers

Hallo,

Ik wil een twinpedaal aanschafen maar weet niet of mijn Sonor D507 hihat stand de benen kan verstellen zodat er plaats is voor een twinpedaal. Wie kan mij helpen?

Groet, Marc

Robert-Jan

Dat kan je dan toch zelf checken?
Als je de schroef waarmee je de poten vastzet (in/uitklappen) losdraait moet je de poten kunnen draaien..indien dit niet kan dan ..na ja..kan het dus niet.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

#2
sep 15, 2012, 19:42 Last Edit: sep 15, 2012, 19:45 by Paul
Let op, sommige hihat-standaards hebben nog een extra vergrendeling, om te voorkomen dat de poten ronddraaien als je ze uitklapt. Meestal een inbus of drumschroef in het onderste bevestigingspunt van de poten.

Ik kan het type D507 standaard trouwens niet vinden? (anders had ik even een goede foto gezocht en gekeken voor je).

marc keijsers

Inderdaad Paul. Onderin zit een kruiskopschroef die muurvast zit. Constructie ziet eruit alsof het zou kunnen draaien, maar krijg die kl...schroef niet los........

Groet, Marc

Robert-Jan

Die kruiskop krijg je ook niet makkelijk los omdat het niet de bedoeling is om die makkelijk los te krijgen.
Ik gok zomaar dat als je die wel loskrijgt, de poten wel draaien maar dat de buis ook los hangt..
Als het de bedoeling is dat je die schroef makkelijk los of vast kan maken dan had Sonor daar denk ik wel een schroef opgezet die je met je stemsleutel los en vast kan maken.. :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

Wat R-J zegt, in dit geval is het waarschijnlijk niet de bedoeling dat-ie los kan.
Bij mijn Tama Roadpro bijvoorbeeld zit daar een normale stemschroef, en bij de Pearl in de oefenruimte een inbus, om dit te kunnen doen zonder dat de constructie uit elkaar valt.

Het antwoord op je vraag is dus: nee, het kan niet.

marc keijsers

Hmmmm, jammer, toch bedankt heren....

groet, marc

Rob


Hallo,

Ik wil een twinpedaal aanschafen maar weet niet of mijn Sonor D507 hihat stand de benen kan verstellen zodat er plaats is voor een twinpedaal. Wie kan mij helpen?

Groet, Marc
Je hebt ook twee benig stand van sonor ff googelen

Omhoog