aankoopadvies Edrum

Gestart door JordyMin, jul 03, 2012, 22:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Murgen

Standaard cymbals TD3 hebben 2 vlakken, 1 ervan is de bell. Sla je ze tegelijk aan dan triggert volgens mij een derde geluid. Maar ik heb de mijne in april verkocht en kan niet checken.

Check this:

http://lib.roland.co.jp/support/en/manuals/res/1810833/combinations45.pdf
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Onno

#26
sep 06, 2012, 21:33 Last Edit: sep 06, 2012, 21:34 by Onno
Ja precies, dan was dat dus niet goed bij de TD3 waar ik op heb gespeeld. Ik heb de hele pad bespeeld, maar kreeg nergens consistent de bell sound eruit. Op sommige plekken helemaal niet, op andere plekken 1x per 10 slagen. Zal wel stuk zijn geweest?

Nog iets: dingen als de Alesis DM8 zijn toch gewoon troep, of niet? Sommige recensies die ik ervan lees zijn wel goed, maar een ander zegt dan weer dat ze heel snel defecten krijgen.

Murgen

Die lijkt me kapot. Kan de piezo zijn, kabel, module of gewoon een hele slechte setting. Waarschijnlijk slim om gewoon fabriekinstelling reset te doen bij een test (wel vragen of dat mag, natuurlijk).
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

JordyMin


Standaard cymbals TD3 hebben 2 vlakken, 1 ervan is de bell. Sla je ze tegelijk aan dan triggert volgens mij een derde geluid. Maar ik heb de mijne in april verkocht en kan niet checken.

Check this:

http://lib.roland.co.jp/support/en/manuals/res/1810833/combinations45.pdf
ik heb maar een Bell, op Mn crash.. ( zijn ook 2 kabels )

Murgen

#29
sep 07, 2012, 07:41 Last Edit: sep 07, 2012, 07:42 by Murgen
Citaat
The CY-8 cymbals offer "swinging" motion with great response, separate bow/edge triggering and choke capabilities, plus a fresh new look that more closely resembles a real cymbal.


Citaat
Q.When a CY-12R/C or CY-15R is connected to a TD-series sound module, is three-way (separate) triggering of bow, bell, and edge shots available?
A.Three-way triggering is only possible when the CY-12R/C or CY-15R is connected to a TD-series module that supports this function.

The following models support three-way triggering (as of April, 2005):
-- TD-20
-- TD-12
-- TD-10 with a TDW-1 with support forsupportingthat has been updated for V-Cymbal Control
-- TMC-6

If the CY-12R/C or CY-15R is connected to a TD-series module that does not support three-way triggering, you can still trigger two different sounds: bow/bell or bow/edge.


http://www.rolandce.com/mediafiles/manuals/TD3KW_nl.pdf

In ieder geval werkt dit allemaal goed op een goede kit met de juiste module settings. Als je 2e hands een afgeragde kit treft met duidelijke slijtagesporen die maar half werkt ... Niet kopen.

De mijn zag er na 7 jaar nog goed uit, maar die stond ook in een drumcabine zonder daglicht. Blijft het rubber ook in een betere conditie. Belangrijker, hij werkte ook nog helemaal goed.

Succes met zoeken.




>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Onno

@Robert-Jan: Die roland is trouwens uitverkocht :(

Ik zag nog een drumstel op marktplaats, een Yamaha DTXpress IV. Heeft iemand ervaring met deze kit?

Dribbel

Deze heb ik ook. *O*
Ik vind het een toffe en duurzame kit. :)
Maar ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
Het is en blijft een e-kit, en geen a-kit maar ik red me er prima mee.
Alles is te verstellen en het is gewoon een goeie kit.
Yamaha recording & sabian

Dribbel

En voor 600 kun je geen buil eraan vallen
Yamaha recording & sabian

Onno

#33
sep 07, 2012, 16:07 Last Edit: sep 07, 2012, 16:09 by Onno
Hey, thanks voor je snelle reactie. Zijn die cymbal pads ook dual zone (of iig de ride dan), zodat ik de bel kan gebruiken?
EDIT: en ik neem aan dat de bassdrumpad groot genoeg is voor een dubbelpedaal? :)

Dribbel

Ohhh ff nakijken....
Yamaha recording & sabian

Dribbel

#35
sep 07, 2012, 16:16 Last Edit: sep 07, 2012, 16:19 by Dribbel
Ride en snare zijn 3 zone *O*
1 bekken en ride met choke-functie en dat bekken is 2-zone *O*
1 bekken 1- zone
de hi-hat is ook 1 zone, maar wel redelijk bedienbaar op het pedaal. Al zal ik daar nooit helemaal aan wennen.... ;)
Snare is ook snel "snare off" te schakelen door met de rode knop te draaien.
Ik heb er ook een dubbel pedaal aanhangen....gaat prima.
Yamaha recording & sabian

Onno

Ok, bedankt!  ;)

EcoR

#37
sep 07, 2012, 19:25 Last Edit: sep 07, 2012, 19:28 by EcoR

@Robert-Jan: Die roland is trouwens uitverkocht :(

Ik zag nog een drumstel op marktplaats, een Yamaha DTXpress IV. Heeft iemand ervaring met deze kit?
Ik heb laatst mijn TD-4 weggedaan en er een Dtxpress IV Special V2 (lijkt deze ook te zijn) voor teruggekocht. Ride en 1 crash zijn triple zone, 1 crash single zone. Snare triple zone, tom singel en hihat dual. Speelt geweldig, nog geen spijt van gehad. Bekkens (en zeker de hihat) veel realistischer te bespelen in vergelijking met de TD-4. 600 is een koopje :) (en nee, dit is niet mijn set die te koop staat)  :).

