Percussie

Gestart door Groove, jun 01, 2012, 22:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Groove

Gebruiken jullie percussie instrumenten op/aan je drumset? En hoe en waar heb je dit opgehangen? Denk aan koebellen, tamboerijn, blocks, chimes enz, enz...

Hoefnix

Bongo's op hun eigen stand. Daarnaast nog los de tang-tangs van Bart Fermie.

Animal baars

Af en toe m'n djembee. Regelmatig een shaker in mijn rechterhand en ik heb nog een tamboerijn en twee jamblocks van LP in m'n koffer zitten. Die gebruik ik alleen heel erg weinig.
Als ik die blocks gebruik hangen die gewoon aan een bekkenarmpje. De shaker ligt naast mijn metronoom/iPad en de djembee zoek ik nog een goeie betaalbare stand voor.

musiqman

Gibraltar pro djembe stand. Top ding.

Ik gebruik van alles. Bij de kit shaker, jamblock, cowbell en tambourine (soms een djembe, chimes of conga ernaast)

Los alles in de trand van conga's, djembe, alles soorten kleinpercussie ed.

Otje

Ik dacht er al een tijdje aan een topic te openen over percussie. Tot mijn verbazing bestaat ie al. In twee jaar tijd 3 reactie's  :?  Percussie als 'ad-on' bij je drumstel, of nog beter, een aparte percussionist in de band, geeft toch zoveel meerwaarde m.i. En je heb er een 'maatje' bij. Of zien jullie het meer als een concurent die de show steelt?
Ik zeg maar wat om dit ondergeschoven onderwerp een 'boost'te geven. Ik hoop op wat meer feedback. Daar over de toevoeging van een percussie(onist) nogal verschillend wordt gedacht.

Onder het Moto 'More Cowbel Please'; filmpie
http://youtu.be/MNAwt9exir8

Nijlpaard

#5
okt 25, 2014, 10:56 Last Edit: okt 25, 2014, 11:06 by Nijlpaard
Pink Floyd en Paul Simon zijn de eersten die me te binnen schieten. De percussionist op Pulse (of was het Delicate sound.....). Heerlijk om het contrast te zien tussen de rustig en relaxed drummende Nick Mason en dan die gast in zijn "kooi" helemaal los te zien gaan :P Zeker een aanvulling binnen die setting en het geeft aan dat percussie niet alleen gebruikt hoeft te worden om het rustiger te houden. Zelf wel eens geexperimenteerd met percussie en zit er nog over na te denken om zo'n roland apparaat aan te schaffen met een paar rim-triggers om wat bongo's, koebellen, chimes en dergelijke in mijn set te kunnen gebruiken.

Check him out @ around 13:10
http://www.citizen.tv/pink-floyd-hd-pulse-full-concert-live-at-earls-court-1994-720p-xvid-n0x82EoSS9.html
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

musiqman

#6
okt 25, 2014, 12:16 Last Edit: okt 27, 2014, 07:33 by musiqman
Yes, Gary Wallis een van mijn grote voorbeelden (check de dvd P.U.L.S.E live en dan het nummer Learning To fly...)

De Moody Blues hebben ook zo'n drummer/percussionist.

Ik speel zelf ook percussie, waar vorig jaar toch wel het meeste spelen was.

Ik heb wel eens met drummers gespeeld die nog nooit met een percussionist hadden gespeeld. Dan geld less is more spel voor mij nog meer dan gewoonlijk. Op een gegeven moment merk je gelukkig snel wat je aan elkaar hebt.

Ook veel solo begeleidingswerk (waar drums net niet lekker uitkomen) met oa cajon, djembe e.d. maar ook alleen shakers bijv. Net afhankelijk van de artiest en nummers.

Technobeat


Een paar jaar geleden zag je bij de programma`s van Paul de leeuw ook een hele goede percussionist : Mike  Schäperclaus .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan


En je heb er een 'maatje' bij. Of zien jullie het meer als een concurent die de show steelt?



Wil je lekker samenspelen dan moet je wel maatjes zijn..en dan kan het helemaal te gek zijn.
Is die klik er niet ja dan kan het behoorlijk vechten worden. ;)

Ik heb ooit eens project mogen met wereld percussionist Rhani Krija (Sting) die doodleuk  verteld over hoe geweldig het wel niet was met Keih Carlock..dat was wel even slikken ja..maar als je dan zo n percussionist naast je hebt staan, dan is het wel heel tof spelen hoor ;)

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

#9
okt 25, 2014, 20:32 Last Edit: okt 25, 2014, 20:38 by Otje

Wil je lekker samenspelen dan moet je wel maatjes zijn..( )..maar als je dan zo n percussionist naast je hebt staan, dan is het wel heel tof spelen hoor ;)


Hier..,nog zo'n duo!  8)7

http://youtu.be/XlvWC6payGY

Dit swingt toch de pan uit!

Robert-Jan

 Nippy  *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Leeft die nog ? Ik heb hem vooral in die duitse serie leren kennen, in zo'n lege fabriekshal met Bill Bruford op een electrische kit. Ergens diep in de jaren 80....

Robert-Jan

Jazeker
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

Ik heb nog nooit met een goede percussionist gespeeld, en heb daarom de neiging te zeggen: laat maar. Iets te vaak meegemaakt dat mensen denken dat wel even te kunnen. En dan de plank (koebel :-) misslaan, dan wordt het echt een struggle.

taco

af en toe wat effect materiaal in de buurt. vaker een cowbell of mounted tambourine. en m'n eigen fabrikaat crasher!! daarnaast regelmatig als percussionist met drummers gespeeld, en als dat niet klikt, hoop je dat je niet teveel rommel hebt meegenomen, zeg maar....

DrumJJD

Vaak wat klein percussie materiaal als shakers, beatring, jamblock etc. als extra bij de drums maar zo af en toe (steeds vaker) speel ik ook op dit soort combi's. Ik gebruik de cajon vaak ook in combinatie met een bassdrumpedaal (met een zweet bandje om de klopper) en op de foto mist de hihat. Erg leuk om zo te spelen in een kleinere band setting.



Zelf nog nooit met een percussionist gespeeld lijkt me wel gaaf om te doen.

Omhoog