low budget drumtassen

Gestart door beest1979, mei 18, 2012, 11:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

beest1979

hallo
ik was aan het rondkijken voor drumtassen en kwam daar bij drumtassen van tama tegen niet de dx-reeks maar zo een setje.
Ik heb prijs laten maken voor een 10"-12"-14"-16"-22"set
Ze zouden rond de 140€ kosten.
nu is mijn vraag zijn deze ook werkelijk iets waard of zijn ze na 2 keer gebruiken al kapot.
Zijn er soms mensen die deze gebruiken of een ander merk waar ze ook wel tevreden zijn en ook rond die prijs zitten.
Het zou moeten dienen voor van thuis naar het repetitielokaal te gaan dus niet voor op de vrachtwagen of zo.

Harre

Ik heb geen ervaring met deze tassen, maar als het alleen maar voor vervoer naar de repetitie en terug is kun je jezelf daar geen buil aan vallen denk ik. Of iets heel blijft hangt immers ook af van hoe je er mee om gaat, want als je het persé wilt is ook de duurste hoezenset met een paar keer gebruiken kapot te krijgen. M'n ervaring in het algemeen met tassen is dat het venijn hem in de ritsen zit en niet zo zeer in de tas op zich. Die houdt het eigenlijk altijd wel (afhankelijk dus van de manier van transport en hoe je er mee om gaat), maar als een rits het compleet begeeft ben je verder van huis. Ik gebruik nu sinds kort weer een paar tassen van Protection Racket en die hebben in het verleden hun diensten al goed bewezen, maar van een Mapex hardware tas was de rits van een zijvak al heel snel kapot en daardoor dus het vak onbruikbaar.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Anserini

Deze heb ik een tijd geleden aangeschaft, omdat ik ook niet veel hoef te slepen met m'n spullen, voor de prijs zeker een goede set hoezen: http://www.laenenmusic.nl/contents/nl/p6108_Pearl_DBS-03N_drumhoezenset_Fusion-22.html

musiqman

#3
mei 18, 2012, 13:35 Last Edit: mei 18, 2012, 13:37 by musiqman
Protection racket maakt betaalbare tassensets in standaard maten in de kaaliteit waar ze om bekend staan.

http://www.rockpalace.com/product/Protection-Racket-18007-Set-Nutcases-Fusion

beest1979

ik heb toch maar besloten om wat betere tassen of iets  te kopen en geen risico te lopen
Ik ben uit gekomen op protection racket en Ahead armor cases welke zouden jullie aan raden want ze hangen volgens mij wel kort tegen elkaar  kwa bekleding enz de prijs is na navraag ongeveer hetzelfde
alvast bedankt voor de hulp.

Murgen


Protection racket maakt betaalbare tassensets in standaard maten in de kaaliteit waar ze om bekend staan.

http://www.rockpalace.com/product/Protection-Racket-18007-Set-Nutcases-Fusion


Yep, klopt helemaal. Ik heb een Protection Racket met wieltjes waarin ik de Yammie cocktailset, bekkentasje (t/m 14 inch) en snare-bag van 10 inch in vervoer. Bijna wekelijks in gebruik bij repetities dweilbandje en vrijwel geen slijtage. Je moet hem vol alleen niet rechtop zetten maar laten liggen dan gaat er weinig mis. :-)  Van harte aanbevolen (wat een weelde, 1 grote tas op wieltjes, past in mijn kofferbak (C5 break) en kitje in 5 minuten opgezet en weer afgebroken). 
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Mattias

#6
apr 12, 2015, 22:24 Last Edit: apr 12, 2015, 22:28 by Mattias
Hebben de ervaringsdeskundigen bij Protection Racket ooit problemen ondervonden met tom mounts/bas drum spurs?

edit: ik bedoel niet echt de tom mount, maar de plaats waar de tom vasthangt aan de mount, het uitsteeksel... zal ongetwijfeld een naam voor zijn :)

MatiZ

Ik heb voor mijn a-kit een setje Millenniums, zijn ook erg betaalbaar en goed. Dus voor wat licht sjouwwerk of opbergen prima.

http://www.thomann.de/nl/millenium_drumbag_set.htm

Dit is de wat goedkopere versie, de TOUR versie is wat steviger maar ook duurder :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Mattias

Wat zijn de meningen over Gator? (in vergelijking met bv Millenium/Protection Racket/Ahead Armor)
Ik zoek één gewone degelijke (liefst low-budget) hoezenset die niet scheurt van een zucht wind, en één hoezenset die minstens degelijk te noemen valt

Hammar

Stagg, 5 delig voor €150 geloof ik.

leeqnl

Ik heb zelf via Thomann een Gator set besteld, met een losse Millenium Floortom tas. Wat mij opvalt is dat de Gator tassen steviger aanvoelen. Ook zien de Gator tassen er beter afgewerkt uit dan de Millenium tas. Laatste grote verschil is de dikte van de voering. Is bij de Gator tassen bijna dubbel zo dik als bij de Millenium tas. En de prijs van de Gator set en de Millenium set bij Thomann ligt niet ver uit elkaar, dus zou zelf opnieuw voor de Gator gaan. Mooie stevige tassen voor als je je spullen zelf vervoert.

Omhoog