Wie speelt op welk merk?

Gestart door Karel1975, sep 18, 2011, 17:05

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Op welk merk speel jij?

DW
15 (6.5%)
Gretsch
11 (4.8%)
Mapex
19 (8.3%)
Ludwig
17 (7.4%)
Pearl
39 (17%)
Premier
4 (1.7%)
Sonor
18 (7.8%)
Tama
39 (17%)
Yamaha
13 (5.7%)
Odery
6 (2.6%)
DDrum
6 (2.6%)
Adams
13 (5.7%)
Peace
1 (0.4%)
GMS
1 (0.4%)
Ocpd
1 (0.4%)
Lignum
6 (2.6%)
Noble en Cooley
3 (1.3%)
Kumu
1 (0.4%)
Truth
0 (0%)
Pork Pie
1 (0.4%)
Brady
1 (0.4%)
SJC
1 (0.4%)
Craviotto
1 (0.4%)
Yamaha E-kit
1 (0.4%)
Roland
11 (4.8%)
Beni
1 (0.4%)
Dixon
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 150

Omlaag

musiqman


Hoshino (Tama) doet heel veel aan marketing via endorders ed. Iedereen kan een deal krijgen, als je maar veel speelt. Mensen zien dat en gaan ook Tama kopen.
Zildjian, sabian, vic firth en evans doen hetzelfde.

Pearl is daarintegen heel erg moeilijk (net als promark, paiste en aquarian trouwens) en je ziet hun spul dan ook relatief weinig op podia wat resulteert in minder verkopen.

Ik heb altijd sterk de indruk dat pearl het goed doet met instappers als de export en de forum destijds maar dat mensen daarna overstappen op andere merken.


Het viel me al op hoeveel mensen er opeens naar Tama gingen ''kijken'' idd. Ze zijn daar een stuk makkelijker in geworden. Een nieuwe strategie?

Technobeat


Zijn er btw ook forumleden die op een echte Amerikaanse Rogers kit spelen ?
Het is een vitage merk natuurlijk , maar er zijn veel liefhebbers die het levendig houden .
Hoe speelt een Rogers en met welk huidig merk is het een beetje te vergelijken ?

For example :

[ Invalid YouTube link ]
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

anthonydrummen

Tama Rockstar Pro. (:

Rick

Hij heeft wel een mooie ride!

Fibesman

Ik heb een Rogers snare. Het waren indertijd heel dure drums. Super kwaliteit. Van alle vintage drums had rogers de mooste ketels/afwerking.

Tijn

Wat voor Rogers? Een dynasonic?
Ik heb de tijd niet zelf meegemaakt, maar ik vind rogers niet de best klinkende drums hebben. Al hoewel mijn ervaring geld alleen voor gretch (roundbadge) ludwig USA, slingerland radioking en rogers dynasonic dus. Daarvan vond ik de Slingerland de mooiste sound hebben. Afwerking was inderdaad de mooiste bij de rogers.

Fibesman

Heb een houten Rogers Luxor snare en sinds gister een 70s BigR set. Heel mooie ketels en sound.

Technobeat


Heb een houten Rogers Luxor snare en sinds gister een 70s BigR set. Heel mooie ketels en sound.


Foto`s ?  *O* *O* *O* *O*
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

#108
okt 22, 2011, 15:16 Last Edit: okt 22, 2011, 15:17 by animal

Heb een houten Rogers Luxor snare en sinds gister een 70s BigR set. Heel mooie ketels en sound.


Ach ja, een 70s Rogers BigR set. Toen ze nog "nieuw" waren heb ik getwijfeld tussen zo'n Rogers en een Slingerland, het werd uiteindelijk de Slingerland (dat had voornamelijk met de looks te maken).
Je zult je wel afvragen, Tanco, waar het mis is gegaan. ;)

Fibesman

Weet je nog of de Rogers duurder was dan de Slingerland Animal? Ik ben serieus onder de indruk van de kwaliteit van de BigR Rogers, ik lees altijd dat ze erg duur waren indertijd. Nu echt een diefstal prijs, super mazzel gehad.

animal

Voor zover ik me kan herinneren maakte het niet veel uit, de Rogers zal een paar honderd gulden duurder zijn geweest. Moet toch eens nakijken wat ik in 1979 voor de Slingerland heb betaald, met een beetje geluk heb ik de bon nog .......... voor de garantie  :F  :)

zildjianboy

#111
okt 24, 2011, 23:34 Last Edit: okt 24, 2011, 23:34 by zildjianboy

Hoshino (Tama) doet heel veel aan marketing via endorders ed. Iedereen kan een deal krijgen, als je maar veel speelt. Mensen zien dat en gaan ook Tama kopen.
Zildjian, sabian, vic firth en evans doen hetzelfde.

