Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Berichten - pasz

1
Hey allen,

Ik heb een Pearl Maple picollo snare. De vind ik te dun en ielig klinken voor mijn smaak (was te verwachten met een picollo, maar kon deze voor superweinig kopen destijds).

Ik zoek een snare die van zichzelf al wat zwaarder klinkt, wat warmer, niet zo superfel. Ook niet heel "ringy", meer gedempt. Een snare die meer "tonk" doet dan "TWANG!", als je begrijpt wat ik bedoel...

Ik moet ongetwijfeld een hogere ketel snare hebben, maar wat voor materiaal? Moet ik kijken naar metaal, brass, maple, of iets anders misschien?

En waar zou ik nog meer op moeten letten? Waar kan ik het beste mijn zoektocht beginnen?
2
Hoi allen,

Heb inmiddels deze oplossing:

- Een goedkoop Behringer mengtafeltje (BEHRINGER XENYX 1202)
- Een stereo mic (SUPERLUX E523/D)
- Westone UM1 in ears

De bestelling met de Westone in ears is nog niet binnen, maar heb de setup met andere in ears die ik voor mijn iPhone gebruik getest.

In de mixer gaan:
- De stereo mic (SUPERLUX E523/D)
- Backing tracks + click van de computer
- Mijn SPD-S drumpad
- Eventueel wat van de stage mix komt in live situaties

Het was even experimenteren waar de mic moest, maar volgens mij heb ik de ideale plek gevonden: Op de snare. Ik hoor op de headphones de snare en hihat heel duidelijk, en de rest ook prima maar wel minder hard. Dat geeft niet, want het is het belangrijkst dat ik hihat en snare hoor. Het toffe is dat ik de mic aan de stand van de SPD-S kon mounten, dus daar hoef ik geen apart stand voor te gebruiken. Ook tof is dat ie dus verder niet zichtbaar is en ook de mics voor de live geluidsman niet in de weg zitten.


De mic is dat ding net boven het remo logo op het vel. Ik zou misschien ook een omni mic kunnen gebruiken, misschien dat ik dan meer van de rest van de kit hoor maar volgens mij werkt dit prima. Moet er nog een paar keer mee oefenen om te zien of dit echt ideaal is.

BTW de kick die ik speel, is electronisch, da's namelijk een kickpedaal op zo'n triggerblok. Dus die hoor ik via de SPD-S -> mixer op mijn headphones. Mocht ik met een echte kick spelen, dan had ik daar uiteraard een micje voor gebruikt en op mijn mixer ingeplugt.
3
Dankjullie wel! Heb gelukkig zelf een boel mics die ik kan inzetten. Mooiste leek een in-ear systeem die stiekem ook een beetje open is, dus dat ik het drumstel een beetje hoor. Dan zijn die mics helemaal niet nodig. Maar volgens mij bestaan die in ears niet.

Gewone open headphones vind ik vervelend spelen, die zakken af en mijn oren worden er heel warm van.

Nou ja, ik denk dat ik toch maar voor twee "ambient" mics ga, in de buurt van mijn drumstel.
4
Hoi allemaal,

Ik drum sinds kort bij een band waarmee ik ieder nummer meespeel met een backing track + clicktrack. Daarom moet ik headphones op.

Het vervelende is dat ik daardoor mijn eigen drumwerk niet goed hoor. Vooral de hihats hoor ik slecht en daar zitten veel nuances in, dus die moet ik goed horen.

Nou weet ik dat ik in live situaties van de stage mixer wel wat van de overhead microfonen in mijn monitor mix gemixt kan krijgen, maar in de oefenruimte is het nog een probleem.

Ik zat zelf te denken om een klein mixertje te nemen, waarin ik de backing + click op aansluiten maar ook 1 of 2 microfoontjes die ik bijvoorbeeld achter het drumstel of misschien zelfs ergens op mijn lichaam plaats (bijvoorbeeld van die kleine clip on mics) maar of dit in de praktijk gaat werken weet ik nog niet.

Weet iemand hier een oplossing voor?