Goedkope Cocktail, ervaringen?

Gestart door WHiZZi, aug 16, 2012, 12:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Murgen

Het is geen demper maar het zijn snaren, je kan hem als een hele vette snare inzetten ...
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

musiqman

Pff heerlijk ding. Envy you!

Murgen


Pff heerlijk ding. Envy you!


Thanx, ben er ook erg blij mee. En een Evans G2 met reversed dot laat de 10 inch snare ook heel lekker klinken.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

musiqman

Ik heb nog een 13" gong in die kleur. Pracht afwerking due met de jaren echt gaat werken.

WHiZZi

Zo, 13 shows later (waarvan 12 met de cocktail) heb ik wat meer ervaring met spelen op de cocktail.

Het staan op mijn linkerbeen viel mij alles mee, gelukkig waren de meeste korte shows (25 min) en enkele wat langer (45 min) en genoeg tijd tussendoor om te rusten.

De Dimavery heeft zich erg goed gehouden. Beter dan ik had verwacht. Dit ondanks dat de set toch elke keer volledig wordt afgebroken, in een tas gestopt (welke op 1 hoek na niet dicht kan op het moment dat alles er in zit), vervoert naar de volgende show en weer opgebouwd worden. Opbouwen ging binnen 2 minuten, afbreken was binnen 1 minuut gedaan  *D

Op zaterdagavond (8 shows achter de rug) heb ik de set even een algemene tuning moeten geven. Dit allemaal nog met de fabrieksvellen, met alleen een Aquarian Performer II als "bass" vel als vervanging en ik heb alleen maar complimenten gekregen over het geluid. De cocktail hebben we zelfs 2 keer volledig uitversterkt op het "hoofdpodium" waarbij de geluidsman het helemaal te gek vond.

Bevalt erg goed dus, de cocktail en zal mogelijk een vast onderdeel worden van Pyrates! . Er zijn opnames gemaakt van het geluid en ook diverse filmpjes. Zodra ik deze online zie ergens, zal ik ze hier posten.

Dus voor 241 euro (ex BTW) echt een leuk dingetje :D
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Murgen


Zo, 13 shows later (waarvan 12 met de cocktail) heb ik wat meer ervaring met spelen op de cocktail.

Het staan op mijn linkerbeen viel mij alles mee, gelukkig waren de meeste korte shows (25 min) en enkele wat langer (45 min) en genoeg tijd tussendoor om te rusten.

De Dimavery heeft zich erg goed gehouden. Beter dan ik had verwacht. Dit ondanks dat de set toch elke keer volledig wordt afgebroken, in een tas gestopt (welke op 1 hoek na niet dicht kan op het moment dat alles er in zit), vervoert naar de volgende show en weer opgebouwd worden. Opbouwen ging binnen 2 minuten, afbreken was binnen 1 minuut gedaan  *D

Op zaterdagavond (8 shows achter de rug) heb ik de set even een algemene tuning moeten geven. Dit allemaal nog met de fabrieksvellen, met alleen een Aquarian Performer II als "bass" vel als vervanging en ik heb alleen maar complimenten gekregen over het geluid. De cocktail hebben we zelfs 2 keer volledig uitversterkt op het "hoofdpodium" waarbij de geluidsman het helemaal te gek vond.

Bevalt erg goed dus, de cocktail en zal mogelijk een vast onderdeel worden van Pyrates! . Er zijn opnames gemaakt van het geluid en ook diverse filmpjes. Zodra ik deze online zie ergens, zal ik ze hier posten.

Dus voor 241 euro (ex BTW) echt een leuk dingetje :D


Goed om te horen. Onze repetities beginnen volgende week weer en ik zal mijn yammie ook wel eens voor een optreden gaan gebruiken.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

#31
sep 08, 2012, 09:29 Last Edit: sep 08, 2012, 09:31 by Murgen
En Whizzy? Hoe gaat het met jouw kit?

Ik heb afgelopen week de mijne weer gebruikt. De Evans-vellen hebben het geluid zwaar verbeterd, vooral de snare klinkt nu stukken beter. Bas is lekker puntig door Evans ondervel maar bovenvel blijft een kwestie van laag stemmen omdat je anders je bass geluid verknalt. Ik merk nu wel dat de vellen die erop lagen er al vanaf 2004 opzaten (winkeldochter drumworld).

Het zal wel aan mij liggen maar repertoire dat ik op mijn gewone kit heb ingestudeerd is op een cocktailset weer even schakelen. 
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

WHiZZi

Ik heb even geen update. Na het weekend spelen hebben we nog 1x gerepeteerd en nu ben ik even lekker op vakantie ;).

De Dimavery kit heeft trouwens wel een nadeel dat deze zelfontspannende stemschroeven heeft. Iedere keer dus opnieuw stemmen :/
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

WHiZZi

Nou, de 1e opname is gevonden van mij met de cocktail drumkit...



Het nummer heet Valparaiso mocht je daar in geïnteresseerd zijn. Hier liggen de standaard vellen nog op, met uitzondering van de kick waar een Aquarian op ligt. De standaard Dimavery crash (14") is vervangen door een Sabian AAX 14" en ik heb er een 10" Splash van Sabian op zitten (zit aan de tom vast met een klem) :)
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Murgen

Geinig.

