Superior Drummer 2 (SD2)

Gestart door piebe, sep 18, 2011, 11:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

Rechtsonderin de interface zie je instrument staan. Daar kan je het desbetreffende drum-onderdeel selecteren, dan op learn klikken en het betreffende onderdeel aanslaan.
Dus selecteer bassdrum, klik learn en geef je basspad een trap, enz enz.

Zo kan je ze koppelen. Youtube staat ook vol met tutorials hoor.

piebe


Wel geschikt idd, ben een behoorlijke metal liefhebber maar die plastic sound ben ik altijd snel klaar mee, doe mij maar old skool Slayer sound ofzo :P

Uiteindelijk wint akoestisch het altijd van een e-drum, ik zal de laatste zijn om het anders te beweren, maar om mee te oefenen wil je toch ook wel op zijn minst wat degelijk geluid.
Citaat

Heb je ook opnames op het net staan of hier op't forum?

Alleen wat probeersels die ik gepost heb in het audio topic, maar complete nummers niet want ik speel stoner klik en daar passen e-drum ook niet bij.

piebe

#52
jan 28, 2012, 11:26 Last Edit: jan 28, 2012, 11:26 by piebe

dit moet je doen in studio drummer. Ik ken studio drummer zelf niet,dus kan je niet vertellen hoe je dit moet doen. (werk zelf met AD)

Ook ik gebruik (weer) AD, want ik vind de latency van SD2 niet om mee te werken. Qua geluid en mogelijkheden is SD2 de meerdere in mijn optiek, maar de meest geschikte software om real time te triggeren met een e-drum is AD want je hebt geen latency en veel meer variatie.

Robert-Jan

Dat je latency hebt met SD2 moet je niet op de software afschuiven maar op de hardware die je gebruikt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

piebe

Dan hadden ze op de verpakking moeten zetten dat er 4 gig of meer intern geheugen voor nodig is om het optimaal te laten draaien. :)

piebe

PC: Windows XP or Vista, Pentium or Athlon 1.8GHz processor, minimum 1GB RAM, 25GB free hard disk space, DVD drive.

Ik hebeen laptop met 3GB ram, XP, een audio interface en ik gebruik die laptop uitsluitend voor mijn e-drums. Dat zou naar mijn idee als een klok moeten lopen, maar dat doet het niet met SD2.

Hammar

Hoe hoog is je latency dan?
Al eens met de buffergrootte gespeeld?
Wel je audio interface gekozen in SD2 toch?

Robert-Jan

Hoe zit het bij superior drummer met samples van room mics..kan je die uitschakelen..is er bijvoorbeeld iets van een light kit die je kan laden..zodat je met wat minder kanalen/room mics speelt?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

piebe


Hoe hoog is je latency dan?

Ik denk een halve tot een volle seconde, sowieso te veel om geconcentreerd te drummen.
Citaat

Al eens met de buffergrootte gespeeld?

Hoe doe je dat?
Citaat

Wel je audio interface gekozen in SD2 toch?

Ik kan SD2 op twee manieren runnen namelijk door dat gratis toontrack programma (dat is de SD2 interface neem ik aan) en middels Fruity Loops. De eerst liep ietsje beter, maar nog niet optimaal.

piebe


Hoe zit het bij superior drummer met samples van room mics..kan je die uitschakelen..is er bijvoorbeeld iets van een light kit die je kan laden..zodat je met wat minder kanalen/room mics speelt?

Ja dat kan.

Hammar

Piebe, ik krijg toch steeds meer de indruk dat je geen hol van snapt en maar wat aan klooit.Open de Toontrack solo interface en onder audio selecteer je eerst je audio device (welke heb je trouwens??) Daarna bij latency settings zie je hoeveel de latency is en daar kan je ook met de buffergrootte spelen.

animal


Piebe, ik krijg toch steeds meer de indruk dat je geen hol van snapt en maar wat aan klooit.Open de


+1 Vanwege z'n subtiliteit  :) *O*

Nlz


+1 Vanwege z'n subtiliteit  :) *O*

Ghehe, zo subtiel als...
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Hammar

sorry hoor mensen.

piebe


Piebe, ik krijg toch steeds meer de indruk dat je geen hol van snapt en maar wat aan klooit.

Lol kan ik me wat bij voorstellen maar dat valt reuze mee hoor, ik heb alleen wat moeite met de terminologie. ;)
Citaat

Open de Toontrack solo interface en onder audio selecteer je eerst je audio device (welke heb je trouwens??) Daarna bij latency settings zie je hoeveel de latency is en daar kan je ook met de buffergrootte spelen.

