Sonor drums

Gestart door Nickvm, sep 18, 2011, 18:51

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

GH ..Gavin Harrison?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Undersized ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Ja dat is een sonor ding..
De ketel is niet 12" maar zeg ff 11, nog iets..de plek waar een vel contact maakt met de edge ligt dan meer naar binnen.
Een foto van een gongdrum ter illustratie


Natuurlijk is het bij Sonor niet zo extreem, maar over het algemeen zijn de sonor ketels 'undersized' ten op zichte van andere merken.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#278
jan 04, 2013, 21:34 Last Edit: jan 04, 2013, 22:07 by Robert-Jan
Wat je voorstelt is dus in feite de terugkeer van de S-classix ?


Nijlpaard

Ah, zoals de 17,5 bass op de delite?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal


Ah, zoals de 17,5 bass op de delite?


Nee, de 17,5" van de bassdrum betreft de dieptemaat, RJ doelt op de diameter van de ketels.

Rick

De theorie achter undersized is dat je iets meer speling met je vel hebt, en dus een groter stemberijk. De meningen zijn hier echter wel over verdeeld. Hoewel Sonor wel z'n mannetje staat qua stemberijk!

Robert-Jan


Wat je voorstelt is dus in feite de terugkeer van de S-classix ?


Hmm ja dat is dan ook weer zo..en waar is de 'evolutie' dan...?
Zal m dan niet worden  -O-


ps, ik drukte op post veranderen ipv quoten, vandaar dat je nu waarschijnlijk ziet dat ik je post heb aangepast..my bad..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Black Page


Ik hoop t niet..doe maar een betaalbare made in germany :)
Undersized berken ketels met superlichte hardware...aah toe nou..please.. ;)


betaalbaar én uit duitsland, dat is zeker evolutie. ...
;-):

animal



ps, ik drukte op post veranderen ipv quoten, vandaar dat je nu waarschijnlijk ziet dat ik je post heb aangepast..my bad..


Geen punt, doe mij ook zo'n knop  :+

animal


betaalbaar én uit duitsland, dat is zeker evolutie. ...
;-):


De S-classix was al zeer betaalbaar.

Black Page

 Dat de s-classix zeer betaalbaar was lijkt me iets te ..... Ze worden nu her en der als shellset aangeboden voor 2100, mede omdat deze serie eruit gaat. Quick check : De huidige prolite staat bij thomann voor 2222.

We kunnen een poll opzetten mbt de aankonding. Ik denk ook dat het de opvolger wordt van de s-classics... Dan wordt die opvolger wel nog beter betaalbaar.....

Robert-Jan

pro·te·an  [proh-tee-uh n, proh-tee-] 
adjective
1.
readily assuming different forms or characters; extremely variable.
2.
changeable in shape or form, as an amoeba.
3.
(of an actor or actress) versatile; able to play many kinds of roles.
4.
( initial capital letter  ) of, pertaining to, or suggestive of Proteus.


:/
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nlz


pro·te·an  [proh-tee-uh n, proh-tee-] 
adjective
4.
( initial capital letter  ) of, pertaining to, or suggestive of Proteus.


"Proteus is een zeegod uit de Griekse mythologie. Als zijn vader worden zowel Poseidon en Oceanus genoemd.
Hij is de herder van de zeehonden van Poseidon ( 8)7) en kan de toekomst voorspellen, hoewel hij vaak van gedaante veranderde om te voorkomen dat hem gevraagd werd om dit te doen."

Dat van gedaante verwisselen, moeten we dat zien als ketels die in diepte te variëren zijn, of in een heel breed stembereik?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan

Nou met dat ketels die in diepte kunnen variëren zouden ze niet de eertse zijn..maar ik kan het me niet voorstellen dat sonor daarmee aan de gang gaat.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


pro·te·an  [proh-tee-uh n, proh-tee-] 
adjective
1.
readily assuming different forms or characters; extremely variable.
2.
changeable in shape or form, as an amoeba.
3.
(of an actor or actress) versatile; able to play many kinds of roles.
4.
( initial capital letter  ) of, pertaining to, or suggestive of Proteus.


:/


Gelet op de beschrijvingen bij en 1 en 2 zou het dan toch de opvolger van de SQ2 zijn? Een drumset samenstellen met nog meer keuze mogelijkheden?

Robert-Jan

Maar dan is er niks 'protean' aan de set als je m hebt.
En laten we wel wezen er is geen evolutie als je een hele hoop keuze mogelijkheden biedt.. Dat vinden we al bij andere merken.

T zou me ook niet verbazen als het 'slechts' een Gavin Harrison sig snare is, met een of andere gizmo.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

harmen 18

Een echte Gavin Harrison........ hopen dat hij dan een beetje een fatsoenlijke kleur keuze maakt  :F

Nijlpaard

De andere partij heeft afgehaakt dus binnenkort ga ik op pad om mijn potentiele nieuwe set te bekijken  *O*


Sonor Delite in Walnut roots finish  *O*


Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

Een prachtige kit Nijlpaard, ga je veel plezier aan beleven. :Y

@RJ
Een snare, daar zeg je zo wat. Dat klinkt idd heel aannemelijk.

Paintpro

Een electronische/hybride Sonor set? |)

Hans


De andere partij heeft afgehaakt dus binnenkort ga ik op pad om mijn potentiele nieuwe set te bekijken  *O*



Hoe kun je nou afhaken op zo'n kit ?!

Fibesman

Eh geen geld meer om eten te kopen lol.

Hans

Dat is op zich natuurlijk een prima reden, maar hij/zij heeft er wel lang over gedaan om dat te beseffen. Nijlpaard is volgens mij al een maand op die kit aan het azen, maar steeds die andere partij.

Als je echt een Delite wil, zul je toch een keer op een vraagprijs in moeten gaan. Je wordt er niet direct mee doodgegooid op MP of Ebay.


Nijlpaard

Het zal mij jeuken waarom.......ik heb zicht op een delite voor een strakke prijs *O* :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog