Sonor drums

Gestart door Nickvm, sep 18, 2011, 18:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Animal baars

Mooi kleurtje! Maar wat is er raar aan de setup? Of bedoel je dat de bekkens niet op de foto staan?

drums97

Idd. Zeer vette kit. Had 'm al gezien, maar ik begrijp ook de opmerking van "rare" setup niet???
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Stokmans

Het lijkt wel of de toms van links van rechts naar beneden aflopen, wat ik me herinner van Gavin is dat alles juist recht, vrij laag en ergonomisch opgesteld staat. Inderdaad, misschien dat het ontbreken van de bekkens mij verward...

dunDaan

Tis maar goed dat smaken verschillen... wat een afgrijselijke finish  :N
(desalniettemin zou ik 'm à la minute tegen mijn eigen kit ruilen; het blijft toch een SQ2 :Y)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Machiel

Ja ik heb gisteravond besloten. Ik ga per nu sparen voor een Sonor SQ2 kit.
Ik droom hier al een hele tijd van en ik heb nu de mogelijkheden om het te doen.
Mijn idee:
18" bassdrum
20" bassdrum
22" Bassdrum
24" Bassdrum
8" tom
10" tom
12" tom
13" tom
14 Floortom
16" floortom
18" floortom.

Wat zou zo iets kosten... 7000 euro?
Neem mij vooral niet te serieus.

Robert-Jan

Nou, ik denk wel wat meer.
Als je bedenkt dat deze al op de 3800 zit en jij er nog 3 basdrums plus floors erbij wil..

Ik denk dat je eerder richting de 10.000 gaat.

http://www.thomann.de/nl/sonor_sq2_shell_set_beech_vintage.htm
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

#131
jun 20, 2012, 10:23 Last Edit: jun 20, 2012, 11:41 by musiqman
Waarom zo veel kicks? Ik denk dat je met een 18'' en 22'' alle kanten uitkan. Nog beter, een 18'' floortom en een riser. dan kan je nog meer kanten op.

Robert-Jan

Een 18 kick is anders dan een omgebouwde floor.
Zeker als je de ene keer met een kick op weg wel en de andere keer met een floortom..andere vellen, stemmingen etc.
Ik snap t wel, je hebt gewoon alles en hoeft geen compromissen meer te maken, waarschijnlijk gebruik je de een meer dan de ander maar he..
Veelzijdig is ook niet altijd handig zullen we maar zeggen..hee en als het je droom is en je kan het betalen..go!
Mooi man :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Machiel


Een 18 kick is anders dan een omgebouwde floor.
Zeker als je de ene keer met een kick op weg wel en de andere keer met een floortom..andere vellen, stemmingen etc.
Ik snap t wel, je hebt gewoon alles en hoeft geen compromissen meer te maken, waarschijnlijk gebruik je de een meer dan de ander maar he..
Veelzijdig is ook niet altijd handig zullen we maar zeggen..hee en als het je droom is en je kan het betalen..go!
Mooi man :)


Naja ik kan het NU nog niet betalen maar ik heb nu wel een baan voor lange termijn waarmee ik dusver genoeg verdien waardoor ik deze droom toch eindelijk een keer kan waarmaken. En inderdaad, ik wil gewoon later als ik groot ben gewoon elke opstelling kunnen maken die ik wil.

Neem mij vooral niet te serieus.

harmen 18

Is dit niet gewoon het complete assortiment aan trommeltjes?


Als je het kan/wil, supervet. Maarja.........

Machiel


Is dit niet gewoon het complete assortiment aan trommeltjes?


Als je het kan/wil, supervet. Maarja.........

Nou nee want dan heb ik 1 finish en van elke tom 'slechts' een enkele diepte.
Neem mij vooral niet te serieus.

Animal baars

Ben je niet net zo veelzijdig met 'slechts'
18" kick
22" kick
8",10", 12" Toms
14", 16", 18" Floors

Scheelt je toch een boel centen. En dan heb je de set weer een paar duizend €€ eerder ;)

Machiel


Ben je niet net zo veelzijdig met 'slechts'
18" kick
22" kick
8",10", 12" Toms
14", 16", 18" Floors

Scheelt je toch een boel centen. En dan heb je de set weer een paar duizend €€ eerder ;)

Misschien. Maar ik denk dat ik dan toch eerder ga voor een 22" en een 20" kick.
Ach. Het is nog (lang) niet zover. Tot die tijd ga ik even door op mijn Tama SC.  :)
Neem mij vooral niet te serieus.

Technobeat


Ja ik heb gisteravond besloten. Ik ga per nu sparen voor een Sonor SQ2 kit.
Ik droom hier al een hele tijd van en ik heb nu de mogelijkheden om het te doen.
Mijn idee:
18" bassdrum
20" bassdrum
22" Bassdrum
24" Bassdrum
8" tom
10" tom
12" tom
13" tom
14 Floortom
16" floortom
18" floortom.