Ja dat heb ik allemaal optimaal gezet want anders was er al helemaal niet mee te werken. Ik heb een presonus audiobox usb interface die ik geselecteerd heb en de latency zo laag mogelijk gezet, weet het exacte aantal milliseconden zo niet. Hoe dan ook, met AD werkt het goed maar als ik SD2 gebruik is de latency meer dan de milliseconden die worden aangegeven.

piebe


Ghehe, zo subtiel als...

Kan me niks schelen, dan is het tenminste duidelijk wat ie bedoelt! ;)

piebe

Voor de mensen die toch nog twijfelen of ik de software wel aan de praat krijg hier het bewijs dat ik daar nog net in slaag. ;)

Als je het eerste stuk te slecht vindt even doorspoelen (halverwege) naar het langzame gedeelte.



Dit is AD in combinatie met een akoestische hihat real time gespeeld, wat met te veel latency zoals bij SD2 natuurlijk onhaalbaar zou zijn.

Hoe dan ook, om Babylonische spraakverwarringen te voorkomen zal ik mezelf herdefiniƫren:

Als je het ware speelgevoel het dichts mogelijk wilt naderen en niet de nieuwste van de nieuwste en de beste van de beste computer hebt, ga dan voor AD.

Robert-Jan




Dit is AD in combinatie met een akoestische hihat real time gespeeld, wat met te veel latency zoals bij SD2 natuurlijk onhaalbaar zou zijn.

Hoe dan ook, om Babylonische spraakverwarringen te voorkomen zal ik mezelf herdefiniƫren:

Als je het ware speelgevoel het dichts mogelijk wilt naderen en niet de nieuwste van de nieuwste en de beste van de beste computer hebt, ga dan voor AD.



Ik wil niet de wijsneus uithangen want ik weet hoe  frustrerend het is als iets niet werkt zoals je wil..

Maar neem dit filmpje uit 2008
Een 2gig dell athlon uit die tijd.. En t werkt..

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

leeqnl


Lol kan ik me wat bij voorstellen maar dat valt reuze mee hoor, ik heb alleen wat moeite met de terminologie. ;)Ja dat heb ik allemaal optimaal gezet want anders was er al helemaal niet mee te werken. Ik heb een presonus audiobox usb interface die ik geselecteerd heb en de latency zo laag mogelijk gezet, weet het exacte aantal milliseconden zo niet. Hoe dan ook, met AD werkt het goed maar als ik SD2 gebruik is de latency meer dan de milliseconden die worden aangegeven.


Ik heb zelf cubase en SD2, en werk met een behringer USB geluidskaart. Als ik de asio driver die Cubase standaard gebruikt pak, dan kom ik uit op een latency van 42 ms. Ik heb echter de Asio4All driver geinstalleerd en als ik die gebruik, kom ik uit op een latency van 13 ms. Een stuk beter dus. (Iemand nog tips om op een nog lagere latency te komen met een Windows machine? Of heb ik nu wel ongeveer het optimale bereikt?)

paQ

Ik heb een keer gemerkt dan een kleinere (niet te klein) cache een lagere latency oplevert.

Maar 3 ms is niks.

leeqnl


Ik heb een keer gemerkt dan een kleinere (niet te klein) cache een lagere latency oplevert.

Maar 3 ms is niks.


Bedoel je 13? Of bedoel je echt 3?

paQ

Oh ik las 3

My bad

piebe


Ik heb zelf cubase en SD2, en werk met een behringer USB geluidskaart. Als ik de asio driver die Cubase standaard gebruikt pak, dan kom ik uit op een latency van 42 ms. Ik heb echter de Asio4All driver geinstalleerd en als ik die gebruik, kom ik uit op een latency van 13 ms. Een stuk beter dus. (Iemand nog tips om op een nog lagere latency te komen met een Windows machine? Of heb ik nu wel ongeveer het optimale bereikt?)

Dat kan ik nog wel eens proberen alhoewel 13ms nog wel wat veel is.

leeqnl

Ondertussen weer flink aan het puzzelen geweest, en het volgende ontdekt:

Ik heb een Behringer UCA200 usb geluidskaart waarmee ik werkte met de ASIO4ALL driver. Ik kreeg toen een latency van ongeveer 13 ms. Ondertussen heb ik de drivers van behringer gedownload (van hun eigen site) en kom ik op een latency van 5.8 ms output (en 2.0 ms input). Volgens mij best netjes dus. De vergelijkbare geluidskaarten van Behringer zijn gewoon te koop en niet eens duur. Mocht iemand dus zoiets willen proberen kijk dan eens naar de Behringer UCA 222 of de Behringer UCA 202 (Link)

Hammar

Die latency is zeer netjes!

Omhoog