Sonor drums

Gestart door Nickvm, sep 18, 2011, 18:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Is het geen 18?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

5150

Vandaag wat aan het joetjoeben...veel mooie drums met nog betere sound (goed ge-miced)...maar zowel met-als zonder mics kwam ik een paar keer de Sonor Select Force tegen...in hyperdrive ! Maar wat een mooie klank ondanks die ondiepere ketels...scheelt best een hoop of je nu maple/berken/bubinga-berken ketels hebt in hyperdrive zo te horen. Ze klinken lekker punchy maar toch ook warm...en bij Thomann voor 1499 incl complete hardware   :? ...Kben normaal geen Sonor fan maar ga deze set toch ook uittesten...mocht ie in Ittervoort staan as dinsdag of bij Vriese...(misschien op de terugweg  ;) ) De Tama Superstars vind ik in HD al heel acceptabel maar die BB sets veel te plat.
***...in-between-drums...***

FoREVer


Vandaag wat aan het joetjoeben...veel mooie drums met nog betere sound (goed ge-miced)...maar zowel met-als zonder mics kwam ik een paar keer de Sonor Select Force tegen...in hyperdrive ! Maar wat een mooie klank ondanks die ondiepere ketels...scheelt best een hoop of je nu maple/berken/bubinga-berken ketels hebt in hyperdrive zo te horen. Ze klinken lekker punchy maar toch ook warm...en bij Thomann voor 1499 incl complete hardware   :? ...Kben normaal geen Sonor fan maar ga deze set toch ook uittesten...mocht ie in Ittervoort staan as dinsdag of bij Vriese...(misschien op de terugweg  ;) ) De Tama Superstars vind ik in HD al heel acceptabel maar die BB sets veel te plat.


Pas op! je word verliefd op het merk, is mij ook overkomen!

Overigens wel het beste wat me is overkomen!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

mdrummer


Pas op! je word verliefd op het merk, is mij ook overkomen!

Overigens wel het beste wat me is overkomen!


Je bent niet de enigste die dat overkomen is :)

Groet,
Maarten

drums97

Hier de tijdlijn van Sonor Vanaf de 60's:
1960er - Big Beat
1960er - Rocker 2000
1965 - Teardrop
1969 - Champion
1970 - Super Champion
1970er - Action (Nachfolger des Rocker 2000)
1970er - Swinger
1975 - Phonic
1981 - Signature
1981 - Champion (Taiwan) (Nachfolger des Action)
1982 - Super Champion (Taiwan)
1985 - Performer (Nachfolger des Super Champion; wieder deutsche Produktion)
1987 - Panther
1990 - International
1990 - Sonor Signature Jet Set (Limited edition)
1990er - Lite
1990er - Hilite
1990er - Hilite Exklusive
1990er - Force-Serien (1000, 2000, 3000, Maple, 503/5/7, 1003/5/7, 2003/5/7, 3003/5/7)
1994 - Designer-Serie, erste Custom-Serie
2000 - S-Class-Pro-Serie, Delite-Serie
2001 - Giant-Step
2006 - S-Classix
2006 - SQ2-Serie
2010 - Select Force

Bron: http://de.wikipedia.org/wiki/Sonor
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Nickvm

#55
jan 13, 2012, 21:59 Last Edit: jan 13, 2012, 22:02 by Nickvm
Sonor Session and Sonor Arena Available In The USA NOW!

This is the new you, like the old you, but something sounds more musical, more powerful and the new you might even be a little better looking. See yourself behind these kits, hear yourself behind these kits - it's time for a new musical experience!

These new shell sets were conceived and created as a direct result of discussions with representatives of the best drum shops across America. The main attributes that our dealers asked for regarding new Sonor drums were: playability, portability, great tone, quality shells, beautiful finishes that will fit in many genres and the best value for the dollar.