Edit: ik zie nu pas Dribbel's opmerking. Ik weet vrij zeker dat de hihat dual is (blad en rand) en de ride EN 1 crash triple...is dat het verschil tussen de special en special V2?

Dribbel

Nee bij mij is de hi-hat 1 zone op de top.
Yamaha recording & sabian

Robert-Jan

Prima set die yamaha..prima prijs ook.
Doen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Onno

Hmm... nou heb ik ook nog een nieuwe Roland TD4-K gevonden op internet voor 700 euro. Wat is verstandiger, de nieuwe roland of de 2e hands yamaha?

EcoR


Hmm... nou heb ik ook nog een nieuwe Roland TD4-K gevonden op internet voor 700 euro. Wat is verstandiger, de nieuwe roland of de 2e hands yamaha?

Voordeel Roland: Nieuwer
Voordeel Yamaha: Realistischer speelgevoel hihat, triple zone ride en crash, extra crash

Meshhead-snare van Roland is per persoon verschillend wat je lekkerder vindt spelen. Zoals gezegd ben ik juist van TD4 naar eenzelfde Yamaha gegaan voor de hihat, betere bekkens (en ook de geluiden bij de Yamaha vind ik natuurlijker klinken).

Onno

Thx voor je advies. Meshheads vond ik wel fijn, maar het maakt me niet heel veel uit. Als de bekkens van de yamaha beter zijn dan is dat zeker wel een factor. Maar kan het ook niet zijn dat de yamaha misschien wat eerder defecten krijgt, omdat ie 2ehands is en dus enigszins versleten?

Murgen

Weet je Onno, het is puur persoonlijk. Een net behandelde 2e hands is vaak net zo goed als een nieuwe. Vaak zijn e-kitjes nooit van hun plekje af geweest en regelmatig nauwelijks bespeeld omdat de bevlieging overvloog.

Je moet erachter gaan zitten en proberen en op basis daarvan merk je wat je het prettigst vindt. Jij moet er per slot van rekening een aanzienlijk deel van je oefentijd achter zitten en dan moet de kwaliteit/sound/speelgevoel je niet in de wegzitten.

Persoonlijk vind ik dat Roland na de TD6 en TD3 in de onderband meer speelgoed dan goede kits is gaan neerzetten en ben ik na jaren TD3 afgeknapt op die kleine mesh-tommetjes en rubber-pads. Maar konden de oude Yamaha's mij ook niet bekoren.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Dribbel

Tja ik ben opgehouden met het vergelijken van een e-kit met de a-kit.
Want de E-kit haalt het gewoon niet bij het speelgevoel van een a-kit.
Mijn oefeningen en het uitzoeken van de muziek die we met de band spelen kan ik prima doen. Maar het is dan toch wel weer lekker thuiskomen als ik in de oefenruimte van de band achter mijn eigen a-drumstel kan gaan zitten.

De kwaliteit van de pads is wel enorm vooruit gegaan de laatste jaren, en het is wel een kwaliteit slagwerk van yamaha die niet een paar honderd heeft gekost.

Als je dit zou willen zou ik ook niet heel lang meer twijfelen want zo'n set voor die prijs kan ook maar zo weer weg zijn.
Yamaha recording & sabian

Fibesman

Ik hep pas een Roland TD4 Kx2 (met de gaasvellen) gekocht, thomann had ze nog voor 959 euro. Krijg je er nog een mooi Gibraltar pedaal bij ook. Ben er erg blij mee, vooral met een goede koptelefoon zoals m'n sennheiser HD25 klinken ze erg goed en ik vind het speelgevoel een verademing na de rubberen pads van m'n Yamaha dtxpress2 waar ik pijn aan m'n polsen van kreeg na een uurtje spelen. Ik gebruik de standaard sounds, mischien als ik me heel erg verveel/tijd over heb hang ik er nog een keer een laptop aan met superior drummer. Daar heeft Thomann een mooie bundel voor icm de Roland trouwens.

Onno

Ik ga morgen de Yamaha van marktplaats uitproberen  :Y

Technobeat


En Onno , nog tot zaken kunnen komen met de verkoper ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Onno

Jup, ik heb hem gekocht! :) Hij staat nu bij m'n ouders ivm logistiek, maar morgen of woensdag komt m'n vader hem brengen :)

Dribbel

Gefeliciteerd Onno!!! *O*
Yamaha recording & sabian

Omhoog