Pearl is daarintegen heel erg moeilijk (net als promark, paiste en aquarian trouwens) en je ziet hun spul dan ook relatief weinig op podia wat resulteert in minder verkopen.

Ik heb altijd sterk de indruk dat pearl het goed doet met instappers als de export en de forum destijds maar dat mensen daarna overstappen op andere merken.




ik heb ook jaren op Pearl gespeeld, maar wilde gewoon iets anders.
Het zijn geen slechte kits, maar er is meer dan Pearl vind ik...
Maar echte slechte drumkits van rond de 3000,- bestaan eigenlijk niet! 
Het is puur wat de drummer mooi vind!

Ik speel nu op Gretsch  ,en ben daar super blij mee.
Maar ook Sonor maakt goede kits, en Yamaha niet te vergeten!

Maar Gretsch is gewoon mijn sound .en mijn soort drumkits. :)

Mijn volgende shellkit word denk ik de ´´Gretsch new classic´´ :Y O+

KadumPssh

Tama Starclassic Performer B/B en nee geen hyperdrive-troep :D
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

Jochem


Tama Starclassic Performer B/B en nee geen hyperdrive-troep :D

:(

Nijlpaard


Tama Starclassic Performer B/B en nee geen hyperdrive-troep :D


*O*

Knap. Eerste bericht en meteen mensen op de tenen gaan staan.

Je hebt talent :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

KadumPssh


*O*

Knap. Eerste bericht en meteen mensen op de tenen gaan staan.

Je hebt talent :Y



Haha, tsja 't spijt me, maar dat is mijn mening (:

Ben niet zo van de hyperdrive series!
Maar ieder z'n ding (A)

Ohja inderdaad m'n eerste bericht, wens je me geen welkom?  :(
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

Nijlpaard

#116
okt 26, 2011, 08:08 Last Edit: okt 26, 2011, 08:12 by Nijlpaard
Stel je dan eerst maar eens voor in het welkomstopic.

Daarnaast kan iets wel je eigen mening zijn maar dat wil niet zeggen dat je die maar ongenuanceerd kan spuien. Je kan je mening ook ventileren zonder daarbij respectloos naar anderen te zijn.

Het is maar een tip. Doe er je voordeel mee.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drum1964

#117
okt 26, 2011, 15:52 Last Edit: okt 26, 2011, 16:10 by drum1964
Wat een entree.
heb je al ooit live op een uitversterkte tama starclassic B/B hyperdrive gespeeld ?

En trouwens, welkom.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Technobeat


Stel je dan eerst maar eens voor in het welkomstopic.

Daarnaast kan iets wel je eigen mening zijn maar dat wil niet zeggen dat je die maar ongenuanceerd kan spuien. Je kan je mening ook ventileren zonder daarbij respectloos naar anderen te zijn.


Idd , enige takt is wel zo fijn en aardig voor je mede forumleden .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Erik


Tama Starclassic Performer B/B en nee geen hyperdrive-troep :D


Juist. +1. Meteen met de botte bijl er doorheen (zonder respectloos te zijn). Ik mag dat wel.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Jochem

Nou houden jullie dat dan maar mooi voor je.

KadumPssh


Nou houden jullie dat dan maar mooi voor je.


Haha bedankt!

@ anderen, 't was helemaal niet zo bedoeld zoals jullie het oppakken volgensmij :$
Was aan het googelen op een Drumforum, en kwam hier uit en wilde meteen posten welke kit ik had.
Ben al een jaar op zoek, en heb er maandag een gekocht. Daardoor was ik beetje 'respectloos' miss :$

SORRY :D

En natuurlijk weet ik dat ook hyperdrives erg mooie kits zijn, maar ik blijf bij mijn performer (:

Nogmaals mijn excuses;p zal mezelf eens voorstellen
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

82keiko


:(


Niets van aantrekken, idd iedereen zijn/haar ding, geniet maar van je hyperdrive (doe ik ook)  *O*.

Jochem


Niets van aantrekken, idd iedereen zijn/haar ding, geniet maar van je hyperdrive (doe ik ook)  *O*.

Het ging meer om de manier waarop hij het zei, maarja laten we  het er nu maar niet meer over hebben ;)

KadumPssh


Niets van aantrekken, idd iedereen zijn/haar ding, geniet maar van je hyperdrive (doe ik ook)  *O*.


Juist jij snapt 'm, zo was het bedoelt :) ieder zijn ding
Tama - Sabian - Zildjian - Remo - Evans - Vic Firth

Omhoog