snare strainers

Gestart door stick tight, jul 06, 2012, 16:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Boudewijnow

Probleempje,
De snare strainer van mijn dw werkt niet meer naar behoren.
De originele delta throw off kan ik alleen bestellen in Amerika, wat gepaard gaat met hoge verzendkosten..
Mijn vraag dus, kan ik de MAG throw off van dw bestellen en monteren zonder problemen te krijgen?

musiqman

Zo te zien wel. En zou ik meteen de drie punts butt end erbij kopen, dan haal je alles uit de Mg strainer. Hier heb je wel kans dat je moet bijboren. Anders een Dunnett of een Trick strainer daarmee kan je ook standen gebruiken.

Hoefnix

Die Mag throw strainer kan je probleemloos monteren.

Let wel op de butt end is wel anders die bij de mag throw off hoort.
Standaard had DW hier 1.8" tussen de gaten, bij de mag is dat 2" geworden.

Boudewijnow

Oke, bedankt voor de snelle reacties :D
Ik was niet van plan om te gaan boren in de ketel.
Dan bestel ik de mag throw off en heb ik vrede met slechts 1 stand.

Leon

Hoi allemaal,

Afgelopen weekend m'n snare uitgeleend aan een vriend van me, meestal iets wat ik liever niet doe, maar nu toch gedaan.
Zul je net zien, strainer kapot. Kon hij ook niks aan doen, echt slijtage-ding, maar toch heb ik liever dat het mij zelf overkomt.

Ik heb een SJC-Customs snare, die gebruiken Trick strainers voor hun snaredrums. Nu is de strainer zelf wel intact, alleen is het hendeltje afgebroken:


Nu heb ik 3 problemen/vragen:
1. het hendeltje zit bevestigd met schroefdraad, dit schroefdraad zit nog in de strainer vast en ik was benieuwd of jullie tips hebben om dit eruit te krijgen.
2. Ik heb de site van Trick al afgezocht maar kon geen replacement-hendeltje vinden. Iemand nog andere tips of zal ik een mailtje rechtstreeks naar de fabrikant sturen?
3. in geval van succesvolle reparatie; hoe zorg ik ervoor dat dit hendeltje in de toekomst niet weer afbreekt? Ik vermoed dat hij door de jaren heen stroef is geworden waardoor hij afgebroken is.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Hoefnix

Steekt er nog een deel van de hendel boven de schroefdraad uit?

Als dat zo is, kan deze met een tang proberen eruit te draaien. Of the old trick, een tikje met een lasprobe erop zodat die eraan vasthecht. Aan de lasprobe het restant eruit draaien.


Zoek even naar een hendel van de juiste grootte en schroefdraad en je hebt keus genoeg, bijvoorbeeld hier:
http://www.mparts.nl/epages/vv.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/vv/Products/AJ03/SubProducts/AJ03

http://www.mparts.nl/AJ04

Hammar

Foto van het slachtoffer plz?

Robert-Jan

Slijtage..? Bij die strainer??
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Leon

Steekt er nog een deel van de hendel boven de schroefdraad uit?

Als dat zo is, kan deze met een tang proberen eruit te draaien. Of the old trick, een tikje met een lasprobe erop zodat die eraan vasthecht. Aan de lasprobe het restant eruit draaien.


Zoek even naar een hendel van de juiste grootte en schroefdraad en je hebt keus genoeg, bijvoorbeeld hier:
http://www.mparts.nl/epages/vv.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/vv/Products/AJ03/SubProducts/AJ03

http://www.mparts.nl/AJ04
Helaas steekt er niets van het schroefdraad meer uit, ik heb voorzichtig geprobeerd het eruit te boren, maar ik heb morgen een show en kan het niet riskeren dat het mechanisme kapot gaat..

VWB de hendeltjes heb ik eerst contact opgenomen met Trick om te vragen of ze een vervangend hendeltje kunnen sturen.

Foto van het slachtoffer plz?




Direct ontvangen van de jongen die de snare geleend had. Zelf nog geen tijd gehad om foto's te maken, maar deze spreken al boekdelen denk ik.

Slijtage..? Bij die strainer??
Lijkt mij ook raar, vandaar ook mijn verhaal aan Trick:
Citaat
Unfortunately, last weekend the big handle which regulates the tension of the snare wires broke off when I pulled the snares back on the reso head.
This really suprised me, since the GS007 retails for 75 USD
Hij liep wel wat stroef, maar ik zou niet weten waar ik de WD-40 in moet smeren in deze strainer.

Hammar

Je bent niet toevallig eens in de buurt van Den Haag?

Hoefnix

Ik wil niet flauw doen, maar om zo een stalen pen door te breken is meer dan slijtage.
Het lijkt eerder dat er iets opgevallen/geslagen of de snare zelf gevallen is.

Pak maar een een boutje van dezelfde diameter, klem deze in de bankschroef.
Probeer maar eens hoeveel kracht nodig is om deze af te breken....

Leon

Je bent niet toevallig eens in de buurt van Den Haag?
Ben bang van niet, kun je me helpen?