Heb je ook genoeg ruimte om al dit moois goed op te stellen thuis ?
Of komt de set dan tzt in de oefenruimte te staan ?

In ieder geval succes met sparen , want het is zeker een super mooie kit .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dunDaan

#139
jun 21, 2012, 00:06 Last Edit: jun 21, 2012, 00:07 by dunDaan

Wat zou zo iets kosten... 7000 euro?


Als je hier je wensen invult en zorgt dat je "the netherlands" als land selecteert krijg je een offerte die (volgens mij) drie maanden geldig is.
En ja, dat is de prijs waarvoor de dealer je 'm moet aanbieden, niet meer, niet minder.
(Althans, dat hebben ze mij ooit bij het toenmalige Muzikaza vertelt; zij moeten zich houden aan de prijs die door Sonor wordt afgegeven)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Animal baars

Dan ga je ruim over de door RJ geschatte €10.000 heen.. Voor een setje 20,10,12,14,16 met 10&14" snares was ik zo rond de €6850 kwijt.

Stokmans

* The prices in this configurator are suggested retail prices which are valid for one month until: 2012-07-21

This temporally limit is necessary because different factors like raw material prices, exchange rates or logistics costs can fluctuate international.

Sonor wants to offer its customers the best possible prices for high quality products. Therefore SQ2 prices are updated regularly.

Please, enter your configuration again to ensure you get the most recent prices.

animal

Dat gaat heel mooi worden Machiel, iig voor de foto 1 keer alles bij elkaar zetten en om op te spelen naar behoeve combinaties maken, erg leuk kan ik je vertellen  :Y .

Animal baars

Wie kan voor mij de verschillende Sonor drumsets bij elkaar plaatsen? Waar staat een Delite ten opzichte van een S Class(ix) en een Designer? Heb pas een Delite gehoord en dat klonk werkelijk waar te gek. Lekker vol en warm.

Crashtestdrummie

Ik heb zowel een s-class als delite in mijn bezit gehad.
De S-Class klinkt wat steviger (vooral een prachtige, stevige bassdrumklank); de snare vond ik niet zo bijzonder. De toms hebben wat meer punch
De Delite is een mooi klinkende set, maar ik vond het geluid veel te dun en wollig (dunne maple ketels). de bijpassende snare die ik had, was wel lekker.

Ik vind de Delite niet zo geschikt voor hardere muziekstijlen. M.i. vooral een set voor lichter werk (pop, jazz). Alle sets hebben een prima afwerking.
Een designer is prachtig gebouwd maar ook wel erg zwaar.
Qua kwaliteit vind ik de s-class en delite niet zoveel van elkaar verschillen.
De s-classix is berken en klinkt volgens mij lekker gedefinieerd en is veelzijdig

Ik speel overigens geen heavy muziek (meer) maar vind dat je een beetje band al gauw volume en definitie mist bij een set uit dun esdoornhout


Ik vind die nieuwe Ascent-serie van Sonor interessant.

maurikderoo





Sonor Force Maple  :Y

NathanR

ZOOOO!
Dat is een toffe kit! Ik ben over het algemeen niet heel erg fan van Sonor's maar deze ziet er wel erg tof uit!

Hoefnix

#147
sep 19, 2012, 14:07 Last Edit: sep 19, 2012, 14:10 by Hoefnix
Afgelopen weken heb ik een oude, in slechte staat zijnde Sonor Champion five uit 1974 een metamorfose gegeven :). Alles is gedemonteerd geweest en voor zover mogelijk in oude staat teruggebracht.

Hij Metallic Orange, knaloranje :), en ziet er voor 40 jaar podia slepen weer netjes uit vind ik. Op de laatste foto zie je de kleur zoals hij in het echt ook is.

De folder uit 1974:




Met m'n nieuwe 'oude' Camco pedaal erbij..



De originele floortom-poot-rubberdoppen waren versleten en nieuwe kan ik niet vinden. Tot die tijd staat de floortom op Pearl floating rubbers. Toevallig is de doorsnede van de floortompoot gelijk aan het gat in deze rubbers (andere zijn groter).



*O* Ik zoek nog 3 vleugelmoeren van het Sonor Champion type, iemand hier toevallig?  :w :Y


Hoefnix

Ik zoek Vintage flatbase Sonor Hardeware uit de 70'er jaren bij mijn Sonor Champion.
Heb je iets dat je kwijt wil? Laat het me eens weten.

drums97

Joep heeft nog een Hi-hat stand te koop staan.
http://www.sonormuseum.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=11414
(was eerst geinteresseerd, maar ik heb 'm al, dus voor  reserve gaat te ver  8)7)

Ik zal kijken of ik nog wat vleugeltjes van de Champion heb liggen.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Omhoog