aankoopadvies Edrum

Gestart door JordyMin, jul 03, 2012, 22:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

JordyMin

Hallo,

in September ga ik starten met drummen (via muziekschool), ik ben inmiddels wel al 23jaar, maar dat zal wel geen probleem geven. Nu ik woon nog thuis (me vriendin studeert nog) en mijn ouders zijn niet echt te vinden voor het lawaai. Dus ben ik 'verplicht' een electrische drum te kiezen.

Je hebt er in alle geuren en kleuren. Ik lees veel goeds van een 2box, maar ik denk dat dit wat boven mn budget ligt, toch zeker als startersdrum.

TD4 roland zie ik ook terug komen..

Waar moet ik naar kijken? Welke zouden jullie mij aanraden?

alvast bedankt!



Hoefnix

Geen probleem ik was al een stukje minder jong toen ik begon.
Edrums heb je voor verschillende prijzen, als je een budget aangeeft kunnen we je adviseren wat het beste is voor dat geld.

JordyMin

#2
jul 03, 2012, 22:45 Last Edit: jul 03, 2012, 22:48 by JordyMin
ik zou sowieso geen spullen kopen van 400euro.. ik dacht iets aan 1000 a 1200 euro.. (incl throne :p).

Zo een td9kx is wel vet maar te prijzig precies :(

Joris


Otje

Een jaar geleden stond ik ook voor de keuze: 'welk elektronisch drumstel'?  Ik kon max €1000 besteden. Dat is ook voor een beginner mooi bedrag . Na veel vergelijken , veel lezen op het internet kwam ik uit op de Roland TD-4. De concurentie is groot van Allesis en Yamaha. Maar de Roland heeft het voordeel dat er veel meer info over is en erg populair en 2de hands spullen makkelijk te krijgen zijn.  keb mijn  TD-4 in de loop v.d. tijd flink uitgebreid.  Ik zal h'm daarom ook niet gauw van de hand doen voor een ander. Of het moet een '2box' zijn. Deze drumt zo ongelofelijk fijn maar is ruim 2 keer zo duur als de TD-4.
O'ja, je bent nooit te oud om te leren drummen.

Murgen

'Goedkope' Rolands en Yammies zijn meer dan voldoende om kilometers te maken. Maar zodra je in een bandje gaat spelen of finesse's zoekt dan voldoet het geluid niet meer. Dan is een echte kit of een high-end e-kit bijna noodzakelijk. Leuk dat je 2box noemt, ben het met je eens.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

In dit budget zou ik voor de TD-4 gaan, dan blijf je nog een beetje aan de onderkant ook..
Paq zei het ook al eerder, op dit moment voelt het voor mij zo bij Roland dat je of de td30 neemt, of de td 4.
De verschillen tussen de 9 11 15 zijn mij gewoon een beetje te klein.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

JordyMin

Oké, de td4kx2 neem ik aan dan :)! Bedankt voor de info!

JordyMin

#8
jul 08, 2012, 11:59 Last Edit: jul 08, 2012, 12:14 by JordyMin
Kan je de hihat (dicth en open variant) apart kopen voor de TD4? blijkbaar zit deze standaard op de td9 maar niet op de td4

en blijkbaar is dit de opvolger van de td4?

http://www.vriese.nl/elektronisch-drumstel/roland-td11kv/

hier zit denk ik ook zo een open/closed hi hat op?

Maverickje

Ben zelf begonnen op 26 jarige leeftijd met de Yamaha dtxplorer. Een prima setje om mee te beginnen.
Maar na anderhalf jaar liep ik toch tegen wat beperkingen van het setje, met name het gevoel van de rubber pas.
Heb sinds kort de Roland td4kx2 met gaasvellen en er ging een wereld voor me open.
Hetspeelt gewoon veel beter. Voor 950 euro heb je dan een leuke set waar je weer vele jaartjes mee verder kan.

Technobeat

#10
jul 08, 2012, 15:50 Last Edit: jul 08, 2012, 16:15 by Technobeat

Kan je de hihat (dicth en open variant) apart kopen voor de TD4? blijkbaar zit deze standaard op de td9 maar niet op de td4

http://www.vriese.nl/elektronisch-drumstel/roland-td11kv/

hier zit denk ik ook zo een open/closed hi hat op?


