Sonor drums

Gestart door Nickvm, sep 18, 2011, 18:51

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drums97

#150
sep 19, 2012, 18:11 Last Edit: sep 19, 2012, 18:27 by drums97
Die oude rubber zijn niet aan te raden. Ik heb ze juist vervangen, omdat die het resoneren van de floortom waardeloos beinvloeden.

Wel mooi gedaan! *O*
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan

Woooh flashback.. *O*

Dat was mn eerste drumstel..in die kleur ook!

Tof
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

Voor die missende onderdelen moet toch echt naar de vintage beurs.

james delite

Heb je al eens gekeken bij st drums, die heeft heel veel Sonor onderdelen op voorraad.
http://www.stdrums.de/shop/index.php?cat=c28_SONOR-Teile-SONOR-Teile

Hoefnix


Woooh flashback.. *O*

Dat was mn eerste drumstel..in die kleur ook!

Tof



Yep, hij is heel gaaf (vind ik dan).
Vooral omdat Oranje bij het thema past. Met vintage emperor batters en ambassador resos klinkt ie ook nog eens retegaaf. Heb de set laag gestemd en het is super.

Als je er op wil spelen hoor ik het wel :)

Hoefnix


Heb je al eens gekeken bij st drums, die heeft heel veel Sonor onderdelen op voorraad.
http://www.stdrums.de/shop/index.php?cat=c28_SONOR-Teile-SONOR-Teile


STdrums heb ik eerder al bekeken, de vleugelmoeren heeft hij niet op de site staan. Even een mailtje aan wagen.

Hoefnix


Voor die missende onderdelen moet toch echt naar de vintage beurs.


Vintagebeurs is dit weekend en helaas kan ik niet :(.

Hoefnix

Met een paar vleugeltjes kan je me blij maken :).

Hammar

Probeer anders vintage-lover Wigo van der Schoot eens, hij stond vroeger altijd op de vintagebeurs met bakken vol oude onderdelen.

http://nl.netlog.com/drummerwigo
http://www.salonorkestbackintime.nl/wigo_van_der_schoot.htm

drums97

Helaas heb er geen meer  :X Sorry
Ik ga volgende week naar iemand, die een Champion in "staal" heeft. Daarvan zijn er maar 2 bekend in de WERELD!! Dat wil ik wel zien/horen.
Die man heeft zo'n beetje een mini-museum aan oud Sonor kits en snares. Wellicht omdat ik 'm mats, wil ie mij ook wel matsen (als hij ze heeft tenminste).
Als ik ze heb laat ik je weten. En stuur ik ze wel naar je toe.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Hoefnix

@hammar: super tip probeer ik!

Hoefnix

#161
sep 21, 2012, 12:03 Last Edit: sep 21, 2012, 12:03 by Hoefnix
Die kende ik inderdaad nog niet, wat een mooi ding. Je plaatst wel wat foto's toch?
Een filmpje vond ik er wel van:



Als je wat kan vleugelmoeren kan versieren of een adresje waar ik ze kan kopen wordt ik blij. :)

Technobeat


Allememaggie`s Hoefnix , wat een prachtige vintage set  *D , en voor een kit van 38 jaar oud ziet hij er uit als nieuw .

Veel plezier er mee , en doe eens een foto met '' alles er op en er aan '' , Mooi totaal plaatje . 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drums97

#163
sep 21, 2012, 20:55 Last Edit: sep 21, 2012, 21:02 by drums97
Ja deze had ik onder drumfilmpjes al gepost, maar wel echt te gek dat ik 'm mag bekijken.
*O* *O* *O* *O*

Foto's? Tsja, mijn lieve vrouw heeft de camera kwijt gemaakt  :( en hier staan ook nog foto's op van de kleinste en nb het filmpje met de eerste stapjes  -O-
Dan maar proberen met de mobiel. -O-

Oja kijk maar eens acht hem, daar staat zijn collectie Sonor vintage materiaal. Van de jaren 20 tot .... Hij heeft een klein museum aan Sonor spul  *O*

Als ik geen vleugels kan krijgen kun je ook mee met een reisje (in oktober geloof ik) naar de Sonor factory. Daar hebben ze die zeker!  ;)
Ik kan helaas niet mee ivm mijn nieuwe baan  :(
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Hoefnix

