Mapex Drums

Gestart door repelsteeltje, sep 16, 2011, 20:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dr.Funkensteyn

En dan hier eindelijk de mijne....was eerste optreden met toms van de bass af en eerste expiriment "hoe hang ik mn toms op". Inmiddels hangen ze aan de standaards aan weerszijde vd bass (conventionele opstelling).
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

ddrsonor

Nice!  :Y

Air Piet


En dan hier eindelijk de mijne....was eerste optreden met toms van de bass af en eerste expiriment "hoe hang ik mn toms op". Inmiddels hangen ze aan de standaards aan weerszijde vd bass (conventionele opstelling).



G*IL  +1  :)

Dries

Mooi hoor!
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

animal

Ja, mooie looks  :Y

Panda-Beer


En dan hier eindelijk de mijne....was eerste optreden met toms van de bass af en eerste expiriment "hoe hang ik mn toms op". Inmiddels hangen ze aan de standaards aan weerszijde vd bass (conventionele opstelling).



Wow dat noem ik nog eens mooi O+
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Dr.Funkensteyn

Thanks allemaal voor de reacties...word er bijna verlegen van.
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

repelsteeltje

Nice funkystein,
is dat zo'n Blaster edition?

Dr.Funkensteyn


Nice funkystein,
is dat zo'n Blaster edition?


uuuhhhhhhh....wat is een blaster edition?
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Robert-Jan

#84
okt 07, 2011, 18:50 Last Edit: okt 07, 2011, 18:54 by Robert-Jan
Black panther blaster is de nieuwste mapex telg



Ook verkrijbaar , de velvetone..

http://www.blackpantherdrumsets.com/
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Air Piet

#85
okt 07, 2011, 22:47 Last Edit: okt 07, 2011, 22:49 by Air Piet

Nice funkystein,
is dat zo'n Blaster edition?


Nope, is een Saturn ;)

Kijk maar naar de lugs en finish :)

repelsteeltje

Verschil is duidelijk idd. Keek daarstraks heel vluchtig op mn mobieltje, vandaar. Vind de saturn toch wel wat sjieker.

Robert-Jan

T is een orion ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dr.Funkensteyn

mits dit nog steeds over mijn drumstel gaat....

....Robert-Jan gaat door voor de wasmachine met een jaar lang gratis waspoeder *O* *O* *O*
maar dan niet dat artiestenspul "waspoeder" he!!!
ZE is een Orion....noem mijn drumstel liefkozend "mun meissie"....hoewel hier niet uit geconcludeerd dient te worden dat ik irl op vrouwen loop te meppen  :+

Mooie set die black panther. Vind vooral de lugs (kun je op de mapexsite beter zien) erg mooi met een klassieke uitstraling. Wat ik wel jammer vind....bij zo'n klassiek mooi ogende set (geldt ook voor mijn Orion) zou ik qua kleur van het bass-resonantievel een fyberskin het mooist vinden...alleen zijn die enorm geluidsbepalend dus snap wel dat ze die er niet standaard opleggen). Jammer dat ze de "gewone" powerstrokes en emads niet in zo'n echte huidkleur hebben!!!
En iets dat ik altijd debiel heb gevonden....koop je een ander voorvel, zit daar natuurlijk geen merklogo op. Dat ze geen losse stickers met logo verkopen die je er zelf op kunt plakken?!?!? Zonder ziet alleen de kenner nog op wat voor merk drums je speelt.
Nu ik eraan denk...ik geloof dat ik dit is als  *) naar de verschillende fabrikanten opstuur met recht op octrooi....
In dat kader misschien niet zo handig dit hier te melden....voor je het weet zie je ze in de winkel liggen en zie je een forumlid met een big smile en een zak geld.

Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Rick


zou ik qua kleur van het bass-resonantievel een fyberskin het mooist vinden...alleen zijn die enorm geluidsbepalend dus snap wel dat ze die er niet standaard opleggen). Jammer dat ze de "gewone" powerstrokes en emads niet in zo'n echte huidkleur hebben!!!
En iets dat ik altijd debiel heb gevonden....koop je een ander voorvel, zit daar natuurlijk geen merklogo op. Dat ze geen losse stickers met logo verkopen die je er zelf op kunt plakken?!?!? Zonder ziet alleen de kenner nog op wat voor merk drums je speelt.


Ik weet niet of het groot genoeg is om te lezen, maar:



"Remo Fiberskyn 3 FA, Powerstroke 3 Bass"

Die is dus wel te krijgen!

En een Mapex Logo sticker is gewoon bij de Mapex dealer te bestellen!

5150

@RJ: Mooie sets die Mapex Black Panthers...!!! Heb me dr ook aan staan te vergapen op de beurs...Beetje jammer vind ik die geborstelde hw op de blaster icm die kleur...beetje kitsch. Heb jij ze al bespeeld RJ ? Ik zie dat de ketelsamenstelling van beide sets als ook de draagranden anders zijn. De naam Blaster doet vermoeden dat ie meer van jetje gaat en de Velvetone klinkt weer een beetje gay... :P Maar...een btje gay...is best okay zei ooit een forumlid... *D
***...in-between-drums...***

Robert-Jan

Nee ik heb er nog niet mee gespeeld , ook alleen maar op de beurs gezien.
Enige wat ik er jammer aan vind is dat ze de floortom brackets niet als de saturn/ orion hebben gedaan..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dr.Funkensteyn


"Remo Fiberskyn 3 FA, Powerstroke 3 Bass"

Die is dus wel te krijgen!