Arena is built for the rocker on the move and features a powerful 24"x16" no-mount bass drum, 13×10" tom-tom and a 16"x16" floor tom with a gorgeous transparent black finish.



Session is created for live performance as well as the studio and features a punchy 22"x18" no mount bass drum, 12"x9" tom-tom and a 16"x16" floor tom with a stunning transparent red finish.

Both kits feature cross-laminated North American Maple shells, the best looking, strongest and lightest Tune Safe lugs ever for enhanced tuning and consistency and the shells feature the 45º tight tolerance bearing edges that are a prime component in producing the signature SONOR tone.

Add on component drums will be available as well. A 14"x14" floor tom and a 14"x5.5" snare drum will be offered in both finishes. These will be available late January 2012.



Bron > http://sonorusa.com/sonorblog/2012/01/sonor-session-and-sonor-arena-available-in-the-usa-now/
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Stokmans

Die zwarte finish spreekt me wel aan.

Is dit een verlengstuk van de Force-series?

Zag vandaag weer eens een plaatje van Danny Carey voorbij komen. Was toch ook een Sonor?


Geischa

Dat was volgens mij een Paiste kit, van het befaamde 2002 bronze!

Nlz

Die vaasjes met blommen er bij ook... Heul rock 'n roll!
:F
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Geischa

En die zijn dan gewoon weer van glas.... jammer wel...

Stokmans

Hmm oke, ik dacht dat het een Paiste/Sonor kit was.

Ach die bloemen, zo te zien was het op een beurs... Gemiste kans om die ook van brons te maken inderdaad ;)

Stokmans

Hoewel, als die vazen ook van brons maakt, is het net of de urn van z'n oma er naast staat vrees ik  :+

Geischa

Is wel "metal" toch?

Nickvm




Is dit een verlengstuk van de Force-series?

Zag vandaag weer eens een plaatje van Danny Carey voorbij komen. Was toch ook een Sonor?




Ik vermoed dat deze kits alleen voor de USA zijn gemaakt.
Even de Namm maar afwachten ;)
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Geischa

Zou goed kunnen, ze hebben vorig jaar ook een Safari serie gemaakt, uit Canada en alleen leverbaar in Canada en VS... Jammer, want dat waren hele gave kit's voor weinig...

Nlz

Klinkt een beetje als de "world tours" die sommige bands aankondigen... VS, Canada, en misschien per ongeluk een keertje de UK.  -O-
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nickvm


Zou goed kunnen, ze hebben vorig jaar ook een Safari serie gemaakt, uit Canada en alleen leverbaar in Canada en VS... Jammer, want dat waren hele gave kit's voor weinig...


Klopt, die Safari was een leuk setje!!



Volgens mij is de Five star ook alleen in de USA / Canada uitgebracht, ook een mooie kit!!



Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Nickvm

Hier is de eerste foto's van de Prolite



Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Robert-Jan

Die five star vind ik prachtig...is er al wat jaartjes meen ik
Maar je ziet dat die prolite eigenlijk identiek is..op de snare na dan..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

FoREVer

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drum1964


Hier is de eerste foto's van de Prolite







Crimson Sky Blaze, had Tama al in 2010.
Beter goed gepikt dan zelf verzonnen !
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

FoREVer



Hier is de eerste foto's van de Prolite







Crimson Sky Blaze, had Tama al in 2010.
Beter goed gepikt dan zelf verzonnen !


Lijkt er sprakenloos van...... *O*




nee heb goed gekeken.. weet ook dat er in de quote wat staat
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

animal


Die five star vind ik prachtig...is er al wat jaartjes meen ik
Maar je ziet dat die prolite eigenlijk identiek is..op de snare na dan..


Eens, deze combinatie met gouden hardware is ... *O*

Hammar

En waar kunnen we hem plaatsen? SQ2 segment? Designer? Delite, S-class??

Robert-Jan

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de delite en de S classix door de pro lite worden vervangen..maar dat weet ik niet zeker.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog