Wie speelt op welk merk?

Gestart door Karel1975, sep 18, 2011, 17:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Op welk merk speel jij?

DW
15 (6.5%)
Gretsch
11 (4.8%)
Mapex
19 (8.3%)
Ludwig
17 (7.4%)
Pearl
39 (17%)
Premier
4 (1.7%)
Sonor
18 (7.8%)
Tama
39 (17%)
Yamaha
13 (5.7%)
Odery
6 (2.6%)
DDrum
6 (2.6%)
Adams
13 (5.7%)
Peace
1 (0.4%)
GMS
1 (0.4%)
Ocpd
1 (0.4%)
Lignum
6 (2.6%)
Noble en Cooley
3 (1.3%)
Kumu
1 (0.4%)
Truth
0 (0%)
Pork Pie
1 (0.4%)
Brady
1 (0.4%)
SJC
1 (0.4%)
Craviotto
1 (0.4%)
Yamaha E-kit
1 (0.4%)
Roland
11 (4.8%)
Beni
1 (0.4%)
Dixon
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 150

Omlaag

Erik


Nou houden jullie dat dan maar mooi voor je.


[ Invalid YouTube link ]
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Black Page

Ik wilde er geen apart topic voor opstarten. Ik had al eens geschreven in deze topic dat ik een Drumcraft heb. Maar tot mijn enorme grote schrik heeft Drumcraft een nieuwe serie snares uitgebracht, Dat is niet zo schokkend natuurlijk, best leuk eigenlijk, maar dat ze de serie Lignum hebben genoemd ..... 8)7..... 

Wil absoluut niet stoken, maar ik heb om mindere vermeende copyright / trademark overtredingen een rechtzaak zien plaatsvinden .....

http://www.drumcraft.com/snaredrums_lignum_dc.html?&L=12

Nogmaals  8)7

Nlz

Tja, zoals je in de eerste zin kunt lezen is 'lignum' Latijns voor hout. Zal denk ik lastig worden om daar een harde zaak van te maken.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Harre

Tenzij je een gedeponeerd merk hebt lijkt me. Ik kan me hoe dan ook voorstellen dat Gert hier even over na wil denken...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Black Page

.... ter illustratie, wat dacht je van de nieuwe DW Spaun serie, of de Sonor Pearls.....


Black Page

Wat ik bedoelde te zeggen met de vorige post, was dat een dergelijke situatie bij de grote namen harder overkomt. (Hoewel Drumcraft met GEWA als moederbedrijf niet echt klein is).

Wat ik met name jammer vind, is dat de exclusiviteit van het merk op deze manier voor mijn gevoel misschien enigszins wordt aangetast, die exclusiviteit is mijn inziens het hele idee van een merknaam. Het komt niet echt zorgvuldig over van Drumcraft.....

Als je nu al Googled op de trefwoorden "Lignum snare drum", dan is de zevende hit - jawel - Drumcraft. En bedrijven richten hun website in zodat de website bij bepaalde zoekwoorden snel wordt gevonden.

rene

rtniels

Misschien moet iemand dit toch even aan Gert melden.

Harre

Done.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Rick


Done.


Ik had hem ook aal een berichtje op fb gestuurd. Moet goedkomen zo!

Paul


Tja, zoals je in de eerste zin kunt lezen is 'lignum' Latijns voor hout. Zal denk ik lastig worden om daar een harde zaak van te maken.

Gelukkig kan dit wel. Als Gert de naam 'Lignum' internationaal als handelsmerk heeft geregistreerd, mag dat niet zonder meer worden gebruikt voor een ander product, ongeacht de branche. In dit geval is het ook nog eens in dezelfde branche met grote kans op verwarring, dus wat dat betreft zou Gert sterk staan.

Helaas is de werkelijkheid dat kleine ondernemers moeilijk tegen een groot bedrijf op kunnen boksen omdat ze de hoge kosten voor de gerechtelijke stappen niet op kunnen brengen. Maar meestal is er wel een flinke vergoeding uit te slepen voor inbreuk op het merkrecht.
Leesvoer: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/intellectueel-eigendom/merkenrecht

paQ

zoek voor de grap eens op wat zo'n registratie kost, en of je dat wel voor elkaar krijgt met een normaal woord in een bepaalde taal

Nijlpaard


.... ter illustratie, wat dacht je van de nieuwe DW Spaun serie, of de Sonor Pearls.....



Pearl is een standaard engels woord voor Parel. Dat mag je dus gewoon als produktnaam gebruiken.

