Kofferdrum!

Gestart door Paul, aug 26, 2012, 22:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wouters

De drummert in mij heeft nooit vakantie.
Dus loop je op je vakantie tegen een collega aan, toch even zijn gear checken en op de kiek zetten:




Helaas alleen stilstaande beelden, maar wat een "poef'- basskoffer en de snarekoffer was ook erg verrassend. Leek gemaakt door een gat in de koffer te zagen, doek eroverheen spannen en snaarmat er onder monteren. Moest hierbij denken aan cajon principe, maar dan met velletje / doekje.

En de remote hihat vond ik ook wel een gewichtsbesparende maatregel. En het werkte sound technisch.

Dries

Leuke bijdrage.

Hoewel het er leuk uitziet en vast kan werken, ziet het er toch wat lomp uit allemaal.
Het is zo te zien niet bepaald portable en snel neer te zetten, gezien al die losse onderdelen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

NathanR

Hoe bevestigen jullie een pedaal aan de koffer?
Ik moet over een tijdje een akoestisch setje spelen en ik zit hier aan te denken om de kofferdrum te gebruiken!

Paul

Ik heb een klein metalen plaatje waar ik het pedaal aan vast maak. Dat plaatje schuif ik dan onder de koffer. De koffer staat dan ietsje schuin maar dat is geen probleem.

NathanR

Oke, dankjewel!

Dries

Ik heb mijn koffer los op een stukje vloerbedekking van zo'n 70x70 cm staan waar mijn pedaal (Iron Cobra) ook los op staat.
Aangezien je de klopper maar heel zacht tegen de koffer hoeft te laten komen is er (bij mij) geen sprake van wegschuiven.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Paul

Met een zwaarder pedaal kan dat wel ja. Ik gebruik een oud, simpel en licht Tama pedaaltje zonder bodemplaat. Dit is nogal instabiel en wil nog wel eens aan de wandel gaan zonder dat metalen plaatje.

Omhoog