Mapex Drums

Gestart door repelsteeltje, sep 16, 2011, 20:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Air Piet


Grappig, ik ''ontdekte'' de band afgelopen zondag, met Love Rears Its Ugly Head. Toen dacht ik al: wat een gave drummer!
Even opgezocht en dacht meteen aan zijn banaangele set.


Wel goede band opzich  :) funk-rock-soul achtig... Ik zie ze steeds voorbij komen op de eeuwig-lange VH1 reclame  8)7

Polle

Staan op onze site,JOEPILAR.be!!
JOE PILAR,let's rock your party!!

paQ


Polle

#103
okt 20, 2011, 09:22 Last Edit: okt 20, 2011, 09:29 by paQ
Sorry,ik weet ni hoe ge dat uploaden etc doet!?

Commentaar van de moderator RTFM
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,288.0.html
JOE PILAR,let's rock your party!!

Leon

Even tussendoor, ik snap best dat hier mensen uit belgie zijn, maar Gert kan ook gewoon dialectloos typen, dat leest net even wat gemakkelijker weg!

Sorry, ik ben een taalnazi!

Dr.Funkensteyn


Wel goede band opzich  :) funk-rock-soul achtig... Ik zie ze steeds voorbij komen op de eeuwig-lange VH1 reclame  8)7


"wel een goede band op zich"....pfoe....dat vind ik nogal een understatement en doet de band niet het recht dat ze verdient! Er was bijv. geen grunge geweest als LC er niet geweest was. Héél invloedrijk en vernieuwend. Bovendien de enige band voor zover ik weet die het voor elkaar kreeg als voorprogramma te spelen en het hele publiek zo enthousiast te maken dat ze liever hen zagen doorspelen dan de hoofdact :Y. Wie die hoofdact was???.....ach, waren de Stones maar 8)7 8)7 8)7!!!!!
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Air Piet


"wel een goede band op zich"....pfoe....dat vind ik nogal een understatement en doet de band niet het recht dat ze verdient! Er was bijv. geen grunge geweest als LC er niet geweest was. Héél invloedrijk en vernieuwend. Bovendien de enige band voor zover ik weet die het voor elkaar kreeg als voorprogramma te spelen en het hele publiek zo enthousiast te maken dat ze liever hen zagen doorspelen dan de hoofdact :Y. Wie die hoofdact was???.....ach, waren de Stones maar 8)7 8)7 8)7!!!!!


+1

Robert-Jan

#107
okt 21, 2011, 20:27 Last Edit: okt 21, 2011, 20:31 by Robert-Jan
Nou heb ik de stones wel eens live gehoord ....ik snap t publiek wel hoor.. :Y

eeeeeeennnnn weer terug naar mapex..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dr.Funkensteyn


Even tussendoor, ik snap best dat hier mensen uit belgie zijn, maar Gert kan ook gewoon dialectloos typen, dat leest net even wat gemakkelijker weg!

Sorry, ik ben een taalnazi!


pffff.....wil je je lolletje niet ontzeggen maar als je nou werkelijk taalpurist wil zijn/bent, dan lijkt me dat hier genoeg reacties vol met grammaticale dan wel taalfouten staan. Daar stoor ik me persoonlijk veel meer aan als aan een vlaamse zinsbouw. Bovendien zou ik niet te snel een Belg uitdagen mbt de nederlandse taal. De laatste keer dat ik 10 voor taal keek stonden we kansloos achter tegen onze zuiderburen  ;)
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Robert-Jan

Commentaar van de moderator eeeeeeennnnn weer terug naar mapex..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Fibesman


"wel een goede band op zich"....pfoe....dat vind ik nogal een understatement en doet de band niet het recht dat ze verdient! Er was bijv. geen grunge geweest als LC er niet geweest was. Héél invloedrijk en vernieuwend. Bovendien de enige band voor zover ik weet die het voor elkaar kreeg als voorprogramma te spelen en het hele publiek zo enthousiast te maken dat ze liever hen zagen doorspelen dan de hoofdact :Y. Wie die hoofdact was???.....ach, waren de Stones maar 8)7 8)7 8)7!!!!!


Ehm, nee. Ik volgde Living colour al in die tijd. Als ze het voorprogramma deden van de stones kregen ze voornamelijk middelvingers en boegeroep. Heb er hier nog een video van. Wel geweldige band, in die periode vond ik ze ook beter dan na het vertrek van bassist Muzz skillings. Will Calhoun ontmoet in de US, hele aardige, rustige gast.