Als je de kosten maar op kan brengen van de rechtszaak die Pearl je vervolgens aandoet ;-)

Het gaat er dan niet om dat jij de naam mag gebruiken of niet maar wie er eerder het geld voor de gerechtelijke procedures op heeft.....
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

geakkegier

Pearl export.. orignineel  8)7...
Maarja, zolang hij goed klinkt ben ik blij :) *O*

animal


Tja, zoals je in de eerste zin kunt lezen is 'lignum' Latijns voor hout. Zal denk ik lastig worden om daar een harde zaak van te maken.


En het blijft voor Gert niet alléén bij de naam, check this!



harmen 18

wel mooi.

Ik denk zelf dat je het bij custom drums ook niet echt van reclame etc. moet hebben. Iemand die een 2ehands pearl export zou kopen zou toch nooit een lignum kopen, je moet er echt een liefhebber voor zijn.

Daniel_Skoffa

Citaat

wel mooi.

Ik denk zelf dat je het bij custom drums ook niet echt van reclame etc. moet hebben. Iemand die een 2ehands pearl export zou kopen zou toch nooit een lignum kopen, je moet er echt een liefhebber voor zijn.


Beetje kort door de bocht want een beginnende drummer zal de 2e hands pearl aanschaffen, maar wie zegt dat hij een x aantal jaar later niet voor een Lignum kan gaan ??

harmen 18

Als hij er voor kiest daarna, dus na zijn eerste drumstel, een Lignum te kopen, dan heeft hij zich er meer verdiept en weet hij precies wat hij hebben wil. (als hij zich er in verdiept, dan weet je dat er meer is dan alleen een Pearl forum oid..
Het eerste drumstel wordt meestal door de drumleraar, moeder, vader, kennis, etc. gekozen en mag niet te veel kosten.

Asbadrums

In 90% van de gevallen op m'n zwarte Yamaha 9000 recording met een Noble & Cooley snare, en voor "kleine" optredens m'n acryl oranje Asba kit of een Sonor champion grijze acryl kit.

RaZmEiSteR

Pearl Export EX (laatste model die gemaakt is)  :z
http://drummer-lennart.blogspot.com/
Pearl Drums & Hardware - Sabian Cymbals - Promark & Vater Drumsticks

Rick

Momenteel ben ik tijdelijk ludwig-loos :(

ppm5261

#145
okt 11, 2013, 19:07 Last Edit: okt 11, 2013, 19:14 by ppm5261
'Speel je op een ander merk meld het even dan zet ik hem erbij :D'

Ik speel op een Premier XPK (10,12,16,22) met een Premier projector 8 en een Premier genista 14., en een omgebouwde Pearl free floating snare (Premier houten tomketel met spangaten)

Daarnaast heb ik ook een Hamma 13,14,16,22,14 Goed geluid. Eind jaren 70 gebouwd door Premier voor EMI als hommage aan de drummer 'Hamma' De set betrof een iets gewijzigde Premier 'Elite' (kortere spanners oa), maar wel in enkele Premier kleurenwrap.

Om de laatste gaat het als het om een ander merk gaat.

Groetjes,
Paul

5150

Ik speel nu weer op n Tama Starclassic Maple...dat kan zo weer anders worden haha...

Maar wie van jullie speelt er eigenlijk op Yamaha Maple Customs ?. Ik hou heel erg van de klank van die sets maar Tama en Pearl hebben toch de overhand zie ik ook in de lijst...verder ben ik steeds weer verbaasd dat Mapex niet veel groter is qua merk hier in Europa met name...wat die gasten brengen voor dat geld is volgens mij redelijk uniek.
***...in-between-drums...***

Jasper1999

Speel op een Gretsch Gs2. Heeuul fijn kitje.. zeker aan te raden voor iets gevorderden drummers!
Trotse eigenaar van een Gretsch!

drumlarsos

Op school speel ik op Tama starclassic, Yamaha Custom, Pearl Vision, Premier Genista en Mapex Pro M.

De Premier en Mapex met bebop maten, dus als het ff kan speel ik daarop. De Premier is verreweg mijn favoriet!
En natuurlijk mijn eigen kitje bij m'n ouders thuis: de Gouwe ouwe Gretsch catalina club Jazz!!! *O*
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Otje


Op school speel ik op Tama starclassic, Yamaha Custom, Pearl Vision, Premier Genista en Mapex Pro M.



  8)7 Zo hé, dat is nog eens een school!

Omhoog