De door jou beoogde open/closed hihat zit bij mijn weten pas vanaf de TD9KX2 standaard bij de kit ( VH11 ) .
Maar écht openen en closen doet hij niet , hij gaat alleen op en neer ( want maar één bekkenpad ) , voor een real feel - look open en closed hihat zou je de VH12 moeten nemen .
Deze heeft een los bottom en topbekken en die gaan net als een echte A-hihat op elkaar sluiten ( al blijft het natuurlijk electronisch gestuurd ) .

Echter , vergis je niet , een VH11 kost rond de 300,= euro ( excl. de benodigde hihat stand ) .
http://www.eig.nl/p42462_Roland_VH-11.html

En een VH12 kost zeker 485,= euro excl. de stand .
http://www.thomann.de/nl/roland_vh12_hihatcontroller.htm

De hihat die op jouw link te zien is , is een '' starre '' / vaste pad bediend door een electronisch pedaal .
Niks mis mee overigens , maar als je een echt bewegende hihat er bij wil hebben zou een wat ruimer buget wenselijk zijn . 

Wat ook nog een optie zou kunnen zijn is : NU een standaard Roland TD4KX2 / TD11 kit kopen en dan rustig doorsparen voor de VH11 of VH12 hihat .

Its up to you .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

JordyMin

Aangezien de td11kv de nieuwste momenteel is zou ik eerder voor die opteren. Volgende week eens binnenspringen in de winkel!

Ik las gewoon dat je bij de td4 de sound van open en closed niet hebt, die moet niet fysiek open en closed gaan, gewoon een geluidsverschil is al voldoende.

Maar ik denk dat het de td11kv wordt :)

Technobeat



Ik las gewoon dat je bij de td4 de sound van open en closed niet hebt, die moet niet fysiek open en closed gaan, gewoon een geluidsverschil is al voldoende.


Oké , dan heb ik het even verkeerd begrepen .
En als de TD4KX en de TD11KV toch bijna het zelfde geprijst zijn zou ik idd ook voor de nieuwste versie gaan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

JayDie

Ik zit al 20 jaar bij een slagwerkgroep, maar drummen kan ik niet. Daarom laatst ook een e-kit gekocht en wel de TD4-K2. Verschil met de KX2 is dat de toms ook mesh pads zijn ipv alleen de snare.

Ik dacht dat de K2 ook geen dempbare cymbals had, maar dat kunnen ze wel.

Ik las gewoon dat je bij de td4 de sound van open en closed niet hebt, die moet niet fysiek open en closed gaan, gewoon een geluidsverschil is al voldoende.

Geluid met hihat open/dicht werkt gewoon. Je kunt zelfs zonder erop te slaan maar met alleen het pedaal er geluid uit krijgen.

Ligt er natuurlijk ook aan of dit een bevlieging is of dat je echt langer gaat drummen. Die TD4-K2 is echt een mooi setje, zeker om te beginnen!


En als de TD4KX en de TD11KV toch bijna het zelfde geprijst zijn zou ik idd ook voor de nieuwste versie gaan .

Bij Feedback zit er nog wel 400 euro verschil in (1000,- vs. 1400,-) De TD4 K2 kost daar 699 (let op; wel zonder bass pedaal)

JordyMin

tgoh ja bevlieging, die dingen heb ik wel vaker, maar hier denk ik toch wel mee te willen doorgaan :p!

maar besluit staat van bij mij wordt het de TD11KV dan heb ik direct zeer degelijk materiaal : )

JordyMin

Alles is besteld;

Pearl 900 basspedal
Td11kv
Gibraltar red/white kruk!

Cant wait

Laurens

mooie set...gefeliciteerd...


Technobeat


Goede keus Jordy , veel drumplezier met deze mooie set .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

piebe

Gefeliciteerd met je aankoop, ik heb zelf een Roland TD-4k gehad, beviel me prima voor een e-kit, maar ik heb 'm uiteindelijk toch ingeruild voor een akoestische set. Als je uitgekeken bent op de geluiden van de module, verdiep je dan eens in e-software programma's.