Ik wil niet flauw doen, maar om zo een stalen pen door te breken is meer dan slijtage.
Het lijkt eerder dat er iets opgevallen/geslagen of de snare zelf gevallen is.

Pak maar een een boutje van dezelfde diameter, klem deze in de bankschroef.
Probeer maar eens hoeveel kracht nodig is om deze af te breken....
Misschien ook niet, maar ik kan de bon sowieso naar de jongen sturen die de snare geleend heeft. Ik leen in ieder geval nooit meer iets uit, lesje (weer) geleerd..

Hammar

Ben bang van niet, kun je me helpen?
Tuurlijk!

Leon

Tuurlijk!
Ik ben bang dat het op dit moment te laat is. De ring waar de schroef (en het schroefdraad) in zat heb ik geprobeerd uit te boren, hierbij is de ring zo zwaar beschadigd dat ik een hele nieuwe ring moet hebben.

Daarnaast kwam ik erachter dat ik een verkeer emailadres van Trick heb gebruikt, dus ik heb hun online support formulier ingevuld. Binnen 2 werkdagen zou ik reactie moeten hebben. Ik ben benieuwd wat de uitkomst is. (en wat het me gaat kosten). Ik houd jullie op de hoogte!

drfill

STdrums.de heeft trick strainer..  voor 73 euro..   tis niet de goedkoopste idd..
misschien heeft trick wel een losse ring..   ik weet t niet ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hammar

Ik ben bang dat het op dit moment te laat is. De ring waar de schroef (en het schroefdraad) in zat heb ik geprobeerd uit te boren, hierbij is de ring zo zwaar beschadigd dat ik een hele nieuwe ring moet hebben.
:F  :X  -O-  8)7  :N

Zonder de juiste tools was dat kansloos idd.

Stokmans

Ziet er niet uit als een breuk doordat de strainer te zwaar liep, je zou dan wat buiging en een meer beschadigd oppervlak van de breuk verwachten. Tenminste, dat zou ik... (Hammar, jij hebt hier meer verstand van denk ik?).

Volgens mij resteren technisch 2 opties:
- Strainer vervangen
- Nieuw gat boren in de ring, draad tappen en er een nieuwe pen voor bestellen/maken.

En als je strainer niet zwaar liep, dan gewoon die vriend een nieuwe laten betalen. Dat is het risico van lenen... Je kan er voor kiezen om hem te matsen en de rekening te delen, maar dat moetje zelf weten.

drfill

tja, je had hammar moeten laten boren .. he.. 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Leon

:F  :X  -O-  8)7  :N

Zonder de juiste tools was dat kansloos idd.
Je begint vol goede moed, maar helaas... Naar Den Haag rijden had me ook een ringetje gekost denk ik. Wat voor apparatuur heb jij en heeft dat dan met beroep te maken als ik vragen mag? :-)

Robert-Jan

Je begint vol goede moed, maar helaas... Naar Den Haag rijden had me ook een ringetje gekost denk ik. Wat voor apparatuur heb jij en heeft dat dan met beroep te maken als ik vragen mag? :-)
Nou..Hij maakt onder andere deze dingen..




En strainers kunnen ook in een doosje..waar je een pakketzegel op plakt..en adres op zet..enzo.. 8)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Leon

Touché.

Tot dusver nog niks gehoord van Trick Drums. Volgende week donderdag heb ik opnames dus zal ik de strainer vanavond in huidige staat weer moeten monteren. Waardeloos..

Leon

Goed. Tot nu toe nooit een antwoord van Trick zelf gekregen. Ik heb het nu via SJC opgepakt, welke dan weer een uitstekende en snelle customer service heeft. Zij hebben naar de foto's gekeken en vertellen me dat er geen replacement parts zijn en dat ik een nieuwe strainer zal moeten aanschaffen.

Degene die ik nu heb: Trick GS007 Polished Aluminum Strainer And Butt is wel nog te koop. SJC zelf kan een zwarte "standaard strainer" leveren die ook in de reeds geboorde gaten zou passen. Ik heb daar een prijs voor opgevraagd en zal dan een knoop gaan hakken. De snare is nu wel bruikbaar, maar het is echt belachelijk onhandig zonder hendeltje.

Ik hou jullie op de hoogte!

Joris

Bij thomann hebben ze blijkbaar ook gewoon trick strainers, misschien iets makkelijker, tenminste als het de goede is  ;)

https://www.thomann.de/nl/trick_drums_gs007_multi_step_throw_off.htm?glp=1&gclid=CPbbm_aZss8CFUIW0wodm68JbQ

Robert-Jan

Je hebt mail Leon..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Leon

Je hebt mail Leon..
Gelukkig had Robert-Jan nog een Trick Strainer liggen in exact het geborstelde aluminium wat ik zelf ook heb! Uiteindelijk ervoor gekozen deze als donor-strainer te gebruiken door de ring met hendel op mijn eigen strainer te plaatsen. (zoals je kunt zien staat er nog een SJC logo op die van mij, en dat vond ik mooi dus wilde ik graag behouden.

Hieronder het resultaat:


En de donor:


Thanks RJ! Werkt weer perfect zo!

Omhoog