Superior Drummer 2 (SD2)

Gestart door piebe, sep 18, 2011, 11:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

leeqnl

Ik gebruik zelf de Roland-ONE midi interface. Die werkt met mijn Roland TD6KV zonder problemen. Zitten (als ik me niet vergis) ook MAC drivers bij. Was de goedkoopste interface die ik hier kon vinden.

piebe


allemaal bedankt voor antwoorden en suggesties :? :?maar ben er al uit. ik gebruik gewoon AD met de midi mappen van SD. Het gebruikers gemak van AD met de geluiden van SD,wat wil een mens nog meer? *O* *O* *O*

Best een goed idee vind ik, maar zo'n verschil is het geluid nou ook weer niet. Sinds ik wat aan SD2 gewend ben betrap ik mezelf er op dat ik steeds vaker weer terugga naar AD. Het heeft meer variatie en doet qua geluid nauwelijks onder voor SD2.

Johan

Dat zeg ik dus,ik heb liever AD ,maar je wilt toch zoveel mogelijk geluiden uitproberen.En inderdaad gebruik ik zelf in principe de startup map van AD die vind ik het lekkerst klinken. :w :w

piebe

Ja ik heb die vintage adpack erbij is ook wel de moeite waard.

Fred

Hey, ik heb onder het stof op zolder nog een dtxpress 1 staan.

Heb ik dan alleen zo'n kabeltje van midi naar usb nodig? om dit werkend te krijgen met sd2?

Alfred


Hammar

hmm, kweetniet Fred, het beste lijkt mij via een externe audio/midi interface, die hebben over het algemeen een wat betere latency. Tenzij anderen betere ervaringen hebben natuurlijk.

Johan

yep inderdaad, tenzij je een heeeele goede geluidskaart in je pc hebt

Bert koncept

Hey Fred,

Ik heb mijn dtxplorer opgenomen met zo'n midi naar usb kabeltje en dat ging eigenlijk best goed, als je hem op 16 bit zet en een niet al te grote kit gebruikt gaat het wel, ik hing hem aan mijn macbookpro dus mischien wel dat je een krachtige pc nodig hebt.

Resultaat kan je trouwens hier beluisteren =>https://www.facebook.com/#!/luckysinners7?sk=app_6452028673 drums zijn volledig op die manier opgenomen.


Fred

Oke, het gaat mij er om dat ik het op kan nemen, ik hoef niet een mooi geluid tijdens het spelen zelf dan maakt latency niet uit toch? de geluidskaart in de Pc is wel goed genoeg denk ik..

Verder hebben we met de band wel een 16 sporenrecorder, microfoons en cubase, dus als het heel mooi moet dan kies ik voor audio uiteraard.

Bert, klinkt niet verkeerd, Ik hoor wel duidelijk een elektronische kit... is dat bewust of is het dynamisch bereik van de dtx te klein?

En achteraf bewerken, zoals dynamiek aanbrengen doormiddel van samples wisselen dat werkt toch ook makkelijk?

Bert koncept



Bert, klinkt niet verkeerd, Ik hoor wel duidelijk een elektronische kit... is dat bewust of is het dynamisch bereik van de dtx te klein?



Ik denk dat het ook met onkunde van mijnentwege te maken heeft en mischien idd ook een deel dynamisch bereik. :)

piebe


Hey Fred,

Ik heb mijn dtxplorer opgenomen met zo'n midi naar usb kabeltje en dat ging eigenlijk best goed, als je hem op 16 bit zet en een niet al te grote kit gebruikt gaat het wel, ik hing hem aan mijn macbookpro dus mischien wel dat je een krachtige pc nodig hebt.

Resultaat kan je trouwens hier beluisteren =>https://www.facebook.com/#!/luckysinners7?sk=app_6452028673 drums zijn volledig op die manier opgenomen.

Ik vind het absoluut niet duidelijk te horen, mooi gedaan! Het is net een peperdure studio opname.

Fred


Ik vind het absoluut niet duidelijk te horen, mooi gedaan! Het is net een peperdure studio opname.


Ik vind het ook goed klinken hoor, begrijp me niet verkeerd.
Vind het persoonlijk net iets te gelikt klinken, mis een beetje een live geluid ofzo..
Daar zocht ik een beetje naar vandaar mijn opmerking over de elektronische klank / dynamisch bereik.

Was benieuwd of dat ook een beetje te behalen is met sd2.. qua dynamiek / gevoeligheid.

Ik ga binnenkort toch maar zo'n kabeltje aanschaven. Wat voor kabel gebruik jij Bert?
Of heeft iemand nog een suggestie?

Fred

Bert koncept


Ik vind het ook goed klinken hoor, begrijp me niet verkeerd.
Vind het persoonlijk net iets te gelikt klinken, mis een beetje een live geluid ofzo..
Daar zocht ik een beetje naar vandaar mijn opmerking over de elektronische klank / dynamisch bereik.

Was benieuwd of dat ook een beetje te behalen is met sd2.. qua dynamiek / gevoeligheid.

Ik ga binnenkort toch maar zo'n kabeltje aanschaven. Wat voor kabel gebruik jij Bert?
Of heeft iemand nog een suggestie?

Fred


Hey Fred merci voor je eerlijke mening, de ervaring die ik heb met sd2 is dat het wel even tweaken is om alles natuurlijk te laten klinken maar de mogelijkheden van die software zijn zo uitgebreid dat je vast wel settings vind die u zinnen, ik had me de producer presets van steven slate en nog een paar mensen gekocht en die zijn het startpunt geweest voor de cd-opnames die we gedaan hebben.