Onno

Hey iedereen,

Ik ben zelf ook op zoek naar een elektrisch drumstel, dus ik dacht ik post het even hier. Ik heb een redelijk klein budget (max 900 euro), maar ben dan ook niet op zoek naar een zeer uitgebreide e-drum. Ik zoek een elektrisch drumstel omdat ik op kamers in Utrecht zit; ik heb bij mijn ouders wel een akoestische kit staan, maar ik wil ook als ik daar niet ben gewoon kunnen drummen. Het liefst heb ik dus een redelijk simpel en niet al te dure e-kit, maar wel eentje die een paar jaartjes meegaat.

Eerst wilde ik de Alesis DM10 Studio omdat deze behoorlijk uitgebreid leek en niet zo duur was. Over Alesis heb ik echter niet zulke goede verhalen gehoord, dus ik besloot het maar te houden bij Roland of Yamaha. Omdat deze nieuw nogal duur zijn, ging ik op zoek naar een 2ehands. Ik heb bijvoorbeeld verschillende Roland TD3's gezien, en heb ook een 2ehands exemplaar van marktplaats kunnen uitproberen. Nu komt het grote probleem: ik heb behoorlijk weinig verstand van e-kits. Ik merkte een paar dingetjes bij die TD3 die ik uitgeprobeerd heb: ik kreeg het niet voor elkaar om consistent 2 verschillende geluiden uit de ride te krijgen (bell en gewoon) en de hihat leek af en toe weg te vallen. Kan dit laatste ook aan de koptelefoonaansluiting liggen? En dat probleem met die ride, kan dat gewoon liggen aan de sensiviteit of is dat gewoon versleten?

TL;DR: Ik ben op zoek naar een 2ehands e-kit (max budget 900 euro). Ik heb alleen niet veel verstand van slijtage aan deze kits, en vind het ook moeilijk om te bepalen of iets versleten is of of de sensiviteit gewoon niet goed staat. Wie helpt mij?

Otje

Onno. Verwacht bij een E-kit niet te veel van de cymbalen. Zeker de goekopere modellen. Een 'bel'sound krijg je er al helemaal niet uit. Daar moet je echt een wat duurder model 'ride' voor hebben. Trippel getriggert als ik het goed heb en twee jack aansluitingen. En dan nog.. . niet te vergelijken met een akoestsche ride/bell. De hi-hat is bij de e-kit de zwakke plek. Ik spreek dan vanuit mijn TD-4 ervaring met CY-5 hi-hat. Mischien dat die gene die je op een hi-het standaart plaats -VH11/12/13- wel goed klinken cq. beter zijn te bespelen. Let wel. kben zelf maar een liefhebber die wat mee drumt met populaire muziek. Voor mijn doen, volstaan de goekopere modelen in ruime mate

Murgen


Onno. Verwacht bij een E-kit niet te veel van de cymbalen. Zeker de goekopere modellen. Een 'bel'sound krijg je er al helemaal niet uit. Daar moet je echt een wat duurder model 'ride' voor hebben. Trippel getriggert als ik het goed heb en twee jack aansluitingen. En dan nog.. . niet te vergelijken met een akoestsche ride/bell. De hi-hat is bij de e-kit de zwakke plek. Ik spreek dan vanuit mijn TD-4 ervaring met CY-5 hi-hat. Mischien dat die gene die je op een hi-het standaart plaats -VH11/12/13- wel goed klinken cq. beter zijn te bespelen. Let wel. kben zelf maar een liefhebber die wat mee drumt met populaire muziek. Voor mijn doen, volstaan de goekopere modelen in ruime mate


Er zit echt wel een bel op die TD3. Handleiding mee en settings checken.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

#22
sep 06, 2012, 21:14 Last Edit: sep 06, 2012, 21:18 by Robert-Jan
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

OK. Ik dacht werkelijk dat het met het type cymbaal t e maken had. Tenminste dat maakte ik op uit de handleiding van mn TD-4 : Bell shot( CY-12R/C, CY13R, CY-15R)

Onno

Bedankt voor jullie reacties! :)
@Otje: kan kloppen, maar die ride zou toch gewoon wel dualtrigger moeten zijn? In de handleiding stond dat je een ander geluid kreeg door erop te crashen dan door er als een normale ride op te spelen. Dit deed hij echter ook niet consistent.

@Robert-Jan: oeh, dat ziet er leuk uit! Moet nog wel een drumkruk erbij, dus moet er ff over nadenken... Over die kit van marktplaats: denk dat die net te groot is.

Omhoog