Plexiglas scherm

Gestart door groovemaker, jun 07, 2012, 12:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Headshrinker

mega gitaarstacks die flink blazen, wat heb je eraan?


Soms moet dat.  :Y



Maar we dwalen af...

harmen 18

Het dempt niet (echt veel), het weerkaatst. een scherm achter je neer zetten zal dus niet helpen en het net zo hard of harder als de muur terugkaatsen naar voren.

Animal baars


Goede kans om het te oefenen toch?

Sowieso!


Is het dan ook handig om het scherm bij een harde achterwand zoiezo achter je neer te zetten?
Denpt het dan ook of heeft dit minder zin? Ik zie trouwens ook wel eens toepassingen van dit soort platen bij versterkers, maar dan zijn ze vaak een stuk kleiner.

Is idd wel erg duur, en het lijkt mij dan geen optie, omdat ik wel op verschillende geluidsniveau's mijn dingen kan spelen. De vraag is alleen of je dat ook wilt....

Ik ga me bij een nummers als Killing in the name (ik noem maar wat) echt niet inhouden, omdat dat dan de kwaliteit van het nummer aantast.

Maar voor repetities en grote podia is het dus ook niet echt een optie begrijp ik?


Voor repetities zou ik het niet willen gebruiken. Dan is communicatie i.m.o. gewoon belangrijker dan volume. Bij een harde achterwand met je in de zaal weinig verschil tussen met of zonder scherm spelen. Op het podium blijft het directe geluid van de drums en (met name) bekkens een stuk lager. Mijn bandleden kunnen het wel waarderen als het scherm op staat.

paQ

Meneer Bosman zat vanavond ook gedeeltelijk achter een scherm... (blazers ernaast)

groovemaker

Maar hoe kan het dan dat plexiglas geluid absorbeerd?

Het lijkt me logischer dat het weerkaatst? Of gebeurt dit allebei?
If it's too Loud you're too old!

Hoefnix

Plexiglas tussen de drummer en de microfoon van bijvoorbeeld de zanger zorgt ervoor dat er minder drums via de zangmic binnenkomt. En het absorbeert niets maar is gewoon een blokkade voor het geluid.

groovemaker

ohhh.....Dat is alles?
If it's too Loud you're too old!

harmen 18

Jep, het voordeel tegenover een muur is dat je er door kan kijken.

groovemaker



Dus dit klopt niet?
If it's too Loud you're too old!

paQ

#34
jun 10, 2012, 11:37 Last Edit: jun 10, 2012, 13:13 by paQ
jawel, alleen je hebt te maken met een r waarde.
Hoe harder het materiaal, hoe groter de weerkaatsing, en hoe minder de absorptie.
plexiglas, lexaan en dat soort kunststoffen zijn erg hard en reflecteren dus enorm, en in bepaalde mate zullen ze geluidsgolven al resonerend weer overbrengen 'naar de andere kant'

Het schemaatje dat je post toont het verschil (of verhouding, zo je wil) aan tussen reflectie en absorptie (resp. isolatie en demping zeg maar ;) )

groovemaker

Ok dat klinkt al duidelijk....

Ik heb dit plaatje van een bedrijf dat deze plexiglazen schermen maakt voor drummers en blazers.
If it's too Loud you're too old!

Paul


Meneer Bosman zat vanavond ook gedeeltelijk achter een scherm... (blazers ernaast)

Was je gisteravond bij Guus Meeuwis ja?
Ik was er ook, om te werken. De plexiglas schermen vielen mij ook meteen op. Voor de verandering stonden de schermen nu niet voor de drummer en percussionist, maar duidelijk opgesteld als scheiding tussen blazers, drums/percussie en de achtergrondvocalen (?) (die stonden rechts toch?)

paQ


Was je gisteravond bij Guus Meeuwis ja?
Ik was er ook, om te werken. De plexiglas schermen vielen mij ook meteen op. Voor de verandering stonden de schermen nu niet voor de drummer en percussionist, maar duidelijk opgesteld als scheiding tussen blazers, drums/percussie en de achtergrondvocalen (?) (die stonden rechts toch?)


eergister ;)

goeiemorgen  :+



foto's maken

Paul

#38
jun 10, 2012, 16:38 Last Edit: jun 10, 2012, 16:39 by Paul
Ik had geen tijd om te kijken, ik heb het podium eigenlijk alleen gezien toen het stadion nog leeg was. ;)
Ik liep met zo'n rugzak bier door het voorste vak heen en ik heb bijna non-stop staan tappen, er werd stevig doorgedronken! Alleen bij The Golden Earring heb ik niet getapt maar gekeken. :Y

Dus wat stond er nu rechts van de drummer/percussionist?

paQ

bij golden earring ging ik weer naar huis :D hahahah
(Cesar kan het nog wel trouwens!)

wat bedoel je?

Paul

Ja, Cesar kan het nog! Ik had niet in de gaten dat The Golden Earring aan het spelen was, ik dacht "waarom speelt Guus nou Radar Love, en klinkt het als The Golden Earring?" Toen keek ik op en ben ik gestopt met tappen :Y.
Maar je hebt Gers Pardoel dus gemist? Die kwam daarna nog :X


Wat ik bedoel is dat er rechts van de drummer en percussionist ook een plexiglas wand stond met daarnaast allemaal lessenaars. Toen het stadion nog leeg was stonden er links al blaasinstrumenten klaar, maar rechts stonden geen instrumenten. Wat heeft daar gestaan, nog meer blazers?

paQ

#41
jun 10, 2012, 17:09 Last Edit: jun 10, 2012, 17:09 by paQ
strijkers

Dat scherm stond er zodat de broer van Guus geen last heeft van dat kattegejank :D

Hammar


paQ

SO!
mooie aanbieding hoor

Animal baars

Zo dan, die heb ik gelijk een mail gestuurd. Wil wel een van zijn platen hebben. kom er nog regelmatig 1 te kort. Verder is dit een waanzinnig mooie aanbieding! Voor wie twijfelt, gelijk kopen!!

musiqman

Heb m ook gemailed. Eventueel voor 8 platen.

Fibesman

#46
jun 12, 2012, 14:08 Last Edit: jun 12, 2012, 14:09 by Fibesman
Lekker sjouwen jongens, bijna net zo cool als een endorsement pfffft.

Animal baars

Ik heb liever roadies dan een endorsement (en dan bedoel ik niet de drumvellen 8)7

paQ


Lekker sjouwen jongens, bijna net zo cool als een endorsement pfffft.


:D

harmen 18

Ach, als het niet anders kan/mag/hoort, dan moet je wat. Dan maar in een vissenkom.

Omhoog