Fame bekkens

Gestart door harmen 18, sep 08, 2012, 23:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

harmen 18

sep 08, 2012, 23:11 Last Edit: sep 08, 2012, 23:23 by Paul
Hallo bekkenisten.........

Ik kwam net weer eens de fame bekkens op youtube tegen. Ze klinken in de filmpjes toch wel erg goed na mijn smaak. Natuurlijk blijft er fame op staan en is het altijd een beetje........tja, maar dit lijkt toch wel leuk opzich.
Super goedkoop zijn ze niet, maar de prijzen zijn zeker aantrekkelijk. 288 voor een setje (14" hh, 16" crash, 20'' ride)

Filmpjes:







Is er iemand die ervaring met deze bekkens heeft?



Paul

YouTube-filmpjes linken doe je met [ youtube]videocode [/ youtube].
Heb ze even goedgezet voor je. ;)


Toen ik las "Fame bekkens" was ik erg sceptisch, maar ik moet zeggen dat ze inderdaad niet slecht klinken. Behalve dan de splashes, maar misschien is dat mijn natuurlijke aversie tegen splashes..
Ze klinken niet bijzonder, weinig karakter maar dat kan je van deze prijs ook niet verwachten.

harmen 18

Oeps, mis geklikt denk ik. Dank u.

Datzelfde had ik dus ook. Als ik nog eens bij musicstore kom, dan ga ik zeker even kijken naar ze.

Dribbel

Klinkt niet slecht toch.
Het lijkt idd wel dat de grotere maten het naar mijn smaak het beste doen.
Maar toch voor de prijs erg goed!
Yamaha recording & sabian


Animal baars

Dat klinkt verbazingwekkend prima. Alleen mijn gevoel zegt dat het wel Fame blijft. Dus houden ze het ook een beetje uit?

Waar worden deze bekkens eigenlijk gehamerd?

Jenslathouwers

volgens het eerste filmpje in turkije  :Y
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Robert-Jan




Datzelfde had ik dus ook. Als ik nog eens bij musicstore kom, dan ga ik zeker even kijken naar ze.


Dat is precies wat je moet doen.
Kijk deze bekkens komen uit een van de vele fabriekjes uit Istanbul..Masterwork Turkish Istanbul ..geen idee
Wat er gebeurd is dat er iemand naar zo n fabriek gaat en zegt, maak er heel veel en zet mijn logo er op.
Ze zijn goedkoop dus het gaat om de massa en niet de kwaliteit..daardoor zul je best wat verschillen aan gaan treffen tussen dezelfde bekkens..sommige zijn middle of the road, sommige gewoon ruk, maar sommige echt te gek..wil je hier de goede van dan moet je dus naar de winkel en zelf uitzoeken, bestel je op internet dan is het dus gewoonweg simpel afwachten wat je krijgt..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Animal baars

In de beginfase van Masterwork was dat hetzelfde. Toen ik m'n eerste set ging aanschaffen (2006) heb ik uit 8 verschillende 15 en 18" crashes de mooiste gekozen. Maar dat was meer op klank dan kwalteit.


volgens het eerste filmpje in turkije  :Y

Zo ver was ik zelf ook al. Maar net wat RJ zegt, er zijn er nogal veel daar. TRX komt ook uit Turkije maar is de Amerikaanse versie van wat in Europa Masterwork Cymbals heet.

veecharlie

In de beginfase van Masterwork was dat hetzelfde. Toen ik m'n eerste set ging aanschaffen (2006) heb ik uit 8 verschillende 15 en 18" crashes de mooiste gekozen. Maar dat was meer op klank dan kwalteit.
Zo ver was ik zelf ook al. Maar net wat RJ zegt, er zijn er nogal veel daar. TRX komt ook uit Turkije maar is de Amerikaanse versie van wat in Europa Masterwork Cymbals heet.
Ik zocht eens door het forum naar "TRX Cymbals" en kon het niet laten even op dit draadje te reageren:

In mijn ervaring is het grote verschil tussen TRX en de andere Turkse merken de kwaliteitscontrole na productie, die inderdaad bij bepaalde andere merken flink te wensen laat.

Omhoog