Mapex Drums

Gestart door repelsteeltje, sep 16, 2011, 20:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

repelsteeltje

Wie-o-wie speelt er ook met dit geweldig merk?  ::)

Ik namelijk, op een Mapex Saturn welteverstaan

Nijlpaard

*Steekt zijn vinger op*

Nog altijd super tevreden met mijn Mapex M-birch in Honey Amber finish

En Amber draagt haar voorvel met trots :D


Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Anserini

Je hoeft je ook helemaal niet te schamen voor dat merk imo...

Nijlpaard


Je hoeft je ook helemaal niet te schamen voor dat merk imo...


+1
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rick


Je hoeft je ook helemaal niet te schamen voor dat merk imo...


Wist je dat Mapex staat voor Maple Experience?


::)





Ik speel zelf op een Saturn, en een BP snare. Geweldige drums!

Hans


Wist je dat Mapex staat voor maple experience ?


Wist ik dan weer niet. Wel grappig dat ze dan een berken kit maken !?

stick tight

Ik heb laatst op een high-end set van mapex gespeeld en dat was heerlijk, ik ben alleen vergeten welke het was.. het was een ''metal'' set met pentagrammen als basdrumklauwen.

Thomann heeft een black panther 14x5.5 exotic maple in de aanbieding voor 155 euro. Lijkt mij spotgoedkoop voor een dergelijke snare. Iemand ervaring?


Geischa

Mapex zoals we het nu kennen is begonnen met het maken voor ketels voor de grote merken (Pearl, Yamaha enz) Omdat ze iets miste in het aanbod zijn ze zelf begonnen met het maken van kit's, met als inslag " Maple Experience" dat is later uitgebouwd met maple ketels met een laagje walnoot (saturn) berken sets enz. Ook kwa finishes is Mapex een van de eerste geweest die wat gedurfde uitvoeringen maakte. Die daarna rijkelijk werd gekopieerd door de grote merken..

Animal baars

#8
sep 17, 2011, 08:56 Last Edit: sep 23, 2011, 07:56 by Animal baars

Ik heb laatst op een high-end set van mapex gespeeld en dat was heerlijk, ik ben alleen vergeten welke het was.. het was een ''metal'' set met pentagrammen als basdrumklauwen.

Thomann heeft een black panther 14x5.5 exotic maple in de aanbieding voor 155 euro. Lijkt mij spotgoedkoop voor een dergelijke snare. Iemand ervaring?


Naar die snare heb ik ook al zitten kijken. Een snare met diecast hoops en vrij duur uiterlijk voor €155

Jochem

Hoe duur zijn die dingen normaal? 249,- & 209,- ? Dan valt het nog best wel mee toch?

repelsteeltje

Wat is normaal? Deze snares kosten gewoon wat ze kosten, dat is normaal. Een 'echte' blackpanther kost 3-400 euro. Het verschil zal hem zitten in kwaliteit van het hout/strainer kwaliteit/kwaliteit van de vellen. Echter, een snare met die-cast hoops (als je dat zoekt) + het hoge afwerkingsniveau dat deze snares vaak toch hebben.. prima deal..!

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dries


...


Mooi, die limited edition! Is die van jou ?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Robert-Jan

Ja   :)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

repelsteeltje

Is dat een 100% maple kit, orion? Of zit er nog wat anders in verwerkt? Mooie set.

Robert-Jan

Ja, maple met een veneertje.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jochem

Wat voor finish is dat?

Robert-Jan

Mapa burl .. Limited edition Orion.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jochem

Nice! Hoelang heb je hem al? En heb je er nieuwe vellen op gelegd, of speel je er niet op? ;p

Robert-Jan

Nog geen jaar , maar deze foto is gemaakt toen t net nieuw was ..velletjes zien er al wat anders uit ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jochem

Heb je hem nieuw gekocht want deze limited edition was er een jaar geleden toch al niet meer ..?

Robert-Jan

Ik heb m toch al een jaar zie ik  :)
Tijd vliegt..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Lucas

Ik heb zelf ook een mapex saturn setje (Laser Canary kleur), ik zag dat ze deze niet meer gemaakt worden en vroeg mij af of het mogelijk is deze toch nog ergens te krijgen (voor een eventuele 2e floor-tom)?

Leon

Ik vind deze zo mooi:


Voordat ik mijn DW had was het plan een Saturn in Arctic white te kopen in 24, 12, 16. Ik ben nu heel blij met m'n collectors maar ik vraag me ook af hoe die kit had geklonken..

Omhoog