Ebay oplichters, pas op voor valse SD-kaartjes

Gestart door Murgen, jun 01, 2012, 14:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Murgen

Binnenkort ga ik mijn 2-Box brein modificeren met een extended SD-kabel om een grotere SD-kaart te gebruiken (meer samples, meer kits). Een grotere SD-kaart voor de 2-Box blijkt nauw te luisteren. Niet alleen moet het flash-geheugen snel zijn maar ook nog eens snelle acces-tijden te hebben. Er zijn maar een paar kaarten geschikt bevonden en 1 ervan is de Lexar Professional 32 GB 133x.

Via ebay zo'n kaartje gekocht. Blijkt fake te zijn. Via ebay kan je gelukkig snel je geld terugkrijgen en de fake kaart is vanochtend teruggestuurd. Qua prijs zat er weinig verschil tussen de fake op ebay en een echte die ik inmiddels via cameranu.nl heb besteld.

Hier een foto, links is fake. Rechts zie mijn vingers spiegelen in de echte kaart.



Watch out for fake.

 
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

dunDaan

In welke zin is die ene fake.??Is het gewoon een leeg hoesje, of voldoet hij niet aan de specs??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

NathanR

Je hebt volgensmij van die zwarte nep-kaartjes, die zijn gewoon helemaal plastic. Hebben precies dezelfde vorm etc. passen ook in je telefoon/camera noem het maar op, maar staat niks aan geheugen op omdat alles van plastic is ;)

Dus volgensmij is het gewoon zo'n plastic dummy met een mooi SD-stickertje erop :p

Murgen

#3
jun 01, 2012, 16:03 Last Edit: jun 01, 2012, 16:05 by Murgen
Nee, nee, hij werkt wel maar met andere spec's dan de echte. En voor foto en video werkt het misschien nog wel, maar voor de 2-Box Drumit Brain heb je best redelijk kritische schrijf, lees en acceswaardes nodig. Anders krijg je latency. En deze Lexar is 1 van de weinig grote kaarten die dat blijkbaar vlekkeloos kan.

Ik had een klein testje gedaan en op schrijf-snelheid blijft de fake ver achter. Accestijden heb ik niet kunnen testen, en mijn 2-Box is nog niet gemodificeerd.

Fake-kaart:


Echte Lexar:

>>  Murgen left the forum, no April fool <<

animal


Hier een foto, links is fake. Rechts zie mijn vingers spiegelen in de echte kaart.


:? Ik zie je vingers spiegelen in het linker doosje, de fake kaart dus  :?

Maar bedankt voor de tip, ik zoek nog een "grote" kaart voor m'n DP-24  :) .

Jochem


:? Ik zie je vingers spiegelen in het linker doosje, de fake kaart dus  :?

Maar bedankt voor de tip, ik zoek nog een "grote" kaart voor m'n DP-24  :) .


Ruubke


:? Ik zie je vingers spiegelen in het linker doosje, de fake kaart dus  :?


Hij bedoelt de weerspiegeling op het stickertje van het zwarte sd kaartje.


Robert-Jan

Waar vandaan is het verscheept?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

Latvia ... 1 van de Baltische staten.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Jochem


Latvia ... 1 van de Baltische staten.

Letland dus..

animal


Hij bedoelt de weerspiegeling op het stickertje van het zwarte sd kaartje.


Aha, scherp opgemerkt  :Y

Murgen


Aha, scherp opgemerkt  :Y


Daar doe je dan je best voor ...
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Omhoog