Opstelling van jouw kit!

Gestart door drums97, jun 13, 2012, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan


Ik dacht dat muzikanten toch ook enigszins wiskundige waren  :+


De meeste tellen niet verder dan 4.. Een paar freaks tot 9 ... Dus ..nee niet echt.

:+
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jenslathouwers

dit wordt mijn set up als men 2 extra toms afzijn (en als ik een china aangeschaft heb)

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

NathanR

#27
jun 14, 2012, 16:09 Last Edit: jun 14, 2012, 16:13 by NathanReinds
Woeps, dubbelpost, dacht dat de vorige niet online was gekomen...

drums97

@Jens, zo had ik het eerst ook staan, maar kwam met het Hi-hat pedaal niet uit.

@ Nathan: Dubbelpost!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

NathanR


Jenslathouwers

@drums 97; mss heb jij andere groottes van toms? van mij zijn 10 12 en 13" ( en 14 en 16" voor de floors)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

drums97

Ja klopt. Ik hoop voor je dat het lukt.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Jenslathouwers

het zal wel moeten lukken ;p en als het niet lukt zal ik zoals jij even moeten zoeken hoe het ook kan...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Robert-Jan


Ja hoor :)

het kost je alleen veel meer energie..en sommige gevallen wordt je er wel door beperkt, al is het maar dat je onbewust de keuze maakt om minder heftige fills te spelen.

Hier zie je waarom ik voor compact kies, alles qua trommels is te zowat te bereiken vanuit een polsbeweging.
Natuurlijk wordt dat anders met meer toms en natuurlijk is dat een kwestie van wat je fijn vindt..maar ik zeg er altijd bij, iedere opstelling heeft zn voordelen en brengt beperkingen..erover nadenken is altijd goed.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

NathanR

Ja zeker, en ik snap ook zeker de keuze voor jou opstelling :)
Ik kan ook niet zeggen dat ik gehecht ben aan 1 opstelling, het verschilt bij mij super veel :)

Vind het ook heerlijk om met 1 tom op de kick te spelen, en alles lekker compact bij elkaar.

:)

Erik


het kost je alleen veel meer energie..en sommige gevallen wordt je er wel door beperkt, al is het maar dat je onbewust de keuze maakt om minder heftige fills te spelen.

Hier zie je waarom ik voor compact kies, alles qua trommels is te zowat te bereiken vanuit een polsbeweging.
Natuurlijk wordt dat anders met meer toms en natuurlijk is dat een kwestie van wat je fijn vindt..maar ik zeg er altijd bij, iedere opstelling heeft zn voordelen en brengt beperkingen..erover nadenken is altijd goed.




Nice...en een cameo van paq's director-chair.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Paul


dit wordt mijn set up als men 2 extra toms afzijn (en als ik een china aangeschaft heb)



Daar zou ik nog eens over nadenken. Zoals het nu staat zit je letterlijk met je rug naar je tweede floortom. Om die tweede floor te raken moet je bijna 90 graden draaien met je schouders t.o.v. de rest van je lichaam.

Robert-Jan

T blijft natuurlijk een plaatje, paul..twee floortoms brengt dat een beetje met zich mee ..
Quizvraag, waar ligt mogelijk een groter "probleem" dan de floor?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dribbel

Ja makkelijk..... 8)7
Yamaha recording & sabian

NathanR

Dat de afstand naar de china een best pokke eind is :p je kan brood meenemen voor onderweg!


Robert-Jan

Hint...

Bijvoorbeeld , Let me entertain you ( Robbie Williams) het refrein..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Erik

Creatief koebel-werk. *O*
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Jenslathouwers

#42
jun 15, 2012, 11:09 Last Edit: jun 15, 2012, 11:11 by Jenslathouwers
ja de 2de floor en de china lijken ver weg te staan en ver naar achteren maar dat komt gewoon omdat de drumkruk niet helemaal staat waar ze normaal zou staan... moet normaal nog een heel eind naar achter...

zo is het wat correcter qua plaatsing...:


de vorige:
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jenslathouwers

haha dit geeft de sabian kit builder trouwens als basic metal opstelling...
en dan noemen jullie mijn opstelling achter men rug spelen voor de floortom ?? :p

i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

dunDaan


Quizvraag, waar ligt mogelijk een groter "probleem" dan de floor?


Hint...

Bijvoorbeeld , Let me entertain you ( Robbie Williams) het refrein..

De cup van de ride raken
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Robert-Jan

#45
jun 15, 2012, 11:45 Last Edit: jun 15, 2012, 11:46 by Robert-Jan
Raken zal het probleem niet zijn...het patroon volhouden, dat ga je in je schouders voelen waarschijnlijk.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jenslathouwers


De cup van de ride raken


de cup van de ride raken is op deze manier absoluut geen probleem hoor...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Joris

Dat krijg ik altijd als ik hem boven mijn bassdrum hang ipv boven m'n floor. Dat doe ik dus ook bewust niet.

Jenslathouwers

@ joris; ja ik heb em ook een tijdje boven men kick hangen gehad maar ik had altijd als ik erop speelde het gevoel dat ik niet in evenwicht was... ik verkies de ride ook boven de floor ipv de kick
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Fibesman

Zo heb ik vroeger ook lang gespeeld. Ben veel blijer met de ride boven m'n bass nu. Veel natuurlijker. Soms probeer ik voor de frisheid nog wel eens wat anders maar steeds weer terug naar 4 delig.

Omhoog