En een Mapex Logo sticker is gewoon bij de Mapex dealer te bestellen!


uuhhh....dat bedoel ik nou juist...dat ze alleen als fyberskin te krijgen zijn. Powerstroke wil alleen maar zeggen dat er "demping"/powerenforcement inzit. Ik heb een fyberskin ps3 op de slagkant van mn bass gehad en dat was een heeeel andere klankkleur als een clear ps3 maar dat wou ik toen ook bewust voor jungle sound/drum 'n' bass-sound. Hoe klinkt die fyberskin als resonantievel?
Wordt een beetje off topic dus mischien beter de discussie in het vellenforum te voeren.

Wel een mooie bassdrum trouwens! Mooie kleur en nice lugs!!! ;) Wat voor merk is het?
En als die stickers bij de dealer te bestellen zijn dan snap ik niet dat niet elke drumzaak er een paar heeft liggen. Maar ga zo toch ff naar Piet (Klaassen). Wellciht dat hij er 1 heeft liggen.
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Dr.Funkensteyn


Nee ik heb er nog niet mee gespeeld , ook alleen maar op de beurs gezien.
Enige wat ik er jammer aan vind is dat ze de floortom brackets niet als de saturn/ orion hebben gedaan..


...idd, was me nog niet eens opgevallen. Weer een beetje terug bij af die geboorde brackets?!?
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Air Piet


mits dit nog steeds over mijn drumstel gaat....

....Robert-Jan gaat door voor de wasmachine met een jaar lang gratis waspoeder *O* *O* *O*
maar dan niet dat artiestenspul "waspoeder" he!!!
ZE is een Orion....noem mijn drumstel liefkozend "mun meissie"....hoewel hier niet uit geconcludeerd dient te worden dat ik irl op vrouwen loop te meppen  :+

Mooie set die black panther. Vind vooral de lugs (kun je op de mapexsite beter zien) erg mooi met een klassieke uitstraling. Wat ik wel jammer vind....bij zo'n klassiek mooi ogende set (geldt ook voor mijn Orion) zou ik qua kleur van het bass-resonantievel een fyberskin het mooist vinden...alleen zijn die enorm geluidsbepalend dus snap wel dat ze die er niet standaard opleggen). Jammer dat ze de "gewone" powerstrokes en emads niet in zo'n echte huidkleur hebben!!!
En iets dat ik altijd debiel heb gevonden....koop je een ander voorvel, zit daar natuurlijk geen merklogo op. Dat ze geen losse stickers met logo verkopen die je er zelf op kunt plakken?!?!? Zonder ziet alleen de kenner nog op wat voor merk drums je speelt.
Nu ik eraan denk...ik geloof dat ik dit is als  *) naar de verschillende fabrikanten opstuur met recht op octrooi....
In dat kader misschien niet zo handig dit hier te melden....voor je het weet zie je ze in de winkel liggen en zie je een forumlid met een big smile en een zak geld.



Oh ja juist nu zie ik het(na inzoomen)  :)

Ik vind die nieuwe blackpanther drums niet zo eerlijk gezegd...

ben ook niet zo'n fan van de fyberskyn kleur :+

Maarja kwestie van smaak, ben blij dat jij het mooi vind dan blijven we verschillend :+

Rick


Wel een mooie bassdrum trouwens! Mooie kleur en nice lugs!!! ;) Wat voor merk is het?
En als die stickers bij de dealer te bestellen zijn dan snap ik niet dat niet elke drumzaak er een paar heeft liggen. Maar ga zo toch ff naar Piet (Klaassen). Wellciht dat hij er 1 heeft liggen.


Ik hoor persoonlijk niet veel verschil tussen een normaal coated vel en een fyber als reso. Misschien dat een fyber net iets warmer en wolliger is.

De bassdrum is een brady jarrah-ply in wandoo burl finish  :)

Dr.Funkensteyn

hhmmmm....misschien moet ik zo'n fyberskin als reso gewoon maar es proberen.
Mooi hoor die Brady. Ken ze eigenlijk vnl van de (mooie) snares. Maar ook van de bass weten ze iets moois te maken. (en excuses voor de late reactie)
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Polle

Ik speel zelf ook op een Saturn. Galactic blue sparkle,ziet er geweldig uit onder de spotlights,klinkt als een klok,veel te hard op kleine podia volgens mijn medemuzikanten,haha! Heb er nog de ambassador/emperor vellen opliggen,waarvan ik de slagvellen nu eens ga vervangen door Aquarian response 2!
Zou het op't moment alleen willen veranderen voor een Saturn Ocher yellow,is echt wel mijn kleur!
Heb ook nog een Tama B/B hyperdrive setje,maar live kies ik toch steeds voor de Mapex.

Polle
JOE PILAR,let's rock your party!!

Dr.Funkensteyn

Foto's???  En dan het liefst onder een paar parretjes  :Y
Bij ocher yellow gaat mn gedachten meteen uit naar die set van Will Calhoun van Living Colour in de 80's.... -O-
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Dries


Foto's???  En dan het liefst onder een paar parretjes  :Y
Bij ocher yellow gaat mn gedachten meteen uit naar die set van Will Calhoun van Living Colour in de 80's.... -O-

Grappig, ik ''ontdekte'' de band afgelopen zondag, met Love Rears Its Ugly Head. Toen dacht ik al: wat een gave drummer!
Even opgezocht en dacht meteen aan zijn banaangele set.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Omhoog