Ik heb 2 Pearl dempers bovenop liggen (snare en bovenkant cocktail) omdat men het toch wel erg hard vond klinken.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

WHiZZi

Toch nog twee filmpjes van de Dimavery Cocktail van net iets meer dan 200 euro gisteren in Deurne.





Nog steeds met de standaard vellen van Dimavery erop met uitzondering van de bass/floor slag kant (onder) waar een mooie Aquarian Performance II Clear (15") op ligt. Dat geeft nog best een aardig geluid.

Kwalitatief merk ik wel dat het een wat goedkopere kit is. De spanschroeven zijn zelfontspannend :F en de wrap kan ook niet echt tegen een stootje (als in, er missen nu al stukken uit). De maat is ook wat onhandig voor vervoer. De tas waar ik het in vervoer kan NET niet dicht als ik alles er in doe (de snaredrum zorgt ervoor dat de tas net niet dicht kan). Gelukkig heeft een handige roadie van ons een mooi plateau gemaakt waar de hele set op past als we op straat ergens spelen.

Dus conclusie na toch een paar keer spelen. De set is goed bruikbaar en heeft gewoon echt een goede prijs. Nieuwe bekkens en een partij nieuwe vellen erop maakt het gewoon een goede set. Bij het teveel optreden zal de set het nooit lang kunnen volhouden maar het is echt een leuk ding om erbij te hebben. Opbouwen in nog geen 5 minuten, afbreken in minder dan 2  *O*

Nog steeds het grootste nadeel, mijn linkerbeen doet echt pijn na een tijdje spelen. Aan het eind van de dag (gisteren dus) liep ik als een piraat met een houten poot :P
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Murgen

#36
okt 31, 2012, 21:06 Last Edit: okt 31, 2012, 21:09 by Murgen


Kwalitatief merk ik wel dat het een wat goedkopere kit is. De spanschroeven zijn zelfontspannend :F en de wrap kan ook niet echt tegen een stootje (als in, er missen nu al stukken uit). De maat is ook wat onhandig voor vervoer. De tas waar ik het in vervoer kan NET niet dicht als ik alles er in doe (de snaredrum zorgt ervoor dat de tas net niet dicht kan).


De Yamaha is dan toch een stuk beter maar ook veul duurder. Adviesprijs is het 4-voudige van die van jou. Maar ik speel er al 2 jaar bijna wekelijks op en er is weinig mis mee. Hij past in mijn tas met een aparte tas voor de snare en de bekkens en gaat nog dicht ook!

Citaat

Nog steeds het grootste nadeel, mijn linkerbeen doet echt pijn na een tijdje spelen. Aan het eind van de dag (gisteren dus) liep ik als een piraat met een houten poot :P


Ja, dat is het echte nadeel. ik heb staande geprobeerd te spelen maar alleen al dynamiek met je voet is lastig. Ik hang op een barkruk of de zitting van een stoel. Ik zoek nog een simpele kruk om mee te slepen omdat niet overal barkrukken staan.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

#37
okt 31, 2012, 21:07 Last Edit: okt 31, 2012, 21:08 by Murgen
Foutje ... bedankt [spoiler][/spoiler]
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Otje

 Geinig 'ding'!

Al surfend over het WWW kwam ik van het éen;

http://www.stiggelbout.nl/wizz-drum

op't ander:


..dan nog even een passende topic vinden..

Voîla !   ..of kende jullie de 'Wizzdrum' inmiddels al?

paQ

Die stonden vorig jaar op de messe... Erg merkwaardige speelwijze heb je daarvoor nodig.

Otje

Maar ...uhh, wat vondt je ervan? Top? Flop? ..?

paQ

Ik kan het me niet meer goed herinneren. Ik weet wel nog dat ie uitversterkt daar stond, dat met name de Hihat onhandig was en dat ie duur was.

Hoefnix

onhandig + duur + niet meer weten = heeft geen (goede) indruk achter gelaten of zie ik dat verkeerd?

Robert-Jan

Het is een appart ding..je kan het geen goedkoop cocktailsetje noemen omdat het geen cocktailset is en dus ook niet goedkoop.
Zo speel je niet met je voeten, de bas sla je..de hihat heeft een hendel die je ook met je handen bedient.
Qua sound wel ok als de effecten er op los laat..maar ja..ehm..
Je moet er op leren spelen ook vooral omdat je doe basdrum mist in je voet.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

baszuidwijk

Ik vind het er geinig uitzien. Maar ... voor iets dat bij mij het predicaat 'geinig' draagt, vind ik € 1.145,00 best veel geld. 8)7

Als je dan toch je speelstijl moet aanpassen en met effecten en versterking aan de gang gaat, dan zou ik - in het geval van klein, praktisch en draagbaar - veel eerder mijn duiten besteden aan een SPD30.

Hoefnix

Inderdaad meer dan 1000 euro is wel heel veel.
Ik heb recent hier nog naar zitten kijken, wat spullen van marktplaats trekken en zelf iets bouwen. Voor 200 euro moet je dan een heel eind kunnen komen.

Samen met de 10" stave snare die ik met de koko shell hebt gemaakt en wat kleine bekkens..

http://www.cocktaildrum.com/learn/construct/travel-drum/travel-drum.html


Omhoog