Rick

Wat een mooie drumstellen he, dat Mapex. En die snares.....  *O*

Air Piet


Wat een mooie drumstellen he, dat Mapex. En die snares.....  *O*


Zo is dat! :+ Ik heb een oogje op die zogenaamde ''sledgehammer ''.... Vind 'm heel sexy eruit zien en ik ben op zoek naar iets wat subtiel is en toch lekker flinke poeiers uit kan delen ...

wat is jullie opinie van deze snaardrum?

 

Fibesman

De hoepels lijken erg op de oude slingerland sticksavers, de strainer ziet er mooi uit, de lugs vind ik erg lelijk. Is het bronze of brass?

Air Piet

#114
okt 22, 2011, 20:28 Last Edit: okt 22, 2011, 20:31 by Air Piet

De hoepels lijken erg op de oude slingerland sticksavers, de strainer ziet er mooi uit, de lugs vind ik erg lelijk. Is het bronze of brass?


Het gaat om brass oftewel messing... Die hoops zijn de zogenaamde ''sonic saver'' hoops.. zitten standaard op alle nieuwe black panther modellen.

Citaat:

'' Mapex's new "Sonic Saver" hoops bridge the gap between flanged and die cast hoops. The unique shaping process creates a rounded profile at the top of the hoop that reduces wear and tear to both sticks, hands and wrists, while dramatically enhancing the feel and response of every rimshot.''

Persoonlijk vind ik de lugs eigenlijk wel mooi, maarja over smaak valt niet te twisten  :z

Harre


Zo is dat! :+ Ik heb een oogje op die zogenaamde ''sledgehammer ''.... Vind 'm heel sexy eruit zien en ik ben op zoek naar iets wat subtiel is en toch lekker flinke poeiers uit kan delen ...

wat is jullie opinie van deze snaardrum?




Mooi qua uiterlijk en verder kun je jezelf aan zo'n drum geen bult vallen, als je tenminste op zoek bent naar iets van een metalen drum. Zoek je qua klank wat meer warmte, dan moet je er niet aan beginnen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Rick

Hij zal wel erg luid zijn en redelijk droog. Mooie trommel hoor!

Robert-Jan

Hier is die te zien/horen..alle black panthers staan op zijn filmpjes.
Het blijven eenvoudige opnames en het is zijn manier van stemmen..maar het is wel ok om een beeld te krijgen van wat de verschillende eigenschappen zijn..



Mijn voorkeur gaat uit naar de velvetone.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Air Piet

Ja, ik ben nog een beetje aan het rondneuzen....

Ik vind dit ook een prachtige snare... is alleen van de oude black panther lijn.. Ik weet niet of ze die nog leveren... is heel iets anders dan die van messing dat wel.


Rick

14x5.5 Black Panther Deep Forest Walnut snare?

Air Piet

#120
okt 24, 2011, 10:57 Last Edit: okt 25, 2011, 12:50 by Air Piet

14x5.5 Black Panther Deep Forest Walnut snare?


Yep.. ik geloof dat de 14 x 5.5 inderdaad afgebeeld staat. Ik dacht dat hij ook in 13 x 6 en 14 x 6.5 uitgevoerd was..  Ik zou dan wel de 14 x 5.5 of 14 x 6.5 willen denk ik  O+

Edit: ik heb even navraag gedaan en het blijkt dat deze uit de productie zijn... Helaas pindakaas  :z

Miguelito

@xxl mijn voorkeur gaat uit naar die elm... maar dat wist je al! Die nieuwe Black Panther drum kits zien er trouwens ook erg 'lekkah' uit... Bijna mooi genoeg om mijn sonor voor in te ruilen... Bijna..

Robert-Jan

Bijna.. ;)
Die sonor mag je gewoon nooit wegdoen
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Air Piet


@xxl mijn voorkeur gaat uit naar die elm... maar dat wist je al! Die nieuwe Black Panther drum kits zien er trouwens ook erg 'lekkah' uit... Bijna mooi genoeg om mijn sonor voor in te ruilen... Bijna..


wat voor sonor?  :) Erbij!! Hoe meer, hoe beter :+

paQ

Heb jij "zo'n Sonor"  Miguel?


Omhoog