eerste drum kopen. (beginner)

Gestart door drum-ken, mei 20, 2012, 00:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drum-ken

hallo, aangezien ik nieuw ben op dit forum ga ik mij eerst even voorstellen. ik ben ken , een jongen van bijna 18. ben vroeger begonnen met gitaar als eerste instrument. al snel kwam hier piano bij. de laatste tijd speel ik ook steeds meer drum (bij vrienden. en ik merk dat dit mij ook wel ligt) nu zou ik mij graag mijn eerste druk kopen (heb nu wel een yamaha dd65 maar dit vind ik brol)
voor mijn nieuwe drum
- nieuw of tweedehands
- maximum 600euro
- muziekstijlen : een beetje vanalles (blues,rock,jazz,pop,metal,...)
- wat kan ik hier nog aan toe voegen?

alvast bedankt
grtz ken

Jochem

#1
mei 20, 2012, 00:37 Last Edit: mei 20, 2012, 00:38 by Jochem
Check eerst even dit topic & dit, zal je al een heel eind op weg mee moeten komen.
2de hands is wel het voordeligst, zeker in jouw prijs klasse, kan je een fatsoenlijk A-kit voor kopen.

drum-ken

ok heb ze eens snel voorgelezen inderdaad goede topics. bij de vrienden waar ik soms speel hebben ze verschillende merken en instellingen. de ene heeft een pearl gewone opstelling 3 toms. de andere een tama denk ik met 4 toms. ik vond deze beiden goed spelen maar ben vooral ook bezoek naar wat meer persoonlijk advies.

al bedankt .

Murgen

Persoonlijk advies op een forum? We weten niet eens wat je speelt? Rock, pop, metal? 600 euro voor alleen de ketels of inclusief hardware en bekkens? Voor dat geld heb je een instapper van een A- merk of een redelijk 2e handse middenklasser. Wil je gericht advies dan zal je veel duidelijker moeten worden en persoonlijk advies? Ik zou naar een drumleraar of in ieder geval een grotere drumwinkel stappen. Succes.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Hoefnix

Met een set met 20" basdrum, 10" 12" en 14" toms met een 14x5" snaredrum kan je in beginsel alle kanten op. In het begin heb je met 3 toms voldoende later neem je minder of meer toms naar behoefte. Koop een A merk Pearl, Tama, Sonor oid die zijn vaak tweedehands goed te vinden op marktplaats.

Vergeet de merken zoals Peace, Stagg etc. dat kan goed zijn maar ook heel slecht. Houd er rekening mee dat op een gebruikte set ook gebruikte vellen zitten die eventueel een keer vervangen moeten worden.

paQ

Zie Jochem's post. :)

Deze gaat dicht.

Omhoog