Ook met mijn dtxplorer had ik een paar instellingen moeten aanpassen om het wat natuurlijker te laten klinken, maar als je live aan het drummen bent met sd2 vond ik dat altijd best aardig klinken.

Ik gebruikte trouwens deze kabel => http://www.m-audio.com/products/en_us/Uno.html

Fred


Hey Fred merci voor je eerlijke mening, de ervaring die ik heb met sd2 is dat het wel even tweaken is om alles natuurlijk te laten klinken maar de mogelijkheden van die software zijn zo uitgebreid dat je vast wel settings vind die u zinnen, ik had me de producer presets van steven slate en nog een paar mensen gekocht en die zijn het startpunt geweest voor de cd-opnames die we gedaan hebben.

Ook met mijn dtxplorer had ik een paar instellingen moeten aanpassen om het wat natuurlijker te laten klinken, maar als je live aan het drummen bent met sd2 vond ik dat altijd best aardig klinken.

Ik gebruikte trouwens deze kabel => http://www.m-audio.com/products/en_us/Uno.html


Hey Bert, had je tijdens het opnemen de samples van sd2 op je hoofdtelefoon? zonder latency?
Stel dat onze Pc te traag is om de drums weg te schrijven dan kun je altijd toch nog het geluid van je module gebruiken toch? of moet het altijd teruggekoppeld worden via de midi kabel?
Je ziet ook wel kabeltjes van €15,00 zouden die het ook kunnen? of zijn die langzamer?

(Sorry hoor.. maar ik ben echt een stumper met computer en elektro gerelateerde ongein)

FRED

Bert koncept

Ik had de samples van sd2 maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn kit niet zo groot was, dus gewoon vierdelig met hihat en 3 cymbalen, ook had ik de samples op 16 bit staan dus dat scheelt ook weer in je geheugen verbruik. Zonder latency bestaat niet maar ik kon toch aangenaam drummen zonder merkbare latency.

Die kabels van 15 euro heb ik geen ervaring mee dus dat weet ik niet of die net zo geod zijn.

piebe


Ik vind het ook goed klinken hoor, begrijp me niet verkeerd.
Vind het persoonlijk net iets te gelikt klinken, mis een beetje een live geluid ofzo..
Daar zocht ik een beetje naar vandaar mijn opmerking over de elektronische klank / dynamisch bereik.

Maar dat ben ik met je eens, ik vind het ook absoluut niet geschikt voor alle stijlen muziek, maar hele technische metal is het volgens mij zeer geschikt voor.

Fred

Bert, ik speel in dezelfde (rock and roll) opstelling als jij...
Heb er wel vertrouwen in dat het gaat lukken.
Misschien moet ik niet voor de goedkoopste kabel gaan..


Maar dat ben ik met je eens, ik vind het ook absoluut niet geschikt voor alle stijlen muziek, maar hele technische metal is het volgens mij zeer geschikt voor.


Wel geschikt idd, ben een behoorlijke metal liefhebber maar die plastic sound ben ik altijd snel klaar mee, doe mij maar old skool Slayer sound ofzo :P

Heb je ook opnames op het net staan of hier op't forum?

Fred

animal

Voor midi is een kabel voor € 15,- prima, er gaat nauwelijks data-verkeer overheen, dus is er geen sprake van langzamer/sneller. Een duurdere midikabel zal hooguit bedrijfszekerder zijn, als je ze vaak aansluit/losmaakt kun je een duurdere overwegen.

Fred

Thanks Animal.

Het is niet de bedoeling om het vaak los te koppelen of on the road te gebruiken puur voor de homestudio.

Alfred

leeqnl

Wel belangrijk is de beschikbaarheid van drivers. Zo heeft de Roland UM-One midi kabel drivers voor zowel windows (XP, vista, windows 7) als MAC. Er zijn genoeg goedkope, merkloze kabels waar bijvoorbeeld geen windows 7 drivers voor te vinden zijn.

Fred

Ik zat te denken aan deze kabel:
http://www.blueface.nl/midi-keyboard-interface-converter-kabel-p-772.html
We werken met Windows 7 dus voorlopig heb ik geen problemen. In de beoordelingen krijg je hem ook wel werkend met andere stuurprogramma's.
Wat denk je ervan?



leeqnl

Wat ik zo kan vinden lijkt die inderdaad goed te werken. Het zoeken naar drivers (anders dan windows 7) zal mogelijk wat onhandig zijn, maar voor de rest zie ik geen problemen.

Fred

Kabel is besteld... hopelijk vrijdag testen met studio drummer...

Fred

Vrijdag mijn dtxpress aangesloten op de pc met midi-usb kabel

In Cubase LE5 een midi track gemaakt en als vst Studio drummer geopent.

Na een tijd knoeien werkte het zonder storende latency, alleen deden maar drie pads van de hele set het.
De overige pads zag je wel signaal uitslaan in Cubase maar hoorde je geen geluid/sample??

Ik moet waarschijnlijk de midi mapping anders instellen, maar hoe moet dit?
Moet je dit op de dtxpress, Cubase of in Studio drummer doen?

Voor de duidelijkheid: Ik ben een leek op dit gebied dus wellicht stel ik een domme vraag, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen

FRED

Johan

dit moet je doen in studio drummer. Ik ken studio drummer zelf niet,dus kan je niet vertellen hoe je dit moet doen. (werk zelf met AD)

Omhoog