Pearl Tru-Trac Electronic Drumheads .

Gestart door Technobeat, mei 06, 2012, 16:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Hallo E-drummers .


Zoals jullie wel weten heb ik een combi van een A-kit met ingebouwde Roland TD9KX drumpads .
Maar .............. om NOG meer real acoustic gevoel te krijgen wilde ik misschien de Roland pads vervangen door Pearl Tru-Trac Electronic Drumheads .
Deze heads worden nu ook in de 2 meest gangbare maten geleverd waaronder ook de maten van mijn A-kit : 22-12-13-16-14 .
Nu is mijn vraag : Hoe is het speelgevoel van de Pearl heads ?
Zijn ze te vergelijken met gaasvellen - échte vellen of het soort schuimvellen die Yamaha gebruikt ?
Hebben jullie wel eens op een E-pro live gespeeld en wat zijn jullie bevindingen betreffende de Tru-Trac heads ?

laat het maar weten , ben erg benieuwd . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jochem

Waarom die? Je kan ook de gaasvellen van Drum Tec nemen die geven naar mijn mening de meest acoustic-feeling.

Robert-Jan

Eens met Jochem .. Setje mesheads en een trigger ..klaar.

Veel goedkoper ook.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drum1964

Ik ben het met beide bovenstaande heren eens, Techno. :Y
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Technobeat


Oké , dus de Pearl heads zijn niet meteen een goede keuze .
Het voordeel is wel dat het een '' kant en klaar '' product is , huidige pads er af , de nieuwe heads er op en spelen maar ......
De prijs van de Pearl heads is mij nog niet bekend , maar zal idd niet het koopje van de week zijn .

Dan de ( dubbellaagse ) Drum-Tec gaasvellen , die zijn dus neem ik aan ook in de gewenste maten te verkrijgen .
En het op de juiste manier plaatsen van de triggers is dat veel werk ?
Want ik zou het mooiste vinden om de triggers ONDER het gaasvel te monteren , dus dan zit je wel met solderen - afstellen en dergelijke .
En op de snare wilde ik ook graag een rimtrigger om X-sticks en rimshots te maken .
Is dit ook redelijk makelijk zelf te doen , of komt hier meer kennis van zaken bij kijken ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Mmm , net even gekeken bij Drum-Tec , een 5 delig setje witte dubbellaags Drum-Tec gaasvellen kost de kop niet : 149,= euro .
Maar een 5 delige set DDT built-in triggers is vrij prijzig , voor mijn kit zou dat komen op 748,= euro . :/

De '' hang-on ''- triggers zal ik ze maar noemen , zijn die van elk merk even goed , of is DDT het beste ?
En triggeren deze even secuur als de buit-in triggers , en kan ik hiermee ook X-sticks en rimshots maken ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

Ik kan trouwens die Roland triggers aanraden, bij die Ddrums gaan die elementjes veel te snel stuk.

musiqman

Ik heb nooit problemen met de ddrum pro s gehad. Ook niet met de Rolands. Al vind ik de chromen triggers spuuglelijk. Wbt uiterlijk vind ik de nieuwe zwarte ddrum triggers het fijnste werken. Die hebben ook een dubbele trigger in geval er toch een mocht uitvallen.

Ik de wel dat de brug trigger het beste resultaat geeft.

Technobeat


5 delige Ddrum set kost 219,= euro , 5 delige Roland set 326,= euro .
Dus is Roland 107,= euro duurder , maar als je voor 107,= euro meer geen ellende hebt met kapot gaande triggers , opsturen , wachten etc. is de keus niet zo heel moeilijk .

Roland dus als '' hang on '' - triggers .

Joris , jij gebruikt ze op je bassdrum als ik het goed heb ?
Nog nooit last gehad van uitval n.a.v. defect ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Ik heb nooit problemen met de ddrum pro s gehad. Ook niet met de Rolands. Al vind ik de chromen triggers spuuglelijk. Wbt uiterlijk vind ik de nieuwe zwarte ddrum triggers het fijnste werken. Die hebben ook een dubbele trigger in geval er toch een mocht uitvallen.

Ik de wel dat de brug trigger het beste resultaat geeft.


MM , heb je ook een site waar ik de door jou aanbevolen ( chromen en nieuwe zwarte ddrum ) triggers kan vinden ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog