Starten met Drum

Gestart door JordyMin, jul 27, 2012, 15:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

JordyMin

Hallo iedereen,

ik ga 4 augustus achter mijn drumstel, ik begin in september pas met muziekschool, wat kan je ondertussen zoal doen met je drum?

Wat ik wil zeggen is, wat zijn de absolute beginselen waarmee ik mij kan bezighouden tot september?

Op youtube vind je vele filmpjes met ritmes etc, maar zijn deze niet te hoog gegrepen?

Wat hebben jullie gedaan om te starten?

Alvast bedankt!

dunDaan

Ik zou beginnen met filmpjes te zoeken over hoe je je stokken moet/kunt vasthouden, evt. ook over zithouding.
Let wel: er is geen enkele methode die geldt als dé methode. Je zult voor jezelf moeten ervaren wat wel en niet werkt. Daarom kan ik je ook niet 1 filmpje aanbevelen onder het motto "Dit is het", maar zoek in joetjoep bv. eens op "Holding drum sticks" en "Setting up drums"
Ja, wellicht saaie kost, maar ooooozzzzzzzzzzzoooooooooooo belangrijk.

1 filmpje wil ik in ieder geval delen. Al heel vaak voorbij gekomen, het ondertussen legendarische "this is not how you eat chicken" filmpje van Billy Ward:



En dan langzaam beginnen met basis ritmes. Ook daar zijn op joetjoep legio filmpjes van te vinden.

Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

paQ

Hahahah dat heb ik ooit nog eens gepost.  :D
Mooi shot van boven, daarom eigenlijk.

Je kan ook beginners DVD's kopen,(of straks ook een iBook geloof ik ;) )

Technobeat


Het dubbelbasspedaal in de opstelling zou ik voor een beginnende drummer nog even achterwege laten .

Zouden de dvd``s van Robert-Jan al niet een goede basis vormen voor JordY ?

http://www.xxldrums.com/?wpsc_product_category=dvds
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Erik

Binnenkort komt er iets op de markt dat uitermate handig zou zijn voor beginners.... :X
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

harmen 18

Iets van jou en robbert-jan?  :)


Is het echt gericht op beginners als compleet beginner? Dus, hoe zet je een drumstel op, hoe houd je stokken vast en beginsellen. Of stof voor beginners?


Of is het top secret? 8)

Erik

Is inderdaad iets waar robert-jan en ik de afgelopen tijd aan bezig geweest zijn. Het is bijna af dus om het nog even spannend te houden zeg ik er nog even niks over. Maar de beginner zal zeker baat hierbij hebben. ;)
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

harmen 18

Leuk, ik ben benieuwd.

stefan

En de gemiddelde en gevorderde drummer?? Hebben die er iets aan?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

paQ

Beginner en vasthangende drummer > DVD drum t zelf
Beginner af > DVD drum on
En de ibook gewoon afwachten ;)

Robert-Jan


Binnenkort komt er iets op de markt dat uitermate handig zou zijn voor beginners.... :X


Zou zijn...zou zijn...??
Hallo niet zo bescheiden, je bent bezig met iets uitermate vernieuwends neer te zetten..


Zeau..  :X

;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

JayDie

Ik heb wel al 20 jaar ervaring in slagwerk (kleine trom, bongo's, toms, temple blocks, etc.) maar ben pas onlangs begonnen met drummen. Ik kan dus al noten lezen en vind tot nu toe dit boek echt geweldig:

Gids voor Drummers van Justin Scott (bij bol.com de Nederlandstalige versie besteld). Wel al een foutje gevonden over de double-stroke-roll (ipv rr ll rr ll staat er r l r l)

Otje

Hebbie daar als beginneling, zoals ik, op een digitale kit ook wat aan: 'Drum-on' en 'Drum t zelf'? Het lijkt mij, als ik de info er op na sla, het meer (uitsluitend?) gericht is op de akoustische set. En daar is al zoveel van. En ik begreep dat de populariteit van de e-kit die van de a-kit overstijgt. Waarom is er zo weinig voor de electro kit-drummer op de markt?

Technobeat


Is inderdaad iets waar robert-jan en ik de afgelopen tijd aan bezig geweest zijn. Het is bijna af dus om het nog even spannend te houden zeg ik er nog even niks over. Maar de beginner zal zeker baat hierbij hebben. ;)


ik begin nu ook wel erg nieuwschierig te worden Erik , waneer komt het resultaat op de markt ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Erik

@ otje: het is ook perfect te gebruiken voor e-drummers. Geen enkel probleem.

@ technobeat: ik kan nog geen exacte datum noemen. Maar als het zover is krijgt iedereen op drum-forum het als eerste te horen.

@ Rj: bescheidenheid siert de man zeggen ze wel eens. Maar je hebt helemaal gelijk hoor, dit is iets unieks waar ik erg trots op ben...nu al.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

harmen 18

Was de dvd drum on niet zelfs opgenomen met electronische sets?

paQ


JordyMin

Vandaag bij een kennis al eens gaan proeven :), r l rr l r ll r l rr l r ll ( had een
Naam maar vergeten)

En dan zo een simpel 4 en 8 ritme gedaan.. Daar ben ik wel even zoet mee om te masteren : ))

paQ

#18
jul 29, 2012, 23:06 Last Edit: jul 29, 2012, 23:07 by paQ
Hierna kun je voor de paradiddleladaloodle gaan (even zoeken op youtube)

Robert-Jan


Hebbie daar als beginneling, zoals ik, op een digitale kit ook wat aan: 'Drum-on' en 'Drum t zelf'? Het lijkt mij, als ik de info er op na sla, het meer (uitsluitend?) gericht is op de akoustische set. En daar is al zoveel van. En ik begreep dat de populariteit van de e-kit die van de a-kit overstijgt. Waarom is er zo weinig voor de electro kit-drummer op de markt?


Otje,
De dvd s die ik gemaakt heb alsmede hetgeen straks komt gaan over drummen. Of je dat nou op een e kit of een a kit doet, dat maakt niet uit.De bewegingen blijven hetzelfde.
Op drum t zelf staat een gedeelte over stemmen, sja daar heb je als je echt alleen maar op edrums speelt niet zoveel aan.
Anders wordt als je echt iets zoekt wat dieper ingaat op het gebruik van sample programma' s etc, dus meer de know how van midi/interfaces/samplers etc..dat is er inderdaad niet zoveel.
Maar mijn visie is, drummen is drummen..ekit-a-kit maakt niet uit..omdat ik zoveel vragen kreeg of je drum t zelf ook kon gebruiken voor edrums heb ik drum on volledig op e sets gedaan..gewoon om te laten zien dat t kon.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

Thanks RJ. Ik loop de laatste tijd nogal te hannessen met mn techniek. Blijf een beetje hangen op hetzelfde nivo. Wellicht dat de DVD's me over dit 'dode' punt heen helpen.

JordyMin

Inderdaad, en RJ als je een test konijn nodig hebt, ik wil me wel direct toeleggen op die dvd's ; )

paQ

De DVD's zijn al tijden te koop hoor ;)

JordyMin

Ik had het op hun nieuwe project : )!

Erik

Goed om te weten dat je geinteresseerd bent. Het wordt echter geen dvd.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Omhoog