Vandaag heb ik geleerd dat het vleugelbouten heet ipv vleugelmoeren.

drums97

Oké. Er zitten moeren op de tomhouders en snare stand. (Wellicht ook op de bakkenstands, maar die heb ik ook niet). de rest zijn boutjes.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

drums97

Vandaag naar Henk (van de stalen Champion) geweest om de tomhouder te ruilen!  *O* *O* *O*
Hij had er een van een nieuwe serie Swinger, dus niet Champion. Dat kan absoluut niet op zo'n zeldzame set, dus had ik het voorstel gedaan om deze te ruilen, want ik had er toch 2. Ook om deze te brengen (auto van de zaak), maar dit was natuurlijk ook het perfecte "excuus" om die set te kunnen zien en horen, maar ook om de rest een keer in het echt te kunnen zien (ik ken 'm van het Sonor forum).

Eerst een rondleiding gehad in zijn mini museum  :D Zo'n 25 tal teardrop kits van de jaren 50 en 60. Enkele Swingers (eerste serie), een Designer, een Delite en een Signature (met 18" BD). Heel veel sonor hardware en ongelooflijk veel snares. Van zeldzaam tot super zeldzaam.
Het was een eer om zijn verzameling Sonor spullen te zien. Ik heb werkelijk m'n ogen uitgekeken en er was gewoon teveel om op te noemen. Je kon het zo gek niet bedenken of het was er wel (wel allemaal origineel Sonor vintage van oud tot heeeeeel oud)

Echt top om deze set in levende lijve te kunnen horen en zien. In 1 woord geweldige kit. Mooie sound, niet blikkerig maar een volle sound. Die kick is echt een monster met een Aquarian Super Kick 2 (zonder demping!!!).
Uiteraard ook foto's (niet van mij, maar van Henk zelf). De snare is niet origineel, maar zelf gemaakt van hout (met alu wrap). Klinkt niet onverdienstelijk.

Foto's:
















Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan

Gaaf hoor, ik wist niet dat Sonor er eentje gemaakt had van staal totdat hij hier voorbij komt.
Dat de basdrum een monster is geloof ik graag..staal is best wel ok daarvoor..op het gewicht na dan.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

* merged
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen


Wel of geen rozet op de bassdrum doet niets af aan de kwaliteit van de kit, het is gewoon een persoonlijke keuze. Als jij de kit met Virgin bassdrum wil is dat (dus) ook mogelijk.
V.w.b. de draaiknoppen kan ik vertellen dat ze best handig zijn. *D


Ben jij van Pearl af?
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Fibesman

Woont die gast in nederland? Heeft ie een site?

ronniev

Ben ook een keer bij Henk geweest..... woont bij mij in de buurt.
Inderdaad meer een museum....echt te gek om te zien.
Ik dacht dat ik al veel Sonor spul had gezien.........

drums97

@ Fibesman; Nee niet dat ik weet. Hij zet eigenlijk al zijn spullen op het sonor forum.

@ RJ; Ja echt te gek om te zien en te horen en uiteraard om een keer bespeeld te hebben. Staal leent zich idd verbazingwekkend goed voor een hele kit (nooit gehoord). Volgens mij wist niemand dit, totdat er twee langskwamen op het sonor forum. De tweede die voorbij kwamm heeft Henk gekocht (buitenkansje € 695,-  8)7) van een Duitser die 'm ook enkel voor de show had.

@ronniev; Das echt een beleving ja. Ook is Henk een hele vriendelijke man en je kunt gewoon zien dat Sonor z'n passie is.

De goede man woont overigens in Limbricht (bij Heerlen).
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

heinvlieshout

Over Sonor gesproken :)

Iemand ervaring met die Ascent 13 x 7 snare?

5150

Mijn eerste set was een samenstelsel van Pearl en Sonor...daarna nooit meer iets met Sonor gehad...Wie weet binnenkort wel weer want ben ook aan het kijken naar een Ascent of Delite of de nieuwe Force Select S series.

Die Ascent snare heb ik wel eens bespeeld...erg mooi maar mij een beetje te "lief" qua sound, te warm. Ik vind een berken snare iets mooier maar vellen en stemming doen wonderen en daar heb ik niets mee gedaan tijdens de korte testdrive  :)
***...in-between-drums...***

Omhoog