snare strainers

Gestart door stick tight, jul 06, 2012, 16:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stick tight

Welke strainers zijn los te krijgen?

Ik ben bekend met trick strainers maar wat is er nog meer aan kwaliteits strainers?

Op zowel mijn porkpie als ludwig snares zijn de strainers duidelijk het zwakste punt.

dunDaan

VOlgens mij zijn bij de meeste fabrikanten onderdelen (dus ook straniers) gewoon los te bestellen, dus take your pick ..........
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

harmen 18

Ik heb een pearl strainer op mijn stave snare gezet. Echt een super degelijk ding. zal nooit losschieten en kan een heleboel hebben en hij stond wel goed op mijn snare.

Deze dus:




Dit is ook een goede, misschien iets minder stevig als de vorige, maar deze heeft dan weer als voordeel dat je de snaren er wat stiller op kan zetten (In een orkest oid).



Zo zijn er nog een aantal meer van pearl en natuurlijk ook van andere merken.

Rick

Ludwig Millenium Strainer. Prima oplossing voor je Ludwig snare.

harmen 18

Dat is wel een echt cique ding. Maar zal waarschijnlijk wel heel duur zijn.

Zijn de normale ludwig strainers niet zo best dan? Zou je toch eigenlijk wel mogen verwachten.

Hammar

De Nickel strainers zijn ook gewild geloof ik.



En natuurlijk de (kuch, kuch) hammar strainer, te vinden op de Lignum snare's.

musiqman

Ben ook erg content met de P type strainers. Geen speling niks.


animal


Zijn de normale ludwig strainers niet zo best dan? Zou je toch eigenlijk wel mogen verwachten.


Nee t'is amerikaanse shit, op m'n black beauty is de strainer ook al niet één van de beste.

Paintpro

Een Dunnet strainer werkt prettig, maar is wel zwaar.
Ik geloof dat ze voor Dunnet, Nickelworks en Trick ook een retrofit hebben waarmee je deze strainers vrij simpel op bijvoorbeeld een Black Beauty kan zetten.

Fibesman

Ik vind persoonlijk de amerikaanse  :6 Trick strainers het mooist. Maar eigenlijk zijn strainers een beetje over rated. Het is belangrijk dat ze het matje op spanning houden maar wat hoeft het nou verder helemaal te doen?! Een Ludwig 60er jaren P83 werkt ook prima net als de goedkope modellen op m'n Worldmax snares. De Dunnett modellen zijn inderdaad veel te zwaar en dat is dus wel weer van invloed op de sound van je trommel. Ik heb ook een aantal van die kunststof Nickelworks modellen gehad en die willen nog wel eens af te breken op de plek waar de straps doorheen gaan. De yamaha die musiqman aanhaalt is inderdaad erg solide.

Joris

Mijn nickelworks strainer houd het matje niet echt op spanning, en die van mijn andere Odery is ook aan vervanging toe  :/

Paintpro

Ik heb de Dunnet op mijn Craviotto toendertijd inderdaad vervangen door de veel lichtere Trick.
De Nickelworks strainers hadden vroeger volgens mij een plastic bevestiging voor de straps, maar dat is inmiddels metaal.
De standaard Ludwig strainers lijken mij prima voldoen, zolang je maar niet op de strainer zelf slaat.

Hammar

Een slechte strainer rammelt aan alle kanten, lastig als je met de snaren los speelt tijdens opname's in de studio.

Fibesman

inderdaad, maar het komt haast nooit voor dat je met snaren los speelt. Ik vind de Lignum strainer nog steeds erg mooi. Niet te zwaar, eenvoudig maar solide en mooi om te zien ook.

harmen 18

#14
jul 07, 2012, 23:40 Last Edit: jul 07, 2012, 23:44 by harmen 18
@ hammar (en wellicht gert)

Die lignum strainer is echt mooi en ziet er enorm functioneel uit.

Is deze ook los in de aanbieding en zo ja, is deze dan een beetje betaalbaar?


---------

Slechte strainers zijn er genoeg. In een orkest is een goede strainer enorm belangrijk. als je langer dan 4 maten niet speelt, dan de snaren er al af. buzzt als een gek door (blaas) bassen etc. en laten we nu net bij de muziek achter het drumstel een snare met bagger straiener hebben............

Robert-Jan


. Het is belangrijk dat ze het matje op spanning houden maar wat hoeft het nou verder helemaal te doen?!


Mijn geluid van mn snare wordt grotendeels bepaald door de strainer, dus ik vind het fijn als het subtiel in te stellen is. Daarbij wil ik dat de snaren er geruisloos af en vooral op gezet kunnen worden.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Animal baars

Ik zit me regelmatig dood te ergeren aan de stainer op m'n Yamaha snare.. Het ding loopt net niet soepel genoeg om de snaren er subtiel op te leggen. Maar ik heb geen idee welke ik als vervanger kan gebruiken. Ik heb er weinig zin om nieuwe gaten in de ketel te gaan boren..

musiqman

Heb je bovenstaande of de lichtere versie?

Fibesman


Mijn geluid van mn snare wordt grotendeels bepaald door de strainer, dus ik vind het fijn als het subtiel in te stellen is. Daarbij wil ik dat de snaren er geruisloos af en vooral op gezet kunnen worden.


Is allemaal persoonlijk natuurlijk, bij jazz of orkestwerk/musicals kan ik me voorstellen dat het wat nauwer luistert maar voor een rockband?

Hammar

De Lignum strainer is helaas voor jou exclusief voor Lignum.

harmen 18

Strainer op goedkope yamaha's is ook niet van geweldige kwaliteit idd. die op de stagecustom birch is simpel en werkt, maar ik verwacht dat hij na een tijdje toch wel minder word.


@ hammar Jammer........... kuch,kuch,watdoethijindittoppic?kuch,kuch.

wel mooi, maar wat duur als je er een snare bijkrijgt.

Rick


Dat is wel een echt cique ding. Maar zal waarschijnlijk wel heel duur zijn.

Zijn de normale ludwig strainers niet zo best dan? Zou je toch eigenlijk wel mogen verwachten.


De millenium strainer kost geloof ik 64 euro. Ik wil er zelf binnenkort ook nog een oppikken voor mn black beauty. Die standaard strainer is echt goedkope meuk om kosten van de trommel te drukken

Animal baars

#22
jul 09, 2012, 05:55 Last Edit: jul 09, 2012, 05:58 by Animal baars

Heb je bovenstaande of de lichtere versie?

De lichtere versie. Heeft die van jou vergelijkbare boutafstanden? Want vervanging is voor mij wel een optie. De snare zelf klinkt gewoon lekker.

Vind zelf de strainer op de Black Panther snare van Rick ook wel fijn. Loopt lekker soepel. Alleen door de woodhoops is 'ie wat moeilijk te bereiken..

stick tight

het probleem is dus ook dat voor beide snares die ik gebruik de strainers voortdurend lostrillen. De ludwig strainer iets sneller dan de pork pie strainer maar het stoort dus wel als je tussen de nummers door niet alleen ff een beetje moet bijstemmen maar ook je strainer opnieuw af moet stellen omdat de boel losdraait.

Treklof

Kijk ook hier even bij:

http://www.stdrums.de/shop/index.php?cat=c88_Chrome-strainers-chrome-type.html

De nieuwe MAG Throw Of van DW is tegenwoordig ook los te verkrijgen..
Lijkt mij wel erg fijn om een verstelbare butt-end te hebben.

Omhoog