Mapex Drums

Gestart door repelsteeltje, sep 16, 2011, 20:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dries

Mooi, die witte Saturn.
Wit is het nieuwe zwart lijkt wel.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Sander?

inderdaad erg mooi die Saturn, jammer dat die wit is.
Met een witte blijf je zitten is mij motto.

Wat mag zo´n setje eigenlijk kosten?

Rick

Watvoor maten heeft die Saturn? 22x18, 10x8, 14x12?

WDrums

Met een witte blijf je zitte.. tsja, haha.

Was nooit op het idee gekomen om een witte te kopen tot op het moment dat ik deze zag.
In combinatie met die black chrome lugs vind ik het toch een erg vet plaatje.

Het leuke is wel, dat een witte kit alle kleuren van een lamp weerkaatst. Je kunt dus met verlichting leuke effecten creëeren wat minder goed zal lukken met een zwarte.

Even een kleine opstelling:

Sander?


Ik heb laatst op een high-end set van mapex gespeeld en dat was heerlijk, ik ben alleen vergeten welke het was.. het was een ''metal'' set met pentagrammen als basdrumklauwen.

Thomann heeft een black panther 14x5.5 exotic maple in de aanbieding voor 155 euro. Lijkt mij spotgoedkoop voor een dergelijke snare. Iemand ervaring?


ja, ik heb 2 jaar geleden een Thomann special edition gekocht. Zebrastripe 14x5.5  blackpanther. Voor het geld een erg goede snare. Dat het geen ´echte´ is, dat zou best kunnen, maar voor dat geld kun je je geen buil vallen. Hij klinkt in ieder geval niet verkeerd. Volgens mij staat op youtube e.e.a over de thomann pather snares.

Rick

Het zijn prima snares die door alle keuringen van de blackpanther lijn heenkomen, alleen wordt er een kwalitatief minder soort esdoorn gebruikt. De kosten moeten ergens gedrukt worden (naast de cheesy maar verwijderbare Thomann badge)

Leon


inderdaad erg mooi die Saturn, jammer dat die wit is.
Met een witte blijf je zitten is mij motto.

Wat mag zo´n setje eigenlijk kosten?


rond de 1500 nieuw ongeveer; )

@Rick

22x20, 12x8, 14x12 uit mn hoofd. Ze staan bij soundattack in Engeland.



Headshrinker


Het [Thomann Black Panther special editions, red.] zijn prima snares die door alle keuringen van de blackpanther lijn heenkomen, alleen wordt er een kwalitatief minder soort esdoorn gebruikt.

Citaat van: repelsteeltje
Het verschil zal hem zitten in kwaliteit van het hout/strainer kwaliteit/kwaliteit van de vellen.

Rick

#33
sep 20, 2011, 11:37 Last Edit: sep 20, 2011, 11:39 by Rick







Er wordt sneller gepost dan ik kan lezen!



En volgens mij gebruiken ze gewoon de standaard Black Panther hardware


En fabrieksvellen zijn altijd slecht. Zelfs als je een Orion koopt zijn de vellen die er standaard bijzitten ruk.

Robert-Jan

nee de strainer op de special edition is anders dan de reguliere BP strainer.. het is dezelfde als op de pro-m zat.
op de saturns wordt nu standaard remo emperor geleverd..op de orion zitten ambassadors en zijn beduidend beter dan de UT vellen op bijvoorbeeld de meridians.
De vellen van de fabriek op de saturns/orions zijn zeker niet ruk.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick

De resonantievellen gaan nog, maar de slagvellen heb ik er zo snel mogelijk afgehaald (Saturn). Duidelijk mindere kwaliteit dan een USA remo.

Air Piet

Ik speel nog geen Mapex...(afgezien van mijn black panther snaredrum) maar binnenkort wel..

afgelopen week een Mapex Saturn besteld *O* *O* *O*

Duurt overigens een half jaar voor deze binnen is.. Is dit normaal?  :') Kan echt niet wachten... :P


Sander?

Cool gefeliciteerd! Een half jaar wachten, das wel erg lang... of is die helemaal customized?  :/

Air Piet

#38
sep 26, 2011, 20:46 Last Edit: sep 26, 2011, 20:49 by Air Piet

Cool gefeliciteerd! Een half jaar wachten, das wel erg lang... of is die helemaal customized?  :/


dankjewel  :) Customised wil ik niet zeggen... Maar het is ook weer geen set met standaard maten. O+

't gaat om de '' plus bass fusion pop '' , alleen dan minus de snaredrum ;)

Robert-Jan

Zit m daar dan niet de wachttijd?..zonder snare..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Air Piet


Zit m daar dan niet de wachttijd?..zonder snare..


Ik weet niet?  :? Leg eens uit :P

Sander?

omdat de maten niet standaard zijn, zullen ze er natuurlijk ook niet zoveel in het voren maken denk ik? Dat zal de wachttijd verklaren? Welke finish krijg je??

Robert-Jan


Ik weet niet?  :? Leg eens uit :P


De configuratie die je hebt gekozen is in een aantal dozen verpakt. De snare is daar een onderdeel van die zit in een van de dozen..als je hem zonder snare besteld kan het zijn dat ze hem als losse set zien die ze voor je gaan samenstellen/maken. Dat duurt langer.
6 maanden voor een configuratie set is lang voor mapex begrippen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Air Piet


De configuratie die je hebt gekozen is in een aantal dozen verpakt. De snare is daar een onderdeel van die zit in een van de dozen..als je hem zonder snare besteld kan het zijn dat ze hem als losse set zien die ze voor je gaan samenstellen/maken. Dat duurt langer.
6 maanden voor een configuratie set is lang voor mapex begrippen.


Oh oké... Nouja goed, ik denk ook wel dat ze 6 maanden hebben gezegd voor mensen die vervelende zeurmailtjes gaan sturen  8)7 :z Hopen dat 'ie eerder arriveerd :Y

@Sander: Blue Galaxy Sparkle Burst met Blackchrome spanners & hoepels   :z :z :z


Leon

Wat goed! Gefeliciteerd! Ik ben heel benieuwd:)

Dries


Oh oké... Nouja goed, ik denk ook wel dat ze 6 maanden hebben gezegd voor mensen die vervelende zeurmailtjes gaan sturen  8)7 :z Hopen dat 'ie eerder arriveerd :Y

@Sander: Blue Galaxy Sparkle Burst met Blackchrome spanners & hoepels   :z :z :z


Erg mooie finish! Er staat er nu ook eentje op Marktplaats, maar in fusionmaten.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick


Erg mooie finish! Er staat er nu ook eentje op Marktplaats, maar in fusionmaten.


Da's mijn ouwe, haha  8)7

Air Piet


Da's mijn ouwe, haha  8)7


Ik heb 'm gezien ja :D

Waarom doe je zo'n mooie kit weg? :? :P


Rick

Ik heb mijn kit weggedaan omdat ik hem 1:1 naast een brady jarrah-ply kit heb kunnen uitproberen. De saturn klonk beslist niet slecht, maar de brady klonk gewoon veel beter. Ik ben dus uiteindelijk met.de brady de deur uit gegaan. Ik kon het me niet veroorloven beide kits te houden. Anders had.ik dat zeker gedaan!

Air Piet


Ik heb mijn kit weggedaan omdat ik hem 1:1 naast een brady jarrah-ply kit heb kunnen uitproberen. De saturn klonk beslist niet slecht, maar de brady klonk gewoon veel beter. Ik ben dus uiteindelijk met.de brady de deur uit gegaan. Ik kon het me niet veroorloven beide kits te houden. Anders had.ik dat zeker gedaan!


Haha oké zonde   :N

Maarja die Brady kit zal ongetwijfeld goed klinken :) Had er persoonlijk nog nooit van gehoord, eventjes ge '' youtubed '' .. klinken wel lekker vet zeg. (althans voor zover ik het kan beoordelen via een youtube filmpje